Hemsk död

Sv: Hemsk död

Ja nakenhundarna har stora problem med saknade tänder men jag är iofs inte säker på att det är en separat gen.
PL
 
Sv: Hemsk död

Jacksson_95 skrev:
om man ska kalla det ett naturligt byte vet jag inte.... om min hund skulle göra något sådant så skulle hon avlivas på en gång! och jag har inte behövat "uppfostra" henne till att inte slakta katter! det har varit helt naturligt för henne att inte ge sej på katter. men jag undrar vad det var för hund som h*n hade?

Min hund jagar möss i hönshuset och jag berömmer henne när hon biter ihjäl dem. Hon är uppfostrad till att låta smådjur gå fritt hemma, men jag borde kanske avliva henne...
 
Sv: Hemsk död

*knapplån*

Men ni som förkastar all form av våld mot djur, vad skulle ni göra om en främmande hund kom in på er gård och tog er katt eller anföll er häst? Stå och titta på och tänka - ja, ja, sån är hundens natur, det kan den inte rå för?
 
Sv: Hemsk död

Mabuse skrev:
*knapplån*

Men ni som förkastar all form av våld mot djur, vad skulle ni göra om en främmande hund kom in på er gård och tog er katt eller anföll er häst? Stå och titta på och tänka - ja, ja, sån är hundens natur, det kan den inte rå för?

Det är ju det som är dilemmat, och som alla hitills vägrat svara på, förutom humlan ;)

Det är lätt att sitta på avstånd och tycka, men ingen verkar vilja säga vad de gjort om de själv hamnat där?
 
Sv: Hemsk död

PIRU skrev:
vadå munkorg efter det finns nåt som heter jakt i hundar o det ska är väl inget onaturligt bettende detta...

Det är väl skitsamma att det är ett naturligt beteende. Antingen hålls hunden borta från mindre djur framöver eller så har man munkorg på den. En hund ska inte springa omkring och bita ihjäl mindre djur även fast det är naturligt (såvida vi inte snackar regelrätta råtthundar vars jobb är att hålla ladugården/stallet fritt från gnagare).
 
Sv: Hemsk död

Jag har redan svarat på vad jag skulle göra om det kom in en främmande hund till mina får.
Om det var i denna tråden eller den andra i samma ämne kommer jag inte i håg, men läser man allt som står i trådarna, så framgår det väldigt tydligt vad jag skulle göra....:cool:
 
Sv: Hemsk död

Verkligen hemskt det som hände men det var en olycka. Även om hunden skulle ha varit van katter så kunde det ha hänt. Min hund går jättebra ihop med katten och kaninen inne, men ute och hos andra är smådjur oftast leksaker för honom, även om jag tror att han aldrig skulle skada ett djur så kan man ju inte vara säker....
 
Sv: Hemsk död

Tänkte inte svara då den här tråden handlar om något helt annat, men jag ska bara säja att hästen likväl som den ibland sänker huvudet och slickar öronen, kan höja huvudet och slicka öronen.
Övertydliga behöver de inte alltid vara, men man ser när en häst är sur (kanske ska skriva fler känslostämningar här men jag orkar inte).

Nu skriver jag inget mer om det där i den här hundtråden.
 
Sv: Hemsk död

Gnist skrev:
Jag har redan svarat på vad jag skulle göra om det kom in en främmande hund till mina får.
Om det var i denna tråden eller den andra i samma ämne kommer jag inte i håg, men läser man allt som står i trådarna, så framgår det väldigt tydligt vad jag skulle göra....:cool:
Eftersom vi verkar ha missat det, kanske du kan ta det en gång till?
 
Sv: Hemsk död

Gnist skrev:
Jag har haft främmande hundar i fårhagen och jag har vare sig sparkat,slagit eller skjutit dessa. Jag har ringt ägaren och sedan gått ut i fårhagen med mina vallhundar och samlat ihop flocken bakom oss.


Nu har jag ju rätt så tuffa får, så de få (i flesta fallen) jakthundar som kommit in har åkt på rejält med däng och tackorna har endast blivit några ulltussar fattigare..
Jag går alltid mellan med mina hundar, för att hålla den främmande hunden borta från mina får, För även om mina vuxna tackor är tuffa och attackerar med alla sina 90 kg gång på gång, så blir de yngre tackorna och lammen till den grad uppstressade att det tar flera dagar innan de lugnat ner sig ordentligt.

Skulle någon hund lyckas bita ihjäl ett lamm, så skulle ägaren få betala fullvärdespris på lammet.
Skulle det upprepa sig, så skulle hunden inte få fler chanser efter det....

Den som söker den hittar :cool:
 
Sv: Hemsk död

Gnist skrev:
Den som söker den hittar :cool:
Tackar :D

Jag vet inte om du skrivit det tidigare, men skulle du i någon situation tänka dig att använda våld? T ex om din hund attakeras av en annan hund?
Jag ser ju att du skulle gå emellan, men om situationen gör att det är omöjligt/ inte hjälper...
 
Sv: Hemsk död

Jag har gått mellan hundar som slåss, men aldrig slagit eller sparkat. Visst har jag blivit biten några gånger, men det är smällar man får ta...
Får jag inte i sär dem, så får dom väl slåss tills en ger sig.
 
Sv: Hemsk död

olgaklara skrev:
men den skulle säkert ge sig på ett mindre djur som tex en råtta eller mus.
nej då jag har råtter oxå dom springer lösa i bland med hunden och varken han lr min rottweiler går dom något...
 
Sv: Hemsk död

Stoppard skrev:
Min hund jagar möss i hönshuset och jag berömmer henne när hon biter ihjäl dem. Hon är uppfostrad till att låta smådjur gå fritt hemma, men jag borde kanske avliva henne...
det är ju klart att om du har lärt hunden att det är bra att göra så är det inte så konstigt att den gör det! man kan löra hundar det mästa.... det kan i alla fall jag göra med mina hundar
 
Sv: Hemsk död

Gnist skrev:
Jag har gått mellan hundar som slåss, men aldrig slagit eller sparkat. Visst har jag blivit biten några gånger, men det är smällar man får ta...
Får jag inte i sär dem, så får dom väl slåss tills en ger sig.

ok så din lilla pudel får slåss med schäfern tills de slutar? svar på frågan.....

Hade en hund attackerat din hund där risken fanns att din hund strök med, cch du inte kunnat hindra, så hade du låtit dem slåss färdigt, det är det du säger.....

allting är lätt att prata generellt om, där är ett svar som kanske är rätt, rent moraliskt, men det finns ett svar som handlar om känslor...

och jag är inte säker på vad jag gjort, antagligen piskat på den andra hunden om min slogs för livet...
 
Sv: Hemsk död

Gnist skrev:
Jag har gått mellan hundar som slåss, men aldrig slagit eller sparkat. Visst har jag blivit biten några gånger, men det är smällar man får ta...
Får jag inte i sär dem, så får dom väl slåss tills en ger sig.
Fast jag menade mer när det handlar om liv eller död, det kanske inte framgick så bra i mitt inlägg.

Jag skulle aldrig stå och se på om mitt djur blev attackerat av ett annat och det oavsett djurslag.
Jag skulle definitivt gjort det som var nödvändigt för mitt djur och som jag sagt tidigare så skulle jag ta min anmälan för både djur misshandel och människomisshandel.
Inte skulle jag stå och se min hund bli sliten i stycken eller vänta tills någon ger sig och sen "plocka upp resterna" :mad:
 
Sv: Hemsk död

:rofl: Jag har Ingen pudel...

Och när det gäller huruvida man öht med sparkar och slag kan avbryta en främmande hund, ställer jag mig tveksam till. Risken är Enormt stor att den hunden antingen blir ännu mer "galen" och ännu mer frenetisk i sina försök att ta död på den andra hunden eller att den omriktar all den ilskan och aggresionerna till Mig. Och tro mig då får Jag problem, (då jag är en liten tjej, på 162 cm/57 kg)att freda mig från hunden..

Sedan (trots att den gängse uppfattningen här inne verkar vara så), är det ju inte direkt jättevanligt att hundar slåss tills en dör...och defenitivt, så är det ytterst sällsynt att en hund blir "sliten i stycken" av en annan hund. Visst får de skador om man har otur, men Ofta så ser och låter det betydligt värre än det faktiskt är.

Terrierna kan man ju i värsta fall hysta upp och då försöka värja både sig själv och hunden om den andra hunden ändå "ska ta den".
Är det en liten hund som attackerar och jag inte kan bryta, så får de också ta hand om det själva.
De större hundarna får också i en sådan situation klara sig på egen hand om det inte går att bryta striden. "Been there, done that". (och har ännu inte fått en hund dödad av en annan hund....)

Och det är faktiskt så att mina hundar är fullt kapabla att ta hand om sig själva i ett slagsmål. Dom är inte gjorda av socker precis:smirk:
Dom har ju faktiskt en Betydligt större chans att gå hyfsat ok från den striden än vad jag har...
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 336
Senast: Lillefrun
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 548
Senast: Skjøldur
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 930
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 321
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp