Forest Autumn
Trådstartare
Jag vet inte om tråden ligger rätt. I närheten av där jag bor är det någon som har en ponnyhingst som går i en liten hage intill landsvägen. Det är trästängsel med eltråd runt hagen. Jag går förbi detta ett par, tre gånger i veckan. Detta måste jag göra om jag vill rida i lite bättre terräng eller på en ridbana som jag lånar lite längre bort. Det brukar alltid gå bra utom när min häst är brunstig. Då blir han naturligtvis galen i sin hage. Jag har inte så stor erfarenhet av hingstar. Detta är inte en unghingst utan vad jag förstår en hingst som används vid betäckning om det nu spelar ngn roll. Jag är naturligtvis orolig för vad som händer om han kommer ut. Vad kan hända då? Det är klart att jag inser det men jag menar vad ska jag göra? Jag tycker inte att stängslet är så pass betryggande. Idag försökte han gå rakt igenom men fick en smäll av elstängslet. Hästägaren är ganska ofta ej hemma. Det måste väl vara hingstägaren som bär ansvaret? Är det verkligen lämpligt att ha en hingst utmed vägen? Det passerar ganska ofta hästar förbi denna hage. Eller är det jag som inte bör gå förbi där med mitt sto?
Jag brukar inte oroa mig för ngt när jag är ute med henne men detta känns inte kul. Hur hade ni andra gjort?
Jag brukar inte oroa mig för ngt när jag är ute med henne men detta känns inte kul. Hur hade ni andra gjort?