Hjälp - jag är gravid

Gnarpis

Trådstartare
Det verkar som om jag är gravid :crazy: efter tre positiva test så är det väl så, men det känns otroligt overkligt!
Jösses, jag trodde nog inte att det skulle bli så, varför vet jag inte! Vi har ju planerat för det, men nu känns det sååå läskigt!
Och allt kan väl hända än så länge, är i vecka 5, så det är ju tidigt!

Jag har jättesvårt att se mig själv med ett barn och trodde länge att jag aldrig ville ha barn, men plötsligt började den där klockan att slå... Och vips...

Nu får jag dåligt samvete för att jag vet inte hur jag känner, dels är det jättekul, men hela livet blir ju uppochner vänt!
Tusen tankar snurrar... Och hela tiden tänk om... Jag är född pessimist så det är ju inga positiva tankar direkt...

Så snälla hjälp, ge mig positiv energi, berätta för mig hur underbart det är!!!

Sv: Hjälp - jag är gravid

GRATTIS!!!!!!
(jag är inte alls avundssjuk...:p)

Jag tror alla tänker tanken att det kanske inte kommer att gå bra, men oftast gör det ju ändå det!

Grattis! :)

Chocken lägger sig nog om några veckor, den värsta i alla fall.

Jag tillhör de som inte för en sekund har ångrat att jag fick barn, jag har aldrig velat sälja honom på Blocket eller hiva ut honom genom fönstret - ens vid de värsta utbrotten. Jag har njutit av varenda stund som mamma och är så knäpp att jag blivit lycklig även av störtkräkningar eller totalnerbajsningar upp i öronvecken. :love: Livet är helt klart annorlunda sedan vi fick barn, men ack så mycket underbarare och mycket, mycket bättre!!! :banana: Men jag kan ju bara tala för mig själv. :angel:

Om några veckor!! :eek: gulp

Jo, det ska helt klart bli spännande! Min man är fantastiskt lycklig, undrar om inte han är gladare än jag, vilket gör det klart mycket lättare på nåt sätt.

Men herregud, vi vet ju inte hur man gör, kommer man nånsin veta det??

Vet du, jag har inte kunnat slappna av och vara riktigt lycklig förrän nu ( v.22 )..

Varför säger jag det här, jo för att du ska veta att det inte är fel att inte känna sig sådär gravidlycklig jämt och för den skull ha dåligt samvete.

I början hade jag panik vissa dagar och vissa dagar kändes lite bättre ...

Det är en stor omställning och i början känns det så overkligt och mäktigt på något vis.

GRATTIS :)

Om några veckor!! :eek: gulp

Jo, det ska helt klart bli spännande! Min man är fantastiskt lycklig, undrar om inte han är gladare än jag, vilket gör det klart mycket lättare på nåt sätt.

Men herregud, vi vet ju inte hur man gör, kommer man nånsin veta det??

När jag blev gravid med sonen, så blev jag så chockad att det nog inte var förrän efter förlossningen som jag verkligen insåg och trodde på det hela. Men jag hade iofs varit sk ofrivilligt barnlös med min fd, efter att under några år försökt få barn utan att lyckas och varit på div utredningar. Jag hade redan krisat ihop och kommit igenom och gått vidare med mitt liv, med insikten att det gick att leva även utan barn. Så när jag faktiskt blev gravid med sambon så kunde jag inte förstå det, för jag kunde ju inte få barn. Jag var totalt livsfarlig i trafiken den första tiden, höll nästan på att köra ihjäl mig vid ett tillfälle. Hjärnan var helt urkopplad. I efterhand skulle man nog kunna säga att jag drabbats av shell-chock eller vad det heter. Chocken var så stark att hjärnan slutade fungera ganska länge. :D

Det händer fortfarande att jag både glömmer bort att jag är gravid igen (v 18) eller att jag har ett barn (2½ år gammal son), tex när jag arbetar, städar, läser etc och när jag "upptäcker" honom eller känner bebisen sparka så blir jag så otroligt lycklig. Sonen är mitt livs största mirakel och jag känner mig närmast utvald som fick bli gravid igen. :love:

Vad underbart att höra!!

Min syster är också gravid efter missfall och lång tids undran om de kan få fler barn (har 1 sen tidigare), hon är nu ca 1 månad före mig, vilket innebär om allt går bra att vi kommer vara hemma samtidigt! Det är helt stört, faktiskt!

Måste ju börja med att säga GRATTIS!

Och välkommen till klubben!:banana:

Jag är själv i vecka 11, och har väl börjat fatta så smått nu att det faktiskt verkar som att det är på riktigt.
Barnet var både planerat och efterlängtat, och jag är otroligt lycklig och tacksam varje dag.
Men jag hade också tankar som jag tror dom flesta har, att SHIT! Livet kommer förändras totalt, klarar vi verkligen av det här? Och så vidare...

Däremot så är ju jag lite mer av en optimist, och jag litar på att det kommer gå bra.
Fast nä, nu ljuger jag allt lite grann..jag har varit världen ängsligaste och oroligaste i en massa veckor nu, och det händer fortfarande, även om jag har börjat vant mig nu.

Äsch, en massa svammel från mig fick du nu, men summan av det hela är väl att det är helt underbart, ett välsignat tillstånd som det ju heter, och att det är okej att känna sig osäker inför det hela, det är ju det största och mest fantastiska som händer, i dig!

Grattis igen// En svammlig men lycklig liten tjej;)

Tack!

Har kollat runt lite här och det känns som att det är många som är gravida!
Inte för att jag trodde jag var ensam, men ändå!
Och det känns skönt att fler tänker likadant!

Ja vi är många som är gravida, det är bara att kolla in den nålade Alla Gravida tråden som finns :D

Ja, man får nog bara hoppa på och läsa i slutet. ;)
Haffa den sista listan du hittar och begrunda! :)

GRATTIS!

Jag hade också panik, under hela graviditeten faktiskt. Även fast vi jättegärna ville ha barn, blev planerat gravida och var jätteglada, så hade jag MÅNGA stunder då jag tänkte att jag aldrig skulle klara det och att jag nästan ångrade att jag blv gravid.
Det är nog ganska vanligt. Man går ju mot ett "nytt" liv kan man säga. Det mesta blir annorlunda och det kan vara en stor omställning.
Men jag är helt övertygad om att du kommer att fixa det lika galant som alla andra, det gjorde då jag, fastän jag knappt hållit i en bäbis innan jag fick min dotter.

Lycka till!

STORT GRATTIS!!!!!:banana:

Jag har själv inga barn, men jag kan nog med stor säkerhet säga att så du känner, orolig ena stunden, överlycklig i nästa, det är helt normalt. Tror de flesta nygravida känner så, och det är inget fel med det.
Du kommer att klara detta galant!

Delvis knapplån ;)

Faktum är att jag inte kände mig överlycklig fören i v.18 och det är liksom inte fel det heller.

Jag gick från orolig och nervös till ett stadium där jag inte tänkte så mycket på att jag var gravid dom första 17 veckorna, men aldrig kände jag mig sådär överlycklig..

Nu har det förändrats dock och jag känner mig lycklig :)

Det jag vill ha sagt är att känslor är aldrig fel, det är något stort som händer och man kan inte räkna med hur man ska känna sig innan ...

Tack alla för att ni är så ärliga!
Känns jätteskönt att höra!

Nej. överlycklig har jag inte känt mig och det känns orättvist att man inte känner så, när man tänker på alla som kanske inte kan få barn eller har försökt länge.
Just nu, känns det mest bara konstigt! Fast ändå kul...
Många märkliga känslor är det!!

Det är inte orättvist alls, så ska du absolut inte tänka ...

Lyckan kommer nog så småningom, när allt sjunkit in och du fått chansen att förstå allt ..

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 909
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 598
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 481
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar