Hitler=Schäfern Blondi

Sv: Hitler=Schäfern Blondi

Tycker också detta var en intressant tråd fast jag inte är intresserad av schäfer.

Intressant att få se filmen du la ut. Man nästan hoppade till när man såg Hitler gosa med sin hund. Är sånt man tror han aldrig skulle göra.
Jag fortsätter följa tråden med intresse :)

På 70-talet skulle man enligt BHK trycka nosen i bajset och slå hunden ifall den kissade inne, för att göra den rumsren. Man skulle även knäa hundar i bröstkorgen ifall de hoppade. Jag vet inte vad man hade för filosofi på 40-talet? Hitler kan ju ha älskat sin hund, oavsett.

Vart skrev jag att han inte älskade sin hund? Pundare som slår skiten ur sina hundar, älskar säkert dom också men uppfostrar på ett annat sätt.

Jag tycker inte det såg ett dugg vackert ut, relationen de två imellan.

KL

Eva Braun ska haft tva skottar, vid namn Stasi och Negus. Aven Hitler sags ev. ha haft en skotte. (om nagon vill forska om skottarna :D)

Tycker också detta var en intressant tråd fast jag inte är intresserad av schäfer.

Intressant att få se filmen du la ut. Man nästan hoppade till när man såg Hitler gosa med sin hund. Är sånt man tror han aldrig skulle göra.
Jag fortsätter följa tråden med intresse :)

Nu blir det här väl en hitler tråd istället för en Blondi tråd. Men han var ju tydligen vegetarian också, DÅ hajjade jag till. Man får såna föreställningar om folk egentligen. I mina ögon hade han egenuppfödd boskap som han gasade ihjäl innan han gjorde extra blodiga biffar av dom. Snacka om att en människa kan vara splittrad med tanke på vad mycket sjukt han faktiskt höll på med också. Man vill inte tänka honom som mänsklig, men när man ser den videon inser man ändå att det var en människa som stod bakom allt elände.

Delvis knapplån

Fick höra av mig kompis att han förbjöd tidelag i Tyskland också, någon som vet mer? Vet inte vart hon läst/ hört det men det vore ju intressant att höra om det är sant eller om hon fått det om bakfoten.

Delvis knapplån

Fick höra av mig kompis att han förbjöd tidelag i Tyskland också, någon som vet mer? Vet inte vart hon läst/ hört det men det vore ju intressant att höra om det är sant eller om hon fått det om bakfoten.

Tyskland under nazismen hade bland de hårdaste djurskyddslagarna i världen. Jag har läst någonstans att det bla stoppades ett djurförsök på daggmaskar för de ansågs plågsamma för maskarna som användes.

Men att det gjordes experiment på människor i koncentrationslägren- var hel ok för regimen.

/KT

Senast ändrad:

Tycker detta var en väldigt intressant tråd!
Här har vi en otroligt känd hund, men där man egentligen inte vet vem hon var…
Vem som fött upp henne, härstamning, avkommer, syskon osv.
Hade varit enormt spännande om det gick att få fram något.
Kanske Tyska Schäfer hunds klubben vet?
Eller är det en för känslig fråga att ställa dit?

Tycker detta var en väldigt intressant tråd!
Här har vi en otroligt känd hund, men där man egentligen inte vet vem hon var…
Vem som fött upp henne, härstamning, avkommer, syskon osv.
Hade varit enormt spännande om det gick att få fram något.
Kanske Tyska Schäfer hunds klubben vet?
Eller är det en för känslig fråga att ställa dit?

Jag har ju en del tyska kontakter men vågar inte ringa o fråga om detta just för det kanske är känsligt. Så jag frågar mina svenska Schäfer freaks istället.

Sen skiter jag i om han var vegan o i mot tidelag nu går vi tillbax till Blondi inge annat.

Vart skrev jag att han inte älskade sin hund? Pundare som slår skiten ur sina hundar, älskar säkert dom också men uppfostrar på ett annat sätt.

Jag tycker inte det såg ett dugg vackert ut, relationen de två imellan.

Du vet väl inte vilken relation han hade till sin hund? då den som lägger sig inte är hans egen, för Blondi var mycket ljusare än den på bilden.

Han kanske gilla dom men den är slagen innan därför den lägger sig det vet ju inte vi. Bara för han var en sjuk sate så betyder ju inte det att han var snäll mot djuren.

Har man sett Der Untergang som är gjort efter Traudl Junge egna berättelse så får man ännu lite mer inblick i vad han tyckte om blondi.

Han klappar om henne o säger "hon är långt mycket intelligentare än en människa nånsin kommer o bli så var lugn du hon gör dig inget."

Senast ändrad:

Nu har jag snokar runt lite till...

På ett par ställen står det att Blondi är efter Clothar v Erlingshofen. Huvudvida det stämmer eller inte, d har jag inte en aning om dock.

Nu har jag snokar runt lite till...

På ett par ställen står det att Blondi är efter Clothar v Erlingshofen. Huvudvida det stämmer eller inte, d har jag inte en aning om dock.

Tusen tack Mulle!!!!

Jag har hittat henne! Nu kan jag sitta i timmar o leta.

hon är född 1940 inte 1934

nån skrev 1934 o det verka ju galet om hon fick kull typ 1944-45. Så 1940 stämmer bättre.

Senast ändrad:

Sitter och spånar lite fortfarande hittar inte mamman till Blondi, Kan det kanske vara så att Adolfs första schäfer är mamman. Namnen o fägerna är ju faktiskt ganska lika, bleka o dålig teckning.

i Stammen jag hitta på blondi finns inget om tiken alls utan jag kan se väldigt bra på faderns sida med bilder o.s.v. på många av dom.

I den infon jag hittade så står det

"As an alternative punishment Lorenz was instead required to make his famous herding champion, Clothar von Erlingshofen, available every 4 weeks for breeding to 2 bitches from the police without getting paid. Hitler's dog, Blondie, is said to have come from of one of these breedings."

.

Senast ändrad:

Har du lust att länka till sidor du hittat om Blondie och hennes stam? :)
blev också nyfiken av den här tråden ;)

I den infon jag hittade så står det att Clothar parades med två polishundar och att Blondi ska ha kommit från någon av dom kullarna.

Jo jag har hittat hennes stam. men inte tikens namn

äldsta hunden jag hittar i hennes stam är 1899 den hunden heter 1899 Jörg von der Krone med bild

Dom har gått väldigt mycket på vinster från BSP i den stammen. Man ser massor avhundar där som vunnit där.

Lite av dom som finns med på faderns sida

1899.jpg

1899 Jörg von der Krone

1900-01.jpg

1900 - 1901 Hektor von Schwaben

1905.jpg

1905 Beowulf von Nahegau

1906-1907.jpg

1906 - 1907 Roland von Starkenburg

1909.jpg

1909 Hettel von der Uckermarkgen

1910.jpg

1910 Tell von Kriminalpolizei

Liknande trådar

Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 234
Senast: cambodia
·
Övr. Hund Som några här nog redan vet så är jag i sökandet efter en valp att lägga min träningsenergi på, nu när hundgubben här hemma börjar...
2
Svar
27
· Visningar
2 085
Senast: skuggi
·
Övr. Hund Ja, jag ligger här sjuk och tänker att jag lika gärna kan skriva lite för att kanske få lite nya infallsvinklar eller ideer om vad som...
Svar
1
· Visningar
1 586
Senast: stintans
·
Träning Vad ska jag göra? nej nej nej det som inte får hända har hänt.. just nu.. de senaste veckorna.. hmm.. måste jag erkänna för att kanske...
2
Svar
29
· Visningar
2 409
Senast: linney
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V