Hjälp mig!!!!!!!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sån här kritiska inlägg behöver jag inte ens läsa!!!!!!!!!!!!!!!!! :mad:
Ska sluta skriva vad som händer!
Tack alla som gett mig tips och råd!

1 VECKA?????????????????????? vem har sagt att han har varit halt i en vecka?? ehhhhhhhhh..jag har missat något här, han gjorde illa sig igår eftermiddag.

Läs noga nu.
Igår eftermiddag gjorde han illa sig. Det small och han tog sig upp och hoppade 3 steg framåt .. efter 3 steg så gick han på benet. Men har ont när han lyfter benet.

Han belastar benet fullt och strå rakt och han är inte svullen eller varm!

Jag tror han och alla andra jag pratat med tror att han har fått en rejäl sträckning.
Imorn bitti ringer jag vet. och kollar om han kan komma ut snarast.

Fast det är ju inte för att vara elaka som folk svarar som de gör,att hästen ska under vet.vård, det är ju för att hjälpa din häst...

Lycka till iaf, hoppas det inte är något allvarligt.

Endast ring till vet nu! var till dig. För det tycker jag du ska göra.
Det var en annan anv. som tyckte du skulle vänta en vecka. Gör inte det snälla.

Jag tycker du ska berätta om vad som händer å inte vara så känslig.

Jo kära ni..jag vet att man ska ha råd att betala för sin häst. Jag vet, jag är lixom inte född igår.
:smirk:

Självklart tycker jag att det får kosta vad det kosta. För jag vill ju absolut inte att mina hästar ska må dåligt.
Men att åka in till en djurklinik och betala 500-700 kr, för en sträckning är lite mkt pengar tycker jag.
Därför ringer jag veterinären imorn bitti så får han komma ut och titta till honom..

Om nu veterinären säger att jag ska åka in så gör jag självklart det!!!

Tror ni jag är så sjuk i huvet?

Eller så har jag bara missuppfattat det. För av vissa här framstår man som en idot!!!!! :crazy: :mad:

Jo, han går i en liten hage nu. Han går och betar fridfullt. :)
Och förhoppningsvis kommer veterinären imorn.

Jag förstod det nu...jag missuppfattade... jaja, tack ni som ger råd!!

Jag ska ringa vet. imorn

nej förlåt...trodde du skrev till mig!veterinären tar bara emot samtal på mornarna.

Kan tillägga ochså att han lägger sig ned och tar sig upp utan problem.

Så han kan lägga sig utan några som helst bekymmer.

Men tänk om han blir ännu värre och att det blir ännu dyrare bara för att du väntar med att ringa?

Jag skulle aldrig våga ha en häst oförsäkrad! Min förra häst fick kolik och fick buköppnas, och blev kvar på strömsholm i 13 dagar. Det gick på 53 000. Hade aldrig haft råd med hennes behandling om hon inte varit försäkrad!

/ Maris

Min granne, hennes hingst fick kolik det fick operera gick på 70.000 kr.
Hon hade aldrig klarat det om den inte vart försäkrad.

1 dyng efteråt dog hästen ändå... :(

:eek: :eek:
Har du inte ringt vet. ännu?
Varför ringde du inte imorse för?
Alla län har en jourvet som man kan ringa dygnet runt, ring den.

Ju längre du väntar, destå dyrare finns det risk att det blir om ni måste behandla eller nått.

Jag ringer heller en gång för mkt än en gång för lite.

Jag har inte heller en buffert ifall det händer något. MEn pengar går alltid att få fram. Det är det minsta som bekymrar mig om hästen är sjuk/gjort sig illa. Kosta vad det kosta vill.
Nu är mina tack o lov försäkrade, skulle ej tordas annat.

Du låter ung. Du har väl föräldrar som kan hjälpa dig med den ekonomiska biten?

Nej, jag ringer imorn bitti. På engång.
Jo, självklart hjälper mina föräldrar mig.
Men om hästen lägger sig och reser sig utan problem verkar det inte vara nån större fara, men man vet ju aldrig förens veterinären varit här.

Det verkar så dock...

Självklart tycker jag att det får kosta vad det kosta. För jag vill ju absolut inte att mina hästar ska må dåligt.
Men att åka in till en djurklinik och betala 500-700 kr, för en sträckning är lite mkt pengar tycker jag.
Därför ringer jag veterinären imorn bitti så får han komma ut och titta till honom..

Om nu veterinären säger att jag ska åka in så gör jag självklart det!!!

Tror ni jag är så sjuk i huvet?

Eller så har jag bara missuppfattat det. För av vissa här framstår man som en idot!!!!! :crazy: :mad:

Självklart framstår du som en idiot när du misstänker att hästen brytit nåt ben men tycker det är för dyrt att ta ut veterinär.

Betala 500-700 kr för att åka in till klinik och få vet. hjälp?!? Det är ju nästintill gratis!!!

Jag tog ut vet. för några veckor sen till min häst för smärta i ett ben, det gick på 3200 kr och täcktes inte av försäkringen då största delen av fakturan var medicin och tillägg för jour.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Ni som har elr haft hästar som haft problem med höft/snett bäcken elr bakknän hur har det visat sig på deras hältor??? Jag har två...
Svar
4
· Visningar
1 245
Senast: mlii
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 683
Senast: Karminnie
·
Hästvård Ska försöka hålla mig kort men gör jag det inte får ni ursäkta. Sitter med grubblerier sen en tid tillbaka angående min häst. Vet...
Svar
12
· Visningar
3 377
Senast: sandrafors
·
Hästvård Ok jag ska ge en liten snabb resúme om min pålle Surprice och våra problem de senaste 2,5 åren. Jag har gjort allt för min häst, vet...
Svar
7
· Visningar
1 712

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

• Svullen över ögonen