Hiss!
Jag trodde att den skulle vara "creme fraiche-ig" i konsistensen om ni förstår vad jag menar men det är den inte alls utan det är verkligen ostsås, som smält ost.
Jag provsmakade lite kall från burken och ja, det smakar ostsås. Vi gjorde egen ostsås för några veckor sedan som i princip bestod av skarp cheddar och gräddost och denna smakade väldigt likt det.
Jag hade den kall och lade på tacotallrik som jag mixade, det blev jättegott. Den är lite svår att sleva dock, den är VÄLDIGT tjock i konsistensen, typ som messmör och vill inte riktigt släppa från skeden. Jag tror att den här gör sig bäst att värmas i en kastrull till tacokvällen, det blir nog perfekt då den funkar både varm och kall.
Det finns två smaker till, chili cheese (som jag inte kommer prova pga mes) och "taco" som ska vara perfekt till just taco, den kommer jag nog testa vid något tillfälle.
Men ja, gillar man ostsås men tycker det är meckigt att göra det själv så är detta en helt perfekt produkt och jag hoppas verkligen den får vara kvar i sortimentet.