Sv: Hjälp mej att inte trampa i klaveret!
Jag tänkte att vi skulle prata lite om det så att de kanske lugnar sig lite med att köpa allt själva så att vi får köpa något med
!
Nu har jag väldigt mycket kvar att läsa i tråden, men jag måste bara inflikna när jag såg detta...
Min svärmor är VÄLDIGT glad över att vi ska ha barn i mars. VÄLDIGT glad och vill vara VÄLDIGT delaktig. Hon började tjata på en gång om att hon skulle få sitta barnvakt, vilket jag efter typ 5e gången tyckte kändes lite konstigt att diskutera - i mitt huvud handlar det ju om att JAG (och min man) ska få vara med vårt barn, inte att hon ska vara det, även om jag såklart kommer uppskatta det.
Samma sak har det blivit med att köpa grejer till bäsingen. Jag och maken har tagit det lungt med planeringen och att styra upp alla grejer men så fort vi tagit tag i saken och maken nämnt att vi gjort en lista med vilka grejer vi skulle köpa, så ville hon sååå gärna ha listan. Min make tyckte det var en jätte bra ide, så här reagerade jag ung:
Jag: ALDRIG, det kan hon GLÖMMA!!
Han:
Varför??!!
Jag: Men det är MIN bäbis!
Han: Men åååh hon vill ju bara köpa saker till bäbiseeen!
Jag: JAG MED!!
Han: Och du tror inte du kommer ha möjlighet till att göra det?!?!?
Jag: Jo självklart, MEN, nu är det första gången, det är MIN bäbis och jag vill göra det själv, välja vilka saker jag vill ha till min bäbis och inte att hon ska göra det.
Sen vill jag bara påpeka att jag självklart fattar att det både min och makens bäbis, men jämfört med svärmor så är det MIN och INTE hennes
Jag fattar också att min sväris BARA vill hjälpa till för att hon tycker det är otroligt roligt och för att hon vill vara snäll. Självklart! Men för mig är det ändå en del i förberedelsen att få onge att fundera på hur man själv vill ha det och vad som kan passa en själv.
Jag kom med förslaget att om hon nu så gärna ville köpa grejer så kunde hon komma med ett presentkort så kunde jag och maken välja själva. Jätte bra ide tyckte jag, inte maken - han såg ju sin chans att slippa hänga i butiker, han hatar det
Haha, ja jag borde verkligen ha läst klart innan... tråden var ju lastgammal!!!