Hiss och diss del 5

Det är den nya och gamla designen på påsen.
Ja, och kanske är det också det som är skillnad på innehållet, annars vet jag inte riktigt vad det är som gör att vissa smakar som de brukar och andra inte. Det ÄR verkligen klar skillnad i smak och konsistens. De gamla kan man ta ett snöre ur bunten utan att bli särdeles kladdig, man luktar lite kola. De nya går inte äta utan att man har tillgång till vatten direkt bredvid.
 
Ja, och kanske är det också det som är skillnad på innehållet, annars vet jag inte riktigt vad det är som gör att vissa smakar som de brukar och andra inte. Det ÄR verkligen klar skillnad i smak och konsistens. De gamla kan man ta ett snöre ur bunten utan att bli särdeles kladdig, man luktar lite kola. De nya går inte äta utan att man har tillgång till vatten direkt bredvid.
Står på några av de nya påsarna att det är ett ”nytt och godare recept”. Säkert där det felar.
 
Det är den nya och gamla designen på påsen.
Verkar logiskt.

Isf kanske lösningen på problemet är att lagra påsarna med nya märkningen? Dvs helt enkelt köpa på sig en flock och låta dem ligga ngra månader och se om det blir bra? Det hade jag ändå funderat över att testa. Lakrits brukar bli mycket godare så (jupp jag gillar inte färsk lakrits :) )
 
Plötsligt händer det! :laugh:
Sparar dom tills i morgon dock.
1000007243.jpg
 
Skärmklipp.PNG


Nu har även jag testat denna. Jag hade förväntat mig att den skulle vara skitäcklig så jag blev ändå rätt positivt överraskad?

Själva smaken är faktiskt rätt god så den gillade jag. Tyvärr smakar den extremt mycket "sötningsmedel", det går absolut inte att ta miste på att den är sockerfri och det gillar jag inte, precis som med många andra sockerfria energidrycker.
 
Nu har jag provat kantarellpizza.
Diss från mig. Alldeles för mycket ost och champinjonsmak.. Hade kanske för höga förväntningar och ville ha mer kantarell.
 
Fet DISS 🤢
Luktade och smakade bara smält smör? Nån cheddar smakade jag inte alls och lukten verkligen slog emot en när man öppnade påsen
IMG_20240909_174728.jpg
 
DISS till ostringarna med chilicheese. För starka för mig. Fattar inte varför jag trodde jag kunde äta dem, jag tål ingen hetta alls :p

Men hiss att doppa i nutella eller milkshake. Det tog bort lite av hettan.
Inte just till dig bara utan jag har följt ostringsomdömena i tråden (viktig fråga ju ;)). Det är så fascinerande hur vi människor upplever saker olika. Som smak. Jag kände ingen chili alls 😄 Så man får vara försiktig när man tipsar om saker :)
 

Liknande trådar

Mat Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 005
Senast: hundtant
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
211 907
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
215 791
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp