Hemsk död

Sv: Hemsk död

Med tanke på vad du har för hundar hade det säkert gjort STOR nytta!
Läs Jadzias inlägg så kanske du kan lära dig lite grann.
PL



Du, det spelar ingen roll vad jag har för hundar. Om jag så hade haft en golvmopp hade jag fan tatt i för att hunden ska sluta.

Så det du menar är om hunden väl har katten i munnen så kan man inget göra? Fy fan vilket dåligt resonemang!
 
Sv: Hemsk död

Jo, visst, men är övertygad om att tillräckligt väldresserade hundar inte gör en sådan sak. Har man inte pli på hundarna ska man enligt mitt tycke INTE ha dem lösa, det är ju ändå vi som har yttersta ansvaret för dem!

Fast i en hunds värld går inte alltid lydnad framför jaktlust!
Visst kan man stoppa hunden innan den tagit upp jakten på tex katten, men när katten väl springer och hunden efter är dom oftast för fokuserade på bytet för att både se och höra annat än just bytet!
 
Sv: Hemsk död

Va fan e ni för människor egenteligen?!
Man sparkar och slår väl för fan inte en hund!!
Det finns andra sätt man kan lägga sig i på utan att skada sin egen hund!
Det tror jag också.

Hunden förstår ju inte att den gör något fel.
Och risken finns väl att den blir hetsad och biter ännu hårdare om man börjar slå och sparka.


Min hund skulle aldrig göra så mot en katt, eller kanin osv.
Han är uppväxt med många olika djur och han är till och med snäll mot våra råttor. De ligger mellan hans tassar så slickar han dom på ryggen. :love: Men om han mot förmodan skulle göra något hemskt skulle jag ryta allt vad jag förmådde, alt dra bort honom.

Kan man göra mer, egentligen....? :crazy: :confused:
 
Sv: Hemsk död

Min hund skulle aldrig göra så mot en katt, eller kanin osv.
Han är uppväxt med många olika djur och han är till och med snäll mot våra råttor. De ligger mellan hans tassar så slickar han dom på ryggen. :love:

Det kan du ALDRIG veta! Min hund hade ALDRIG rört en kanin, marsvin m.m, marsvinen var ofta var lösa inne tillsammans med hunden.
Men trots det hände det som hände "hundar är hundar"
Hur vana dom än är kan du aldrig vara helt säker på att inte rovdjursinstinkten slår till , och det går snabbt som blixten.
 
Sv: Hemsk död

Fast i en hunds värld går inte alltid lydnad framför jaktlust!
Visst kan man stoppa hunden innan den tagit upp jakten på tex katten, men när katten väl springer och hunden efter är dom oftast för fokuserade på bytet för att både se och höra annat än just bytet!
Men då är inte hunden tillräckligt väldresserad. Själv förutsätter jag att mina hundar avbryter på tillsägelse, oavsett. :cool:

LIA
 
Sv: Hemsk död

Måste bara berätta.....

Min hund va ca 1 år när han överlycklig sprang omkring på stall-plan å kasta omkring på en ca 3v kattunge Han lekte med den å hade jättekul tills jag såg va de va han hade i munnen..... Skrek STANNA-LOSS ut spottades en våt å omskakad kattunge å min hund va ledsen för han inte fick leka vidare..... Hade han velat döda hade han gjort de direkt men hans mening va inte att döda så katten överlevde denna hemska upplevelse.....
Tilläggas ska att sen hunden va 9v har han varit med i stallet är van vid katter hästar och kor..... Han lekte senast igår med grannens vuxna katt ute på gräsmattan katten är "farligare" än hunden....:angel: :rofl:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 335
Senast: Lillefrun
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 548
Senast: Skjøldur
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 930
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 321
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp