Hjälp - jag är gravid

Sv: Hjälp - jag är gravid

Vad underbart att höra!!

Min syster är också gravid efter missfall och lång tids undran om de kan få fler barn (har 1 sen tidigare), hon är nu ca 1 månad före mig, vilket innebär om allt går bra att vi kommer vara hemma samtidigt! Det är helt stört, faktiskt!

Åh vad mysigt ni kan få det, dels under graviditeten och även efter förlossningen. :) Ni kan stötta och hjälpa varandra och barnen får en chans till en nära relation. Härligt!

Tack alla för att ni är så ärliga!
Känns jätteskönt att höra!

Nej. överlycklig har jag inte känt mig och det känns orättvist att man inte känner så, när man tänker på alla som kanske inte kan få barn eller har försökt länge.
Just nu, känns det mest bara konstigt! Fast ändå kul...
Många märkliga känslor är det!!
Ärligt talat, några lyckokänslor över graviditet har jag aldrig haft. Och då har jag hittills gått igenom 3½ graviditet (har en halv kvar just nu).
Det tog mig dessutom ett par veckor när jag fick första barnet, innan jag ens kände att jag älskade min bäbis. Jag tog givetvis hand om henne på bästa sätt, men känslorna dröjde ändå.

Och vet du vad? Det är HELT NORMALT att vara precis som jag varit också!

Att alla andra pratar om hur lyckliga de är och hur kära de blivit i sin bäbis direkt när den pluppat ut kan faktiskt skapa ångest och oro hos dem som inte har dessa känslor, de tror att det är något fel på dem för att den himlastormande lyckan inte infinner sig. Men det är inget fel! Och detta är viktigt att nämna tycker jag!

Tack för att belyser dessa känslor som man kan ha direkt efter förlossningen också.

Jag tycker det är enormt viktigt att det diskuteras och att även dessa känslor kommer fram..

Man känner sig lätt så misslyckad och ångestladdad om man råkar nämna att man inte är lyckligt gravid och hur ska det då inte bli om man faktiskt måste ha tid på sig även efter förlossningen ..

Det är så skönt att läsa om att känslor aldrig är fel i ett sådant läge :)

Ja, det är nog viktigt att prata om alla känslor, eller icke känslor.

Hur kändes det med de andra två barnen efter förlossningen?

Jag har jättesvårt att se mig själv med ett barn och trodde länge att jag aldrig ville ha barn, men plötsligt började den där klockan att slå... Och vips...

Ta det bara lugnt. Om inte annat så fixar hormonerna det där när bäbisen väl kommit. Jag har aldrig gillat barn. Aldrig känt mig sugen eller varit särskilt intresserad vare sig av andras eller att ha egna. Sen så kommer man ju till en punkt i livet där man måste börja bestämma sig, som kvinna i alla fall, om man ska satsa på barn eller inte. Sagt och gjort. Vi ville inte sitta där på ålderns höst och vara ensamma och utan barn och barnbarn.

Blev lyckligen gravid rätt lätt och hade en oerhört okolmplicerad graviditet. Gick knappt upp i vikt och var väldigt rörlig. Förlossningen närmade sig och jag kunde känna en lätt panik. Vill jag verkligen det här? Jag gillar ju inte barn och det kommer snart ett!

I augusti var det så dags. Det kom ett barn. Som tur är så är han det underbaraste man kan tänka sig. Mammas älskling och solstråle! Sen så är vi trots allt däggdjur, det finns en massa instinkter som gör att du förstår vad ditt barn vill och hur du skall fixa allt. Eller i alla fall det nödvändigaste!

Så se tiden an med tillförsikt. Det löser sig! Naturen är fantastisk och jag lovar att du kommer att gilla barn och tycka att det är underbart. GRATTIS!

Många tänker nog tanken att "vad har jag gett nej inn på". Ojoj hur ska detta gå, vill jag detta.? Klart det är sån stor grej och ovetskapen. Men jag lovar att det lägger sej. Har en flicka på 10veckor nu, och det är underbart

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 909
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 598
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 481
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar