Sv: Hemsk död
Frågan var ju vad man gör i situationen, alltså om det skulle ske.
Sen om du har pudlar eller Rottwilers är ju ganska så ointressant.
Spelar det någon roll hr vanligt det är? :smirk:Gnist skrev:Jag har Ingen pudel...
Och när det gäller huruvida man öht med sparkar och slag kan avbryta en främmande hund, ställer jag mig tveksam till. Risken är Enormt stor att den hunden antingen blir ännu mer "galen" och ännu mer frenetisk i sina försök att ta död på den andra hunden eller att den omriktar all den ilskan och aggresionerna till Mig. Och tro mig då får Jag problem, (då jag är en liten tjej, på 162 cm/57 kg)att freda mig från hunden..
Sedan (trots att den gängse uppfattningen här inne verkar vara så), är det ju inte direkt jättevanligt att hundar slåss tills en dör...och defenitivt, så är det ytterst sällsynt att en hund blir "sliten i stycken" av en annan hund. Visst får de skador om man har otur, men Ofta så ser och låter det betydligt värre än det faktiskt är.
Terrierna kan man ju i värsta fall hysta upp och då försöka värja både sig själv och hunden om den andra hunden ändå "ska ta den".
Är det en liten hund som attackerar och jag inte kan bryta, så får de också ta hand om det själva.
De större hundarna får också i en sådan situation klara sig på egen hand om det inte går att bryta striden. "Been there, done that". (och har ännu inte fått en hund dödad av en annan hund....)
Och det är faktiskt så att mina hundar är fullt kapabla att ta hand om sig själva i ett slagsmål. Dom är inte gjorda av socker precis:smirk:
Dom har ju faktiskt en Betydligt större chans att gå hyfsat ok från den striden än vad jag har...
Frågan var ju vad man gör i situationen, alltså om det skulle ske.
Sen om du har pudlar eller Rottwilers är ju ganska så ointressant.