Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men det finns de som vill ha barn utan att vara gravid eller föda och då måste de ju hitta på något annat.
Fast du har ju ändrat attityd rätt mycket sen de första trådarna
Jag tycker att du resonerar rätt intressant och vettigt i många avseende, men jag tycker också att du försätter dig i en något tröttsam "Minna86 mot världen-position" när du tilltalar andra med "ni".
Att amning inte fungerar är en sak men att välja bort det med hennes argumentation förstår jag bara inte.
Varför vill man så gärna hamra in amningsnormen? Varför vill man så gärna fösa in den unga kvinnan i en så välbestämd kvinno-och modersroll??
Bara en sådan sak som att jag ofta får frågan om jag har barn, i sådana här diskussioner, visar ju att det finns väldigt fasta idéer om hur den som har barn (är Mor) bör resonera, där jag uppenbarligen inte skriver det jag borde.
Att säga att t ex amning och ojämnt delad föräldraledighet inte påverkar jämställdheten är inte att vara medveten.
Jag tycker också att Minna86 (ursäkta nu blir det lite konstigt att jag kommenterar Petruskas inlägg - kan låta som om jag talar över ngns huvud, men det är inte meningen) har bra tankar angående att dela lika, förutom att hon tror att amning gör det omöjligt att ha en dela lika relation till barnet och väljer alltså bort amning pga detta, jag hade aldrig gjort det valet. Att amning inte fungerar är en sak men att välja bort det med hennes argumentation förstår jag bara inte.