Hingst-hjälp till mitt sto sökes

Sv: Hingst-hjälp till mitt sto sökes

Jag skulle tagit Looping utan tvekan.
Lämpar sig bra till fullblod. Typar sina avkommor mycket bra.
Fick 9 på typ o hhb o nedärver det.
Han lämnar avkommor med ett otroligt bra temperament, takt o balans. Det brukar sägas om Loopings avkommor att med en sådan kan man välja vad man vill att de ska bli.
Se gärna tråden om Looping.
Han kostade förra året 1500+6000:- exkl. momsen alltså 10000:-
Man får mycket hingst för pengarna.

Ps. Är stoet köpt här i sverige??
Ser precis ut som bilderna på ett sto som jag tittade på för ett år sedan.Ds.

Instämmer med Kicket!!

Har en dräktig med han i år, hon fick även ett föl efter han förra året. Hon har tagit sig på en seminering båda gångerna. Enligt uppgift hade han 100% på skick förra året.
Han har avkommor i alla dicipliner och alla är mycket god typ med bra gång.
Om du kollar i Looping tråden så står det om mitt sto och föl där. Hon blev verkligen allt hon förväntades bli!

Tillägg;
Han kostar 5000 vid 90dygn eller 6000kr vid levande föl

Looping ja, honom har jag alltid gillat. Skulle nog bli en bra fölunge i kombination med fullblod..

:love:

Jag hoppas årets fölunge blir hälften så bra som förra året så är jag mer än nöjd.. (modern är rent xx)

Jag ser att Looping står på Gurresta. Men jag hittar ingen hemsida dit eller någon annan bra info. Någon som vet?

Han ser ju riktigt tråkig ut på de bilderna. :crazy: Men eftersom ni är så många som gillar honom så kan han ju knappast vara så tråkig.

Håller med om att bilderna kanske inte är de bästa, IRL är han himla trevlig att titta på.... :love: Och vilket snyggt huvud han har!!!

Gurrestas hemsida har tyvärr legat nere väldigt länge.

Han ser inte tråkig ut i verkligheten.

Har sett flera avkommor till honom som alla varit snygga med bra balans, bl a en undan ett fullblodssto (Miami Springs - Jimmy Reppin)

Jag hade bla priset med i tankarna när jag skrev Nobel, som jag anser vara en MKT PRISVÄRD hingst, med bra betalningsvillkor också.

hej!
jag är inte alls insatt i avel el hingsar el nått.
Men om du går in på asvh:s nya blup-sida. www.blupp.se där finns all tänkbart info om hingstar och deras egenskaper listade till 100%
du kan söka på hingstar som nedärver bra gångarter el hoppteknik el exteriör!

Så lite mer info kan du få där om du får ett tips som låter bra!!
lycka till med sökandet!

Jag hade bla priset med i tankarna när jag skrev Nobel, som jag anser vara en MKT PRISVÄRD hingst, med bra betalningsvillkor också.
Jag tycker att Nobel är en helt ok hingst. Men han känns inte 100% underbar!! Du vet sådär det ska kännas när man har hittat rätt hingst. ;)

Jag är fortfarande långt ifrån att bestämma mig. Men utred detta för mig:

Looping vs Niklas??

Vem vinner, vem passar mitt sto bäst, vem har trevligast ägare som man vill gynna etc?

Jag tror inte att Niklas var i avel förra året, åtminstone hade han inga ston. Någonstans har jag i bakhuvudet att han inte skulle vara i avel trots att han fanns med bland faktabladen, för jag var intresserad av honom till mitt eget sto.

Jag tänkte faktiskt prata med en person ur Emmanuelsson-klanen denna veckan för att höra efter. Men de har ju både Niklas och Livanos uppe på Emmas hemsida så att han helt är borta tvivlar jag på.

Gör det!

Han finns fortfarande på min intressant-lista för mitt sto!

Liknande trådar

Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 637
Senast: Jealle
·
Avel Har nu bestämt mig att betäcka mitt ena sto. Vill gärna ha lite tips om hingst. Hon är snyggt sto ser nästan ut som en hingst...
Svar
9
· Visningar
1 718
Avel Sitter och kikar hingst till mitt sto e: landlord- Landgraf 1 ue: marco Mitras- Irco Marco. Mödrenet är linje avlat på Irco Marco och...
Svar
13
· Visningar
3 064
Senast: sun69shine
·
Avel Jag har noll och ingen erfarenhet av avel och har en liten fundering. Jag har för mig att jag hört att det är en skröna att man inte...
Svar
4
· Visningar
1 079
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama