Sv: Hemsk död
Jag har oxå särat på hundar genom att ta bak benen och dra, en annan genom att "bryta" i svansen och en tredje med vatten slangen och jag har oxå tagit bett.
Dvs. jag har inte heller behövt använda någon form av övervåld, eller direkt våld. Men det betyder inte att jag skulle använda det om det behövs i situationen.
Det är ju jätte bra att du lyckats sära dem genom att ta tag i nackskinnet.Gnist skrev:Jag har varit i den situationen, så jag Vet hur jag reagerar och agerar när hundar ryker ihop..
Och jag har på flera ställen skrivit att jag kan nypa tag i nackskinnet på hundar som slåss för att sära på dem och samtidigt "morra lusen" av dem. Hitintills har jag på det viset i de flesta fall lyckats sära hundar. Jag har fått några bett, men jag har ändock inte tagit till övervåld!
Jag har oxå särat på hundar genom att ta bak benen och dra, en annan genom att "bryta" i svansen och en tredje med vatten slangen och jag har oxå tagit bett.
Dvs. jag har inte heller behövt använda någon form av övervåld, eller direkt våld. Men det betyder inte att jag skulle använda det om det behövs i situationen.