Hingstval 2008

Karros vantar

Trådstartare
Nu börjar det bli hög tid att bestämma vilken hingst man ska betäcka med i år! Vad har ni valt/vad funderar ni på? :)

Sv: Hingstval 2008

Det verkar vara klart med Varenne till vår No Lesions. Jag trodde inte att man skulle ta emot så - vad ska man säga - ja, medelmåttiga ston. :angel: Men vi tycker ju att hon är fin och vi var välkommna och har fått bokningskontraktet. Jag är jätteglad för det. :bump:

Och så blir det Enjoy Lavec till I Love Maui. Mest för gammal grannskaps skull. Jag bodde granne med Erikssund ett par år och gick och suktade efter Enjoy L då.

Sen återstår Aloha Spirit som är nytillkommen. Det får bli något "prisvärt". (Vad säger du Lines; Silver Pine, kanske? :banana:) Närå, skojar bara, det blir kanske Zerberus. Men då får vi varken Speedy Crown- eller Super Bowlblod. Och det tror jag att det gärna ska vara. Ata Star L (märrens morfar) verkar ha varit bäst när han har linjeavlats på SC. Långsökt kanske, men någonstans måste man ju börja. Eller Super Bowl eftersom Sugarcane (som är märrens far) har funkat bra på SB. Var hamnar vi då? I Gigant Neo, kanske?

Kan ni inte komma med lite friska förslag?

Vi ska använda Irish De L'iton igen sen kanske jag tar någon till
Flirtin Man & Up Front Larry:idea:

Om nu kallblod får vara med i den här tråden... Så funderar jag på Röste Bo eftersom vi inte fick plats hos Järvsöfaks:mad:

Måste höra med hingsthållaren om det finns några platser kvar på den svenska kvoten. Tyvärr är han bortrest så jag skulle ringa på Fredag igen. Tycker inte det finns så många bra hingstar att välja på om det ska vara en efter Faksen (stoet e. Elding) i Norge eller Sverige.:crazy:

Men jag är glad att jag inte har Varmblod som ska betäckas. Det finns ju så många hingstar att välja på, man skulle bli alldeles snurrig.

Delilah Kemp är bokad till Offshore Dream. Inget annat är spikat ännu.

Oh, vilket roligt och spännande val till Delilah! Har ni inte någon dräktig med honom i år redan?

Sorry,det är lite internt. Jag har dömt ut Silver Pine och CoP har en märr dräktig med honom :angel:.

Det finns ju faktiskt gott om hingstar som lämnat betydligt sämre än Silver Pine.
Även om han inte heller tillhör mina favoriter så med dagens pris måste han ju klassas som prisvärd.

Till Dover Calais är det bokat & klart Home Alone iaf.. Men nu har jag juh fått meddelande av ägaren att de inte har plats att ta hem rara Alice & betäckas så hon blir kvar hos mig... frågan är.. betäcka eller vänta till nästa år? Har nån nå billigt men bra förslag på hingst?

Till Dover Calais är det bokat & klart Home Alone iaf.. Men nu har jag juh fått meddelande av ägaren att de inte har plats att ta hem rara Alice & betäckas så hon blir kvar hos mig... frågan är.. betäcka eller vänta till nästa år? Har nån nå billigt men bra förslag på hingst?

Varför inte Home Alone till henne med?
Eller Rotation. Rätt pris i år och fölen ser klart positiva ut hittills.
Som ett riktigt budgetalternativ, Starchip Entrprise, som nu är mer än prisvärd.

Varför inte Home Alone till henne med?
Eller Rotation. Rätt pris i år och fölen ser klart positiva ut hittills.
Som ett riktigt budgetalternativ, Starchip Entrprise, som nu är mer än prisvärd.

Hmm, Starchip? Får kalla kårar efter att haft bekantskap med Jolly Jimmy... men alla kan väl inte bli rötägg? Säg något gott om avkommorna så kanske jag ändrar mig :D Alice är juh rätt humörsbetonad, ska bli kul å se hur hon reagerar när det kommer ut nåt där bak!! :rofl:

Ja, visst finns det en del knasboller efter honom men det finns säkert ännu fler som inte är det...;)
Jag tycker att de verkar ha bra kapacitet iaf och de som fungerar verkar ju vilja vinna lopp också. Hyfsat tidiga dessutom.

Liknande trådar

Avel Har ni redan valt hingstar att betäcka med i år? Har ni bokat plats på hingstvisningar? Vilka tror ni, inom er ras, kommer "slå igenom"?
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 096
Senast: Freazer
·
Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: shebeen
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
435
Senast: Pegasus63
·
Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 631

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat