Storlek på barnens garderob

Så snällt av dig att hjälpa till :heart

Kan inte familjen välja ut de plagg de behöver? De vet ju förmodligen vad som behövs och då slipper du gissa.
Har haft kontakt med den ensamstående pappan och de behövde allt i storlek 92 för de hade ingenting i den storleken
Jag har köpt 2 byxor 2 t-shirt 2 långärmade tröjor och förstår att det inte räcker. Men kan ju inte köpa hur mkt som helst heller.
 
Tänkte se om jag hittar något fint på second hand också. Men ofta är det så att fast jag kollar jättenoga på de kläder jag köper second hand främst då barnkläder så ser de jättefina ut i butiken.
Men sen när jag kommer hem upptãcker jag något jag inte sett i butiken som inte går bort med vanish fast jag både sprayar och lägger i pulver.

Om det är någon som har tjejkläder i storlek 92 som inte använda får man väldigt gärna skicka det till mig så skickar jag det till den lilla tjejen.
 
@Imogen Jag menade egenvärdet i att ens 14-åring tar på sig jeans.

Aha, det kopplade inte jag :)

Sen tycker väl iofs jag att som 14-åring är man så stor att man är med i sociala sammanhang där annan klädsel än mjukisbyxor är förväntad/lämplig. Men jag tror ju knappast att man behöver invänjas som 2-åring för den sakens skull.

Jag tänker att oavsett vilket plagg för småbarn vi pratar om så handlar det mycket om vad vi som föräldrar har för preferenser. Jag skulle till exempel aldrig komma på tanken att klä mina barn i polyesterfleece (eller skräcken fodrad galon :nailbiting: ). Men det betyder ju inte att jag tror att barn som har på sig det lider av det eller att andra föräldrar inte tycker att det är ett bra val.
 
Har haft kontakt med den ensamstående pappan och de behövde allt i storlek 92 för de hade ingenting i den storleken
Jag har köpt 2 byxor 2 t-shirt 2 långärmade tröjor och förstår att det inte räcker. Men kan ju inte köpa hur mkt som helst heller.
Det finns begagnat att köpa. Jag köpte paket på tradera billigt tex.
 
Aha, det kopplade inte jag :)

Sen tycker väl iofs jag att som 14-åring är man så stor att man är med i sociala sammanhang där annan klädsel än mjukisbyxor är förväntad/lämplig. Men jag tror ju knappast att man behöver invänjas som 2-åring för den sakens skull.
Här går typ hälften av ungarna i pyjamas byxor till skolan (högstadiet).
 
Sen tycker väl iofs jag att som 14-åring är man så stor att man är med i sociala sammanhang där annan klädsel än mjukisbyxor är förväntad/lämplig. Men jag tror ju knappast att man behöver invänjas som 2-åring för den sakens skull.
Jag tror det löser sig självt rätt bra faktiskt ;). Överhuvudtaget är jag förvånad över att någon skulle göra kopplingen mellan mjukisbyxor som tvååring och vad man bär som tonåring.

Jag gick hela min barndom i princip med rutiga eller blommiga tights och så en stor klänning i nåt annat hemskt tryck över. På huvudet brukade jag sätta ett par trosor. Jag klär mig inte så längre och gjorde inte heller som tonåring :p.
 
Tänkte se om jag hittar något fint på second hand också. Men ofta är det så att fast jag kollar jättenoga på de kläder jag köper second hand främst då barnkläder så ser de jättefina ut i butiken.
Men sen när jag kommer hem upptãcker jag något jag inte sett i butiken som inte går bort med vanish fast jag både sprayar och lägger i pulver.

Om det är någon som har tjejkläder i storlek 92 som inte använda får man väldigt gärna skicka det till mig så skickar jag det till den lilla tjejen.

I min lokala fyndtorget-grupp är det många som säljer "klädpaket" för mellan 200-500 beroende på antal plagg. Min uppfattning av vad jag sett som säljs brukar paket på 250-300 kr utan ytterkläder och märkeskläder vara väldigt kompletta. Typ underkläder och sockar som behöver kompletteras med.

Jag är kanske obrydd men tycker inte småfläckar i storlek 92 gör så mycket. Tycker faktiskt det är rätt värdelöst att köpa nya kläder för det känns som att barnen hinner ha på sig kläderna 5 min så är de permanent fläckiga🙈
 
I min lokala fyndtorget-grupp är det många som säljer "klädpaket" för mellan 200-500 beroende på antal plagg. Min uppfattning av vad jag sett som säljs brukar paket på 250-300 kr utan ytterkläder och märkeskläder vara väldigt kompletta. Typ underkläder och sockar som behöver kompletteras med.

Jag är kanske obrydd men tycker inte småfläckar i storlek 92 gör så mycket. Tycker faktiskt det är rätt värdelöst att köpa nya kläder för det känns som att barnen hinner ha på sig kläderna 5 min så är de permanent fläckiga🙈
Håller med! Jag köper väldigt sällan nya kläder nu för tiden, det är liksom inte värt det.
 
Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter.
Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst men jag började fundera lite på vad ni med småbarn tycker är minimum att ha.

Tex hur många tröjor vill du att ditt barn ska ha? Och hur många t-shirtar osv?
Vårt barn har orimligt mycket kläder (mycket ärvt) men snurrar runt på kanske 7-8 tröjor/t-shirts och byxor. Jag, till skillnad från många andra tvättar kläderna varje dag efter förskolan, inbillar mig att smittrisken minskar något.. men det kräver ju att man har egen maskin :)
 
Tänkte se om jag hittar något fint på second hand också. Men ofta är det så att fast jag kollar jättenoga på de kläder jag köper second hand främst då barnkläder så ser de jättefina ut i butiken.
Men sen när jag kommer hem upptãcker jag något jag inte sett i butiken som inte går bort med vanish fast jag både sprayar och lägger i pulver.

Om det är någon som har tjejkläder i storlek 92 som inte använda får man väldigt gärna skicka det till mig så skickar jag det till den lilla tjejen.
Marketplace brukar ha klädpaket enligt storlek. :) Sellpy köper jag massor på, de brukar ha bilder på fläckar eller dylikt, man kan också klicka i om man vill ha acceptabelt skick , bra skick eller nyskick, upplever att det stämmer relativt bra iaf. :)
 

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 109
Senast: Liran
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 064
Senast: mamman
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 281
Senast: Farao
·
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
18 783
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp