Hjälp mig att dämpa "suget"

Sv: Hjälp mig att dämpa "suget"

jag brukar fundera på vad jag vill ha för hund. Sen ser jag scenariot som är precis tväremot :rofl:

jag kommer alltså få en hund som

Inte äter
absolut inte går att ha lös
jagar ALLT
hatar allt som har med träning att göra
varken har godis eller lekintresse
som vill motioneras minst 4 timmar per dag MINST
inte kommer överens med andra hundar

hua vilken mardröm :crazy:

haha, vissa av de där sakerna stämmer in på en hund jag varit hundvakt åt :D
Hon var: Svår att ha lös, tittade på mig som om jag var dum i huvudet om jag försökte träna något, inget lekintresse alls, uppskattade mkt motion (men krävde det inte) och hade svårt med andra hundar :p
Det hindrade mig inte från att älska henne och tycka att hon var fantstisk :angel:

:Dnej men det finns säkert många som inte tycker det är särskillt alltvarliga beteenden. Därför skrev jag saker som jag själv vill ha av en hund. För mig är just inte kunna ha lös samt träningsointresse en STOR mardröm. :crazy:

jag brukar fundera på vad jag vill ha för hund. Sen ser jag scenariot som är precis tväremot :rofl:

jag kommer alltså få en hund som

Inte äter
absolut inte går att ha lös
jagar ALLT
hatar allt som har med träning att göra
varken har godis eller lekintresse
som vill motioneras minst 4 timmar per dag MINST
inte kommer överens med andra hundar

hua vilken mardröm :crazy:

Utöver motionen beskrev du just min hund exakt :D
Hon är inte riktigt som alla andra men det går inte att låta bli att älska henne :love:

Ni kan aldrig åka nånstans och vara borta en hel/flera dar utan att ha hunden med er el ha hundvakt.

Dem hårar och skitar ner inne

Nu stjäl jag rakt av ett svar jag själv fick på ett annat forum när jag ställde frågan - det var ett sånt otroligt bra svar !

Det olämplig i att ha hund...
När man går upp mitt i natten för att gå på toaletten och man halkar i hundkiss på vägen dit

När vovven stjäl söndagssteken från bänken...

När vovven bitit sönder det 10onde paret av skor.

När vovven kommer hem efter lyckad jakt, med grannbarnens döda kanin i munnen.

När vovven inte längre släpper in husse i sovrummet, för att den vaktar matte för mycket.

När grannen står med dyr veterinärräkning för att vovven roat sig med grannens fina rastik...

När vovven jagat ut grannens får på bygden.

När vovven kryper ur kopplet och skrämmer vettet ur gamla damer.

När man för tionde gången på ett år får hämta ut vovven hos närbelägen polismyndighet...

OSV iall oändlighet

Att allt detta som hänt sedan är förlåtet på ett ögonblick när "mattes lilla ögonsten slickar henne på näsan och ser på henne med hundögonen som lyser av "jag älskar dig matte" - den biten väljer jag att inte ta upp här

Och gudbevars jag har ingen hund ännu... (detta var för ett par dagar sen!)

Och allt det där handlar om uppfostran ;)

Grana som inte hittar något negativt :)

Efter att i snart tre år vaje kväll upprepat mantarat det är bekvämt att sova på smågrus, det ÄR bekvämt att sova på smågrus, undrar jag om inte varför jag skaffade hund så iaf varför jag lät honom sova i sängen :P

Det är däremot utmärkt att ha hund om man verkligen gillar att damsuga, är smått kär i sin lokala veterinär, och äääälskar lera, doften av roadkill och iskalla novemberregn :P

Plus såklart om man vill ha en totalt outstanding bästa kompis och en fritidssysselsättning som ger en anldedning att le tusen gånger varje dag :P

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 861
Senast: Maniac123
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
2
Svar
23
· Visningar
1 408
Senast: Lingon
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 261
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka