Hiss och diss del 5

6d44babafbea7c2509d83db0544a3b86.webp

Hiss!

Jag trodde att den skulle vara "creme fraiche-ig" i konsistensen om ni förstår vad jag menar men det är den inte alls utan det är verkligen ostsås, som smält ost.

Jag provsmakade lite kall från burken och ja, det smakar ostsås. Vi gjorde egen ostsås för några veckor sedan som i princip bestod av skarp cheddar och gräddost och denna smakade väldigt likt det.

Jag hade den kall och lade på tacotallrik som jag mixade, det blev jättegott. Den är lite svår att sleva dock, den är VÄLDIGT tjock i konsistensen, typ som messmör och vill inte riktigt släppa från skeden. Jag tror att den här gör sig bäst att värmas i en kastrull till tacokvällen, det blir nog perfekt då den funkar både varm och kall.

Det finns två smaker till, chili cheese (som jag inte kommer prova pga mes) och "taco" som ska vara perfekt till just taco, den kommer jag nog testa vid något tillfälle.

Men ja, gillar man ostsås men tycker det är meckigt att göra det själv så är detta en helt perfekt produkt och jag hoppas verkligen den får vara kvar i sortimentet.

Det är dom man tar till när man blir sugen på pepparkakor fel tid på året, och inte vill köpa hem riktiga pepparkakor pga risken att bli mobbad av övriga familjemedlemmar :D
Tråkig familj du har - min familj klagar aldrig när jag köper hem fika :D Vi har alltid pepparkakor hemma för jag köper när det är utförsäljning och sparar tills det blir säsong. Eller bara tills jag blir fikasugen :angel:

Liknande trådar

Mat Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 232
Senast: hundtant
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
213 217
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
217 053
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar