Hiss och diss del 5

Varken hiss eller diss, hade väntat mig mer delicatobollssmak men den smakar mest mjuk choklad. Hade iofs ätit glass innan så hade kvar den smaken i munnen, måste nog köpa den här en gång till för att testa den bättre.
Den är inte dålig men känns inte som delicatoboll.

748669F1-9161-4258-8447-052229856ADB.jpeg
 
Jag vill DISSA dessa:
Visa bifogad fil 152458
De vanliga kolasnörena som funnits sedan jag var barn har jag alltid gillat men de senaste (5? 10? Fler?) åren finns en sort som inte har samma smak riktigt och som är kletiga och klibbiga jämfört med de andra. De heter inte colasnöre, så det är inte de, men någon skillnad är det men kommer inte ihåg vad de olika heter, affärerna brukar bara ta in en av de två sorterna så ibland får jag tag på fel kolasnörepåse. De har förstört gott godis!
Hm vad heter de vanliga du gillar? Jag hatar också de nya men trodde inte de gamla fanns kvar.
 
Hm vad heter de vanliga du gillar? Jag hatar också de nya men trodde inte de gamla fanns kvar.
Det är vanliga ostbågar, som funnits sedan jesus gick på vattnet typ. ;) De har inte försvunnit, inte här i alla fall trots att innehållet krymper och priserna ökar. :)Sedan finns ju de crunch och de är ju också jättegoda!
 
Hm vad heter de vanliga du gillar? Jag hatar också de nya men trodde inte de gamla fanns kvar.
Som ett nytt svar, men ändå samma som det du citerade. Jag vet inte vad de heter. Därför blir det ibland fel. Det är en skillnad, subtil, på påsen, om det kanske är danskt ö vs svenskt ö, kanske? Men jag vet alltså inte. De heter typ samma. Jag vet att här på ICA MAxi i Nyköping har jag fått de gamla när jag beställt men på ICA supermarket finns de nya. Och när jag nu kollat ser påsen likadan ut....
 
Senast ändrad:
front_en.7.full.jpg

Och inte de här. Och det BORDE bara vara skillnad på påsens utseende men det är det ju inte. Varför är vissa som de var förr och andra är kladdiga och lite skarpare i smaken? Inte lika goda! Nya? Så de andra är asgamla? Men de andra har ju alltid varit goda och inte kladdiga och skarpa.
 
Ostsnacks av diverse former har ju dominerat tråden på sistone så det var inte så konstigt att du direkt tänkte "ostbågar" :D
Jag tror det kan ha spelat in också, de har nog inte bara dominerat i tråden utan i hjärnan också lite grann, det tar ju rätt lång tid för mig att äta snacks så en liten skål här och där ibland, så jag har varit inne i ostträsket rätt länge :D
 
Visa bifogad fil 152723
Och inte de här. Och det BORDE bara vara skillnad på påsens utseende men det är det ju inte. Varför är vissa som de var förr och andra är kladdiga och lite skarpare i smaken? Inte lika goda! Nya? Så de andra är asgamla? Men de andra har ju alltid varit goda och inte kladdiga och skarpa.
Oj jättelika? samma märke?

Jag har älskat kolasnören men tycker de nya är otäcka och kladdiga och inte smakar lika bra.
 

Liknande trådar

Mat Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 006
Senast: hundtant
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
212 102
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
215 950
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp