Hingstval 2008

Sv: Hingstval 2008

Jag har en märr efter Starchip (fyra år i år) och snällare och goare får man nog leta efter. Hon är rätt ranghög i hagen, men mot människor är hon jättesnäll. En riktigt mysig häst faktiskt. Dessutom är hon rätt liten, vilket inte många Starchippare är. Hon är nog max 154 cm skulle jag tro. Hon heter för övrigt också Jolly. :D

Jollyred.JPG

Hihi, jag har ju också en Starchipmärr ( som av många o olika anl inte fått riktiga chansen) Som är runt 156 i manken o + 10 lång....

Helt otroligt trevlig att hålla på med o lugn o fin o köra...ska ner o köra jobb med henne i morgon...hon är från första kullen och när hon tagit debuten o första segern ska jag ge min förklaring till varför det blev som det blev :D

Men det ska vara märrar efter honom tror jag...
Min heter Rock Rose och inte Jolly

Oh, har du också en snäll märr efter honom!! :bump::banana::bump: Min har inte heller gjort något ännu. Hon är en otroligt lat häst i träningen, men startsnabbare har jag nog aldrig suttit bakom. :D Det smäller bara till från början.

Min är också lat i träning....Jag får väl sätta upp Berglöf bakom henne så är väl det problemet avklarat :angel:

Precis som Lines redan svarat, ett internt dåligt skämt.

Jag gillar ju Silver Pine som individ och har därför min lågbudgetmärr (eller ja, en av lågbudgetmärrarna...) dräktig med honom, men avelsresultaten har väl inte varit så där lyckade.

Ok.

Det finns ju faktiskt gott om hingstar som lämnat betydligt sämre än Silver Pine.
Även om han inte heller tillhör mina favoriter så med dagens pris måste han ju klassas som prisvärd.

Jag holder med.

nu är det bestämt att Aces Happiness går till Jain De Beval!
Grabbarna ville pröva franskt i år....

jag hade dock hellre sett Look De Star på henne i så fall, båda är ju efter Coctail Jet och i ungefär samma prisklass. fast Look De Star är snyggare.

nu är det bestämt att Aces Happiness går till Jain De Beval!
Grabbarna ville pröva franskt i år....

jag hade dock hellre sett Look De Star på henne i så fall, båda är ju efter Coctail Jet och i ungefär samma prisklass. fast Look De Star är snyggare.

Framförallt har väl Look De Star mycket bättre avkommor?!

OM jag skulle betäcka skulle jag nog välja Juliano Star ( san pellegrino har jag ju redan 2 efter :D )

Aha! Ska ni betäcka om henne med samma hingst i år också? :)

Nej, det blir antagligen någon större hingst till henne i år. OD är egentligen ett gränsfall för vad vi törs ta till henne, då hon lämnar väldigt litet.
Vi har dock en frysplats också hos OD (Delilah får åka till Frankrike), som vi inte har bestämt än vilken som ska utnyttja.
Någon av Hillary Clinton, Jalusie och Zelda blir det som får den äran. Det är mycket möjligt att Hillary eller Jalusie får stå över i år också, för de fölar så sent. Så minsta strul, eller att de går över tiden med dräktigheten, så får det stoet stå över.

Delvis kl

Den vet jag ingenting om då jag inte lever i samma prisklass:D

Jag ska efter många om och men betäcka min ridhäst som pensionerades förra året. Meningen var att jag skulle rida dressyr med henne men det får stå tillbaka.

Time On efter On Guard - Timeless (Bold Vigil).

Det blir inget dyrare då det enbart är för hemmabruk. Har en uppfödning sedan förut efter Rydens Sensation som jag mycket nöjd med utseendet och humöret på. Blir nog han igen.

En rätt billig hingst som jag blivit förtjust i är Sacred Spirit....
Har en 1-års kille uppstallad här sedan ett par månader e. honom. Snygg, rättställd, travsäker och dessutom jättetrevlig. Är faktiskt rätt impad....

Betäcker annars i år med en inlånad, icke (ännu...) godkänd hingst med American Winner blodet på faderssidan blandat med Yankee Glide blodet på moderssidan och hoppas på ett par raketer. Men eftersom uppfödningen "bara" är en dyr hobby och jag troligen vill behålla de 1- 3 som kommer, om stona blir dräktiga, så är jag inte tvingad att sälja till bra pris heller..... Plats här finns ju.....

Puttar upp tråden, och uppdaterar min fråga med länk till hingsten:
http://www.duboishingst.eu/link.asp?menu=133&submenu=0&hidesub=yes&lang=da

Han har ju gjort ett par riktigt bra lopp i vinter och rent stammässigt ser det ju bra ut med linjeavel på Speedy Crown, så det är nog inget tokigt val. :) Det blir ju lagom stor andel franskt blod i den eventuella avkomman också. Han verkar ju vara rätt prisvärd också. Goetmals Wood är ju hett blod i Frankrike.

Liknande trådar

Avel Har ni redan valt hingstar att betäcka med i år? Har ni bokat plats på hingstvisningar? Vilka tror ni, inom er ras, kommer "slå igenom"?
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 096
Senast: Freazer
·
Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: shebeen
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
435
Senast: Pegasus63
·
Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 631

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat