Hjälp med bilradio!

bettysmatte

Trådstartare
Sedan ett par dagar tillbaks funkar inte min bilradio. Den bara söker och söker utan att hitta någon station. Kan jag ha kommit åt någon knapp som orsakat detta??? Bomba mig med möjliga lösningar!!

Det kan hända att du kommit åt PTY knappen, eller SRC. Kan även hända att du behöver putta till seek knappen då den kan ha "låst" sig mot någon kontakt. I annat fall är antagligen antennförstärkaren eller en säkring trasig.

Det kan hända att du kommit åt PTY knappen, eller SRC. Kan även hända att du behöver putta till seek knappen då den kan ha "låst" sig mot någon kontakt. I annat fall är antagligen antennförstärkaren eller en säkring trasig.
Tack för svar :) ! Nu har jag något att testa!

Är du säker på att du har rätt radiokanaler på FM?
Jag har märkt att jag kan få in FM1, FM2 och FM3 på min radio och det är endast på FM1, som den hittar de vanliga radiokanalerna.

Är du säker på att du har rätt radiokanaler på FM?
Jag har märkt att jag kan få in FM1, FM2 och FM3 på min radio och det är endast på FM1, som den hittar de vanliga radiokanalerna.
Det vet jag faktiskt inte. Jag verkar kunna välja mellan något som heter LW, MW och UKW. Den brukar stå på U....någonting... Antar att det är FM?

Nu har jag petat runt med PTY-knappen utan att det händer något. Säkring till radion hittar jag ingen i instruktionsboken. Suck.... :( Om antennförstärkaren är trasig, är det något man kan byta till rimligt pris eller är det bättre med ny radio då?

Du har fått elektrosmog i radion, den kommer att explodera. :nailbiting:

(Har inte en aning, måste felsöka fysiskt för att kunna få igång den.)

Vad är det här för mojäng?? Den låg lös i facket under radion och ska stå på "off". Då funkar radion som vanligt... Men, ursäkta en okunnig, vad ÄR det?

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 128
Senast: KesoNeso
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
21
· Visningar
876
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar