Hiss och diss del 5

Jag gillar biscoff, både som kex till kaffe och som deg i glass! :d Tycker både konsistens och balans är snäppet bättre än de flesta pepparkakor.

(Har bara provat småproducenters variant på glass, så jag vet inte hur den som säljs i affärer är.)

För de som är biscoff-fans så finns det ju nu en B&Jglass med den smaken. Inte köpt då jag inte gillar kakan.
Vilken?
Här i Österrike får man dom också ofta till kaffe och jag tror inte att någon /gillar äter dom så blev förvånad när "alla" i Sverige helt plötsligt började skriva om Bicoffskex.
Var mest burken med kaksmöret som trendande här ett tag, kexen kom väl med för att kunna göra cheesecakes ordentligt;)
Jag gillar kexet också men burken:d Ikea har haft några liknande kex i deras julkalender som jag gillat.

Inte mat men eftersom denna typ räddat mig från att klia ihjäl mig så tycker jag den förtjänar va här

Har i typ ett år haft hysterisk klåda i huvet, provat varenda schampo som ska funka mot klåda, såna mot mjäll med, har till och med frågat mamma om jag har löss. Ingenting har hjälpt, nu har jag använt denna i ett par veckor och jag har knappt nån klåda alls 🎉 så himla skönt

HISS med andra ord

IMG_20241107_193748.webp

1000000960.webp

Svag hiss efter att jag fått provsmaka denna. Det är något med artificiell körsbärssmak som jag kan tycka om ibland, så där så att läpparna blir russin. Påminner om en cocktail jag drack i somras, det är nog därför den får en hiss. De gröna äpplena finns där, men domineras av cherry.

noccojulmust.webp

Nocco Julmust! Jag som är periodvis besatt av deras cola är inte besviken, den skummar bra och smakar helt ok. Råkade frysa lite för hårt så den blev lite vattnig efter första provsippen men :D Kommer väl behöva köra ett test där jag jämför den med Latitudes must:up:

Liknande trådar

Mat Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 232
Senast: hundtant
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
213 217
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
217 053
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar