Hingst-hjälp till mitt sto sökes

Sv: Hingst-hjälp till mitt sto sökes

Tycke och smak är ju som bekant olika. men jag skickar en länk som kan vara värd att titta på. Denna herre ska jag använda på två av mina ston i vår, ena stoet är halvblod det andra är ett fullblod.Tycker att han har det mesta, sen är han väldigt fin i psyket också.En ståtlig och stabil hingst.
www.cyranodebergerac.se

Men så fruktansvärt många avkommor e: Looping tror jag nog inte kommer finnas till salu... Han betäckte 19 ston 2007.
Visst fler får upp ögonen för honom men någon enormt ökning i år tror jag tyvärr inte på.

Björn som äger honom är mycket trevlig och hjälpsam. Looping har väldigt bra kvalité på sin skick sperma (antar att du kommer använda TAI och inte köra till Uppsala/Knivsta.)

varför inte en Am quarter??
Jo, jag har tänkt på det faktiskt. Det sägs att quarterfölen ger rätt så bra pengar dessutom. Kanske är värt att tänka en gång till på. I och med att jag inte ska behålla avkomman så behöver hästen inte passa mig.

dessutom om du nu är intressserad av fälttävlan så har du mycket styrka och smidighet att se framemot.
Fast jag ska ju inte behålla avkomman.

Tycke och smak är ju som bekant olika. men jag skickar en länk som kan vara värd att titta på. Denna herre ska jag använda på två av mina ston i vår, ena stoet är halvblod det andra är ett fullblod.Tycker att han har det mesta, sen är han väldigt fin i psyket också.En ståtlig och stabil hingst.
www.cyranodebergerac.se

Vet man något om hans dräktighet? Det är en himla trevlig hingst men man vill ju vara ganska säker på att det blir något också...

Fast en tävlingsryttare skiter nog lite i att Cairo är V. Sen är det svårt att välja mellan Niklas och Looping tycker jag. Men Looping kommer kanske att få mer spekulanter, dock kommer det även att finnas mycket fler Loopingavkommor till salu.

Tyvärr finns det så lite info om Looping ute på nätet, vilket gör mig lite sur. Varför funkar inte deras sida? Jag vet ju inte ens vart i landet han står, vad han precis kostar, vem som äger honom etc!

Min röst går också till Looping, lite med tanke på framdelen. De Looping-hästar jag sett har, precis som Looping själv, haft välansatta, långa halsar. Inte vad jag skulle lägga på ett Good Future-sto kanske, men till fullblod tror jag det kan bli perfekt.

Dessutom så har Looping lämnat en del bra fälttävlanshästar med fullblod, Lopez Pardou exempelvis. Och så är han väldigt nära släkt med Lucky Light, som ju tyvärr är död nu men som ju också lämnat mycket bra hästar. Så jag tycker han har en bra och gedigen stam.

Och ur säljsynpunkt så tror jag att Feliciano är det "heta" Irco Marco-blodet just nu, och Niklas kan kanske ses lite som ett B-val i det sällskapet (inte för att han behöver vara sämre, men jag menar hur det uppfattas).

Jag såg en som var typ 6-7 år eller så på tävling för ett tag sen. 'vuxen' var den iaf.

Och så är han väldigt nära släkt med Lucky Light, som ju tyvärr är död nu men som ju också lämnat mycket bra hästar.

Är Lucky Light död :cry:? Har gått mig totalt förbi. Verkligen tråkigt på en så fin hingst.

Hej!

Looping står på Gurresta och du kan alltid ringa dit. Just nu är dom på semester men snart börjar ju säsongen och då svarar alltid någon i telefon. Jag vet flera MYCKET BRA avkommor med fullblods möderne och avkommorna är lättsålda om man inte ska ha över 100 000 kr förstårs. Då får man leta efter köpare lite längre.
Lycka Till!

Är Lucky Light död :cry:? Har gått mig totalt förbi. Verkligen tråkigt på en så fin hingst.

Jag kan minnas fel, nu hittar jag inte den informationen igen. I vilket fall så skulle han ju vara 23 år ifall han levde, så helt oväntat är det ju inte.

Jag vet flera MYCKET BRA avkommor med fullblods möderne och avkommorna är lättsålda om man inte ska ha över 100 000 kr förstårs.
Finns det någon statistik på vad föl e Looping har sålts för. Åringar, 3-åringar etc?

*puttar*

Skulle vilja ha svar på var avkommor e. Looping ligger i för prisklass.

Nu har jag valt bort Niklas i alla fall. Hans avkommor har inte den halsen jag letar efter. Mitt sto har något dålig hals och jag behöver en hingst som ger bra halsar och nacke. Tyvärr är inte Niklas den jag behöver.

Då återstår Looping.

Någon som har fler förslag nu när vi alla kollar lite mer på vad som finns?

Looping2004.jpg

En bild på Looping från våren 2004, då jag betäckte mitt ena sto (e. Quite Easy) med honom. Han är en riktig cooling och i mycket bra skick för att inte vait riden på många år tycker jag!

Var mer än nöjd med avkomman, och är inte främmande för att göra om kombinationen!

Som 2-åring;
sillen07061010.jpg

Som åring, vid ettårspremiering;
sillen2-060818.jpg

huvud060818.jpg

Sensommaren som åring, under betet;
Sillen060802.jpg

Looping är en underskattad hingst som förtjänar fina ston!

Avkomman exporterades som åring, PM:ar dig om pris etc.

Jag skulle dock rent generellt gissa på att Looping-avkommor ligger i samma prisklass som avkommor efter liknande halvblodshingstar, priset handlar ju så ofta om mödernet och dess prestationer.

En annan jag skulle tittat på om jag var du är Last Liberty 988, hur han fungerat med just fullblod vet jag dock inte, där har jag sett många fler avkommor efter Looping (med fullblodsmödrar alltså).

10650 kr kan du billigast komma undan med Last Liberty.

Vart står Last Liberty någonstans?

Jag googlade men hittade inga bilder.

Han står på Heliotrop i Helsingborg, www.heliotrop.se

(Bilder på en avkomma efter Last Liberty (halvsyster till ovanstående) finner du på den sida jag nämnde i mitt PM! :) )

Senast ändrad:

*KL*

Nu ger jag snart upp. Looping känns inte alls 100% enligt mig, trots att han ger fina avkommor. Han känns enormt tråkig! Jag vill ha en wow-upplevelse när jag ser hingsten.

Men vill du ha den wow upplevelsen från ett kort??
Taget i hagen? Känns inte som om det är många hingstar som ger den känslan då.
Åk iväg o titta på honom. Ta en sväng till Szkopul på en gång. De står på samma ort.
Han står iofs på naturlig betäckning. Billig o mycket underskattad hingst. Massor av egna tävlingresultat upp i 1.60.
109778=41p

Liknande trådar

Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 637
Senast: Jealle
·
Avel Har nu bestämt mig att betäcka mitt ena sto. Vill gärna ha lite tips om hingst. Hon är snyggt sto ser nästan ut som en hingst...
Svar
9
· Visningar
1 718
Avel Sitter och kikar hingst till mitt sto e: landlord- Landgraf 1 ue: marco Mitras- Irco Marco. Mödrenet är linje avlat på Irco Marco och...
Svar
13
· Visningar
3 064
Senast: sun69shine
·
Avel Jag har noll och ingen erfarenhet av avel och har en liten fundering. Jag har för mig att jag hört att det är en skröna att man inte...
Svar
4
· Visningar
1 079
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama