Hiss och diss del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det BCAA? Eller vad är "powern"? Socker?
20241114_194115.webp

Instämmer! Blev också positivt överraskad över att de inte smakade just ädelost. 😅 Goda var de!
Jag ger dem diss, de smakar ju inte just ädelost! Inte för att de är äckliga, de är goda, men smakar som de andra ostbågssorterna som det finns några sorter av. Dock inte ädelostsmak i dem. Vilket jag ville ha.

Jag ger dem diss, de smakar ju inte just ädelost! Inte för att de är äckliga, de är goda, men smakar som de andra ostbågssorterna som det finns några sorter av. Dock inte ädelostsmak i dem. Vilket jag ville ha.
Ja, alltså jag kan ju förstå att man blir besviken om man köper dem för att man vill ha ädelostsmaken (vilket man väl förmodligen vill om man köper dem 😅 ). För min del var det så att jag blev bjuden på dem borta och blev glad för att de inte smakade ädelost. Jag skulle nämligen aldrig själv köpa något med den smaken.

Om någon faktiskt vill ha chips som är både goda och starka kan jag bara rekommendera dessa ifall man kan få tag på dem:
1731708773241.webp

De är underbart ostiga och heta och smakar för en gångs skull inte det minsta som vinäger trots att de är från UK.

STOR hiss!

4729a1050d06379bd380f65e60c92260.webp

Årets hatbrott från Sia är alltså Julmust, självklart en fantastiskt dålig ide som nästan alla deras tomteglassar.

Jag blev övertalad på ICA av sambon att prova denna trots att jag insisterade på att man redan vet exakt hur den kommer smaka och att det är slöseri med pengar.

Lite fel hade jag, den smakar så som man tror (julmust) men jag hade inte räknat med att den skulle vara så grönjävligt söt som den är. Detta är ju typ en sorbet, samma konsistens som deras mangosorbet som också är väldigt, väldigt söt men där blir det liksom gott pga fräsch frukt, här blir det kvalmigt.

Jätteäckligt verkligen. Undvik.

Lite på samma tema som ovan, Triumf-glass har en vinterglass med smak av "Brynt smör-knäck, apelsin och kanel". Stod och tittade på den sist jag handlade men det lät bara lite...för mycket 🤪 Som om man velat slänga ner en handfull av alla julsmaker man kunde tänka sig. Någon som har smakat den rent utav?

Lite på samma tema som ovan, Triumf-glass har en vinterglass med smak av "Brynt smör-knäck, apelsin och kanel". Stod och tittade på den sist jag handlade men det lät bara lite...för mycket 🤪 Som om man velat slänga ner en handfull av alla julsmaker man kunde tänka sig. Någon som har smakat den rent utav?

Min dotter har ätit den och eftersom det inte fanns kvar till mig så måste hon ha gillat den tillräckligt mycket :cautious:

Japp! Den smakade apelsin, kanel och med små knäckbitar. Mycket oklart vart brynt smör kom ifrån? Den där lite lätt brända smaken igen kanske.
En i sällskapet tyckte den smakade penicillin.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 013
Senast: WBanna
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
213 515
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
217 351
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Härnösand
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Tips på Fiskmiddagar