M
Montéryttare
Sv: Hemsk död
Lite off-topic kom vi... haha...
Lite off-topic kom vi... haha...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jacksson_95 skrev:om man ska kalla det ett naturligt byte vet jag inte.... om min hund skulle göra något sådant så skulle hon avlivas på en gång! och jag har inte behövat "uppfostra" henne till att inte slakta katter! det har varit helt naturligt för henne att inte ge sej på katter. men jag undrar vad det var för hund som h*n hade?
Mabuse skrev:*knapplån*
Men ni som förkastar all form av våld mot djur, vad skulle ni göra om en främmande hund kom in på er gård och tog er katt eller anföll er häst? Stå och titta på och tänka - ja, ja, sån är hundens natur, det kan den inte rå för?
PIRU skrev:vadå munkorg efter det finns nåt som heter jakt i hundar o det ska är väl inget onaturligt bettende detta...
Eftersom vi verkar ha missat det, kanske du kan ta det en gång till?Gnist skrev:Jag har redan svarat på vad jag skulle göra om det kom in en främmande hund till mina får.
Om det var i denna tråden eller den andra i samma ämne kommer jag inte i håg, men läser man allt som står i trådarna, så framgår det väldigt tydligt vad jag skulle göra....
Gnist skrev:Jag har haft främmande hundar i fårhagen och jag har vare sig sparkat,slagit eller skjutit dessa. Jag har ringt ägaren och sedan gått ut i fårhagen med mina vallhundar och samlat ihop flocken bakom oss.
Nu har jag ju rätt så tuffa får, så de få (i flesta fallen) jakthundar som kommit in har åkt på rejält med däng och tackorna har endast blivit några ulltussar fattigare..
Jag går alltid mellan med mina hundar, för att hålla den främmande hunden borta från mina får, För även om mina vuxna tackor är tuffa och attackerar med alla sina 90 kg gång på gång, så blir de yngre tackorna och lammen till den grad uppstressade att det tar flera dagar innan de lugnat ner sig ordentligt.
Skulle någon hund lyckas bita ihjäl ett lamm, så skulle ägaren få betala fullvärdespris på lammet.
Skulle det upprepa sig, så skulle hunden inte få fler chanser efter det....
TackarGnist skrev:Den som söker den hittar
nej då jag har råtter oxå dom springer lösa i bland med hunden och varken han lr min rottweiler går dom något...olgaklara skrev:men den skulle säkert ge sig på ett mindre djur som tex en råtta eller mus.
det är ju klart att om du har lärt hunden att det är bra att göra så är det inte så konstigt att den gör det! man kan löra hundar det mästa.... det kan i alla fall jag göra med mina hundarStoppard skrev:Min hund jagar möss i hönshuset och jag berömmer henne när hon biter ihjäl dem. Hon är uppfostrad till att låta smådjur gå fritt hemma, men jag borde kanske avliva henne...
Gnist skrev:Jag har gått mellan hundar som slåss, men aldrig slagit eller sparkat. Visst har jag blivit biten några gånger, men det är smällar man får ta...
Får jag inte i sär dem, så får dom väl slåss tills en ger sig.
Fast jag menade mer när det handlar om liv eller död, det kanske inte framgick så bra i mitt inlägg.Gnist skrev:Jag har gått mellan hundar som slåss, men aldrig slagit eller sparkat. Visst har jag blivit biten några gånger, men det är smällar man får ta...
Får jag inte i sär dem, så får dom väl slåss tills en ger sig.