Hjälp mej att inte trampa i klaveret!

Sv: Hjälp mej att inte trampa i klaveret!

Grattis! Så himla skönt att det har gått bra, jag vet att du har oroat dig!

Hoppas att du får hålla i det lilla underverket! :love:

Tack :D
Ja det är så skönt att jag är lite allmänt gråtmild just nu :o Jag hoppas så att jag får hålla :love: Jag börjar säkert gråta när jag får se underverket.
Ja jag har oroat mig så mycket. Det är ju på ett annat sätt än när man själv var gravid för då kände man ju och visste på ett annat sätt eller hur man nu ska förklara. När hon sedan gick över så led jag verkligen med henne och det blev ju inte bättre av att vissa inte kunde hålla tyst :mad: Eller som hennes svärmor skrev på fb, nu får du sluta knipa så vi får träffa bebisen. Varför skriver man så? Fattar man inte? har man ingen medkänsla alls? Jag hade blivit jätteledsen om jag var hon.
Sedan har hon haft en faster som har ringt varje vecka hela graviditeten och berättat vilken vecka hon är i :grin: när det sedan började dra ihop sig så ringde hon varje dag för att höra om det hade hänt något och för att berätta hur många dagar det var kvar till bf. Som om hon inte vet det själv...

Ja, ni fattar allihopa varför jag startade tråden så att jag skulle slippa göra bort mig också va...

Jag fick hålla :love: och hon är precis lika söt som jag trodde om inte ändå sötare :love:

Förstår det! Har en liten här hemma som blev 6 månader den 28 :-)

Tiden går och lilltjejen är nu drygt sju månader. Gladare unge får man verkligen leta efter :D Hon ler verkligen nästan hela tiden (detta bekräftas av föräldrarna ;)). De kunde verkligen inte ha fått en sötare, underbarare och härligare dotter.
Min sambo som var riktigt nervös i början och inte vågade hålla knappt har växt in i morfars rollen riktigt bra. Han har faktiskt lyssnat på mig angående detta att lyssna på föräldrarna och respektera vad de säger.
I julklapp önskade vi oss (och fick) barngrindar så att vi kan dela på barn och hund. Eftersom våran lille hund inte är van vid småbarn så kan det vara skönt att kunna dela på dem ibland så att mamma och pappa kan slappna av när hon leker på golvet så man slipper ha stenkoll hela tiden.

Livet som bonusmormor är härligt :love: även om jag inte kan bära och greja och även om jag bara kan hålla henne korta stunder innan smärtorna blir för hemska så räcker det med ett leende ifrån henne så lever jag på det länge länge :D

Underbart! Då gissar jag att ni precis har firat första födelsedagen nu? Gud vad jag ser fram emot det :D

Jepp, 13 månader är hon nu, och inte stilla längre stunder ;) :love:

Vad härligt det låter när du berättar om lilltjejen!

Jag kan tänka mig att det är fullt ös nu :D

Ja hon är så underbar :love: Hon är verkligen en liten sol i våra liv :love:

Jag tänkte att vi skulle prata lite om det så att de kanske lugnar sig lite med att köpa allt själva så att vi får köpa något med :angel:!

Nu har jag väldigt mycket kvar att läsa i tråden, men jag måste bara inflikna när jag såg detta... :D
Min svärmor är VÄLDIGT glad över att vi ska ha barn i mars. VÄLDIGT glad och vill vara VÄLDIGT delaktig. Hon började tjata på en gång om att hon skulle få sitta barnvakt, vilket jag efter typ 5e gången tyckte kändes lite konstigt att diskutera - i mitt huvud handlar det ju om att JAG (och min man) ska få vara med vårt barn, inte att hon ska vara det, även om jag såklart kommer uppskatta det.

Samma sak har det blivit med att köpa grejer till bäsingen. Jag och maken har tagit det lungt med planeringen och att styra upp alla grejer men så fort vi tagit tag i saken och maken nämnt att vi gjort en lista med vilka grejer vi skulle köpa, så ville hon sååå gärna ha listan. Min make tyckte det var en jätte bra ide, så här reagerade jag ung:
Jag: ALDRIG, det kan hon GLÖMMA!!
Han: :confused: Varför??!!
Jag: Men det är MIN bäbis!
Han: Men åååh hon vill ju bara köpa saker till bäbiseeen!
Jag: JAG MED!!
Han: Och du tror inte du kommer ha möjlighet till att göra det?!?!?
Jag: Jo självklart, MEN, nu är det första gången, det är MIN bäbis och jag vill göra det själv, välja vilka saker jag vill ha till min bäbis och inte att hon ska göra det.

Sen vill jag bara påpeka att jag självklart fattar att det både min och makens bäbis, men jämfört med svärmor så är det MIN och INTE hennes ;)
Jag fattar också att min sväris BARA vill hjälpa till för att hon tycker det är otroligt roligt och för att hon vill vara snäll. Självklart! Men för mig är det ändå en del i förberedelsen att få onge att fundera på hur man själv vill ha det och vad som kan passa en själv.
Jag kom med förslaget att om hon nu så gärna ville köpa grejer så kunde hon komma med ett presentkort så kunde jag och maken välja själva. Jätte bra ide tyckte jag, inte maken - han såg ju sin chans att slippa hänga i butiker, han hatar det ;)

Haha, ja jag borde verkligen ha läst klart innan... tråden var ju lastgammal!!! :angel:

Senast ändrad:

Det gör inget att tråden är gammal för den kommer alltid att vara lika aktuell :)

Vad gäller grejer så har vi faktiskt gjort så att vi har frågat om det är något de behöver eller vill ha som vi kan få köpa och då har de "delegerat" sådana saker som de kanske vill ha men som inte spelar så stor roll med färger eller att det inte finns så mycket att välja på. T.ex. så fick vi köpa en hoppgunga och där är ju inte så mycket som kan bli fel ;)

Vi har också köpt lite kläder men då varit mycket tydliga med att det går att lämna tillbaka om de inte vill ha det eller om det inte passar. Jag vill verkligen inte att de ska känna att vi tvingar på dem något. Jag förstår dig till fullo att du vill köpa grejer till eran bebis själv för det ville jag med till mina men på samma gång så är det ju roligt att få med. Till mitt andra barn fick vi inte en enda grej, inte ens ett par sockar när hon var nyfödd och det kändes faktiskt riktigt ledsamt. Vi fick inte särskilt mycket till första heller men lite fick vi ju iallafall.
Det kan ju vara svårt att få en bra balans men genom att ha en öppen kommunikation och hellre fråga en gång för mycket än en gång för lite så tror jag att vi har klarat oss någorlunda hittills.

Nu är det dop på gång och vi har ingen aning om vad vi ska köpa så är det någon som har någon bra ide så är den välkommen!

Ödmjukhet kommer man alltid långt med och som du säger, bättre att fråga en gång för mycket ist för en gång för lite :)

Jag har den bästa doppresenten i skallen... om man är lite pysslig och duktig på att sy vill säga..
Man tar kort på barnet och ev bilder på föräldrarna under graviditeten, trycker de korten på tyg och syr in dem tillsammans med vanligt tyg i ett lapptäcke. Jag tänker mig alltså inte ett lapptäcke av bara bilder, då blir det nog lite plåttrigt. När jag funderat på att göra det själv har jag funderat på att göra bilderna i svartvitt och ev ha vita (och ev gråa) lappar kring bilderna och sedan en ram av svart tyg. Det skulle vara såååå fint.. men det krävs ju lite tid och engagemang ;)
Annars går jag själv runt med min egen doppresent mer eller mindre varje dag. Ett enkelt guldhalsband med en rund liten bricka på. Mitt tilltalsnamn står graverat på framsidan och mitt dopdatum på baksidan. Älskar det, för det är så enkelt :) Jag kommer ge ett likadant till min onge när hon döps och ev framtida bäsingar.

Senast ändrad:

Åh vilken fin doppresent det täcket hade blivit! Tänk om jag hade varit frisk, då hade jag satt igång och sytt ett sådant genast men nu kan jag inte ge mig på sådana arrangemang längre :(
Ja vi eller iallafall jag :o har funderat på ett smycke. Jag fick ett guldhjärta+guldkedja i doppresent och det använde jag flitigt förr. Guldkedjan använder jag fortfarande varje dag fast med ett annat smycke i. Jag ska ta upp det med sambon. Det kanske han nappar på.
Tack så mycket för förslagen :)

Liknande trådar

Äldre Hej, Jag behöver alla råd och tips jag kan få angående ett försäkringsärende efter en bilolycka. 2012-12-15 var jag med i en bilolycka...
Svar
5
· Visningar
1 023
Gravid - 1år Eller svårt? Min bästa vän har så bestämt sig för att ge föräldraskapet en chans och är nu gravid. Kruxet är att hon alltid varit...
41 42 43
Svar
844
· Visningar
59 336
Senast: mumrikan
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 473
Senast: escodobe
·
L
Övr. Barn Ja, jag har skaffat ett anonymt nick. Även om jag inte är jättekänd här på Bukefalos är sambons båda systrar och mamma här inne och de...
2
Svar
29
· Visningar
9 785
Senast: mimmipigg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar