Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men kan jag använda vilken halvblodshingst eller måste jag ta en trakehner?Vad det inte en svenskuppfödd som vann eller fick en godkänd son i trakhner?
Hoppas få till betäckning på min efter 3-årstestet! Hon är e. Deodoro - Bernstein - Zinsky xx.
Eftersom pappan är ung och inte har tävlat så mycket så är jag nog inne på att ta något lite mer beprövat även om det är lätt att förälska sig i nya unghingstar. Mål att kunna sälja som föl. Tar gärna emot tips! Bestämmer nog inte helt förrän efter inridning och bedömning men är ju bra att ha lite kandidater.
Tanken är att få lite mer tryck i ffa traven. Skritten är jättebra och galoppen är väldigt reglerbar. Ang hoppningen så tänker jag att även en dressyrhäst kan hoppa de lägsta klasserna
Lite kluven inför nästa års avelssäsong.Har mitt ena Fullblod e.Most Welcome ue.Diligo.Funderar på antingen en dressyrhingst (skovens rafael), hopphingst (igen) eller fullblodshingst.Vad är er erfarenhet av dressyrblod på fullblod ?
St Erik? Verkar väldigt trevlig och stabil. Fin mekanik och lagom stor.
Clever Hill q, bra blup på trav och ger inte mankhöjd.
Tänkte också BD, kanske tom hans son Bon couer? Förbättra typen och ge lite mer resning fram.
Jag ska betäcka mitt sto f- 10 e: Business x - Dammen nästa år och jag är så spänd på detta! En skada sätter tyvärr stopp för fortsatt fälttävlanskarriär för henne (skulle kunna försöka en gång till enl. vet, men jag väljer att först ta föl på henne och sen får hon bli dressyrhäst på heltid ). Jag är verkligen inte inne i avelsvängen även fast mitt sto är egen uppfödning, men det var ju ett tag sen (hon är 3e generationen, min mamma köpte hennes mormor), så tips mottages tacksamt!
Jag hade tänkt göra en lista på ca 10 hingstar och sen sålla bort en i taget tills jag har den bästa kandidaten kvar, för att inte snöa in mig direkt på en specifik hingst.
Dock så hände det när jag kom till hingst nr 3 på listan... Cascadello I Jag såg att han nämndes några gånger i en tråd här inne så jag tänkte kolla upp vad det var för något och jag föll pladask!
Men jag försöker ändå hålla ett öppet sinne kring hingstval så kom med tips! Målet är att få fram en optimal fälttävlanshäst som är till mig själv.
Vad kul! Jag har också lekt med tanken eftersom jag hade welsh när jag var yngre men för att det ska vara någon mening med det så får jag nog ta upp körningen och stocksläpandet ordentligt igen först.Är sugen på att ta fram en welsh partbred till mig själv, i så fall Linner Hedwar eller Tyrrestrup's Highlight.