Hemsk död

Sv: Hemsk död

*lån*
Jag kan bara svara för vad jag hade gjort... Och det är stått och skrikit och kastat saker som jag hittat, jag skulle aldrig sparka en hund och jag skulle definitivt inte försöka gå mellan.
För JAG tror inte att en hund som är helt inne på att döda en katt skulle märka om jag kom emellan utan det skulle sluta med att även jag blev skadad...
Jag har blivit biten en gång och då utan att det var någon typ av slagsmål och det gjorde nog skada så jag kan bara föreställa mig vad som skulle hända om hunden dessutom är jätte taggad...

Grymt? Visst.. Men jag föredrar mitt eget liv (utan skador) framför en katts så enkelt är det.
 
Sv: Hemsk död

peter_lundin skrev:
Jag håller inte med dig om att en hund som inte går att få helt säker mot diverse smådjur är en fara o måste avlivas.
Hur många hundar o av hur många raser har du haft?
PL

Oj oj oj....

Råttisar, schäfer, blandras, Labbe, Collie, Pitbull/granddanois/golden/terrier av olika slag... Likväl har INGEN av dom vart mina! Men jag har träffat dom varje dag i stallet och även vart hundvakt längre tag åt flertalet...
 
Sv: Hemsk död

Mia_R skrev:
Så för att rädda en hunds liv skulle det vara helt ok att sparka in skallen på dig så du fick hjärnskador?

Om jag skulle försöka ha ihjäl en hund, en människa, eller en katt för nöjes skull får du sparka på mig, eller låsa in mig... Då är man inte frisk om man gör nåt sånt :(

Sparka in skallen??? VEM HAR BÖRJAT ÖVERDRIVA SÅ fruktansvärt mycke... jag sa SPARKA hunden... inte sparka in skallen... Snacka om att folk ska överdriva hela tiden... Håll er till vad jag skriver! :mad:
 
Sv: Hemsk död

peter_lundin skrev:
:confused: Sparkas ihjäl då:confused:
PL

Sluta o överdriva... ALDRIG sparka ihjäl!!!

Slutar inte hunden efter en spark så lyder den mig inte för FEM ÖRE och då är det en hund som jag skulle avliva omgående efter händelsen!!!
 
Sv: Hemsk död

SessCa skrev:
Fast om man vart med om det en gång, så tycker jag det borde räcka för att man skall kunna tänka efter "hur skulle jag göra om det händer igen?" ?

Ingen situation är den andra lik
 
Sv: Hemsk död

Så du har inte ens haft en egen hund?
Du skall inte överskatta hur mkt en hund tål om du sparkar mot bröstkorg eller buk.
PL
 
Sv: Hemsk död

Montéryttare skrev:
Sluta o överdriva... ALDRIG sparka ihjäl!!!

Slutar inte hunden efter en spark så lyder den mig inte för FEM ÖRE och då är det en hund som jag skulle avliva omgående efter händelsen!!!
Det finns hundar med i grunden väldigt bra lydnad som inte bryter för en spark i en sån här situation. Du vet helt enkelt inte vad du talar om!
Du räknar din hunderfarenhet från det du föddes, en annan variant kanske vore att börja räkna den dag du skaffar en egen hund.
PL
 
Senast ändrad:
Sv: Hemsk död

Montéryttare skrev:
Sluta o överdriva... ALDRIG sparka ihjäl!!!

Slutar inte hunden efter en spark så lyder den mig inte för FEM ÖRE och då är det en hund som jag skulle avliva omgående efter händelsen!!!


Det funkar inte så att alla slutar för en spark. Och ett beslut om avlivande ska man göra om den har ett betende för övrigt som inte är "friskt".

Har haft en greyhound som innan jag fick honom hade gått på banan. Han jagade katter, kaniner m.m och dödade dem med en knyck så de behövde inte lida. MEN jag löste det med att sätta på honom en munkorg när han sprang lös.
 
Sv: Hemsk död

Mitra skrev:
Det funkar inte så att alla slutar för en spark. Och ett beslut om avlivande ska man göra om den har ett betende för övrigt som inte är "friskt".

Har haft en greyhound som innan jag fick honom hade gått på banan. Han jagade katter, kaniner m.m och dödade dem med en knyck så de behövde inte lida. MEN jag löste det med att sätta på honom en munkorg när han sprang lös.

Jo men då är du ju medveten om det... Greyhound är utvecklad till mer än sällskap ju...
 
Sv: Hemsk död

peter_lundin skrev:
Så du har inte ens haft en egen hund?
Du skall inte överskatta hur mkt en hund tål om du sparkar mot bröstkorg eller buk.
PL

Hur många hundar har du haft som du vart med när dom fått en spark? Nu kanske du är MYCKET större o STArKARE än mig, så det är fel o jämföra...


(kom ihåg att jag aldrig skulle skada ett djur medvetet mer om jag måste hindra det från att döda,,,)
 
Sv: Hemsk död

peter_lundin skrev:
Det finns hundar med i grunden väldigt bra lydnad som inte bryter för en spark i en sån här situation.
PL

som jag TIDIGARE sagt, MITT val är att jag aldrig skulle ha en sån hund vid livet...
 
Sv: Hemsk död

Det gick tyvärr åt några katter :(
De som hade honom innan mig berättade inte att de hade tävlat med honom så sent som veckan innan.

Men det var inte ens lönt att tänka tanken att försöka göra något åt det utan köpa en munkorg så att han kunde gå lös.
De är rätt snabba.........
 
Sv: Hemsk död

Mitra skrev:
Det gick tyvärr åt några katter :(
De som hade honom innan mig berättade inte att de hade tävlat med honom så sent som veckan innan.

Men det var inte ens lönt att tänka tanken att försöka göra något åt det utan köpa en munkorg så att han kunde gå lös.
De är rätt snabba.........

Uscha ja.. det går ju så ruskigt fort! Men skönt att du är klok o har munkorg! En eloge till dig:bow:
 
Sv: Hemsk död

Jag har aldrig sparkat sönder en hund. Jag har sett ett antal hundar som blivit skadade av sparkar men då har det såvitt jag vet inte varit människa som sparkat men jag är proffs på att veta att även en måttlig spark kan ge livshotande skador på en hund.
PL
 
Sv: Hemsk död

peter_lundin skrev:
Jag har aldrig sparkat sönder en hund..
PL

Skarka sönder... USCH vilka spann du har mellan o sparka i syfte att hindra o sparka sönder... Verkar vara VÄLDIGT överdriven :(
 
Sv: Hemsk död

Heulwen skrev:
För att försvara ett liv så ger jag mig på hunden med det våld som krävs för att hunden ska släppa.

Om hunden får hjärnskakning eller är öm i kroppen några dagar efter är det värt. Och om den inte skulle släppt av att bli bankad på så skulle det förmodligen vara fel i huvudet på den och jag skulle starkt överväga att ta bort den.
Men för att förebygga problemet och se till att det inte händer kan man antingen dressera sin hund eller undvika att ha den där den kan utgöra en fara för andras liv!

Hur stor chans tror du en liten kattunge har att överleva efter att ha blivit biten av en hund?
 
Sv: Hemsk död

Montéryttare skrev:
som jag TIDIGARE sagt, MITT val är att jag aldrig skulle ha en sån hund vid livet...
Säg om detta den dag du har en egen hund som du kommit ngn vart med o en olyckshändelse inträffar!
Jag har haft många hundar av de typer som man inte kan lita på när det gäller övriga tamdjur (slädhundar o greyhounds) o samtidigt haft getter får kaniner o katter hemma. Håller även på med vallhundar o om de skulle hållit på med sånt skulle de hänga väldigt löst.
PL
 
Sv: Hemsk död

Att sätta fram en fot för att hindra kan vara ok. Att sparka på en hund för att få den att bryta när den väl tagit ett byte kräver mkt mer o jag har de medicinska kunskaperna för att veta hur lätt en hund kan bli allvarligt skadad av en spark ngt som du inte verkarb ha en aning om.
PL
 
Sv: Hemsk död

Montéryttare skrev:
Skarka sönder... USCH vilka spann du har mellan o sparka i syfte att hindra o sparka sönder... Verkar vara VÄLDIGT överdriven :(
EN spark från människa kan resultera i skador som för hunden är direkt livshotande, UTAN att det var det som var meningen från människans sida.
Spräckt mjälte eller lever är inte en fysisk omöjlighet att åsamka, skador på hjärnan, likaså nackkotor etc etc.
Det är ingen överdriven kraft som behövs, träffar en spark illa så gör den och då står du där med skägget i brevlådan, frågan är hur du rättfärdigar det?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 336
Senast: Lillefrun
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 548
Senast: Skjøldur
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 930
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 321
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp