Ska inte ha någon anledning? För en hund som rovdjur ligger det i deras natur, precis som för katter, att jaga och döda andra djur.
Nej, de ska inte ha någon anledning. Det är självklart upp till ägaren att se till att hunden inte kommer att bita ihjäl katten. Ska man ha katter och hundar ihop så är det ju ganska smart att se till att katten och hunden går ihop. Då slipper man problem med att hunden ger sig på katten. Sedan tycker jag oxå att det är upp till hundägaren att ha sådan PLI på hunden att den INTE skulle ge sig på katten. Man ska inte behöva sparka bort den för att få borten överhuvudtaget.
Förespråkarna här för våld mot hundar anser alltså att det är helt ok att misshandla och döda en hund för att den följt sin instinkt?
Ja, det tycker dem. Och det tycker jag är helt fel. Hunden blir som ägaren uppfostrar den. Inga djur föds onda.
Från när är det dags att avliva en hund som inte lyder, från det att den som valp kommit från tiken till det nya hemmet?
För er som aldrig haft en egen hund så kan jag upplysa om att det tar
TID att uppfostra en hund och det är inget som är medfött att lyda sin ägare!
Självklart tar det tid, men för hundens eget bästa är det säkrast att man vet vad man håller på med. Då skulle man aldrig behöva avliva hunden sedan
Bunta ihop och slå ihjäl alla katter som tar småfåglar, alla hundar som jagar katter, alla hästar som sparkas och kastar av, alla getter och får som stångas? Fy f*n säger jag bara, är ni så sjuka som vissa låter i den här tråden borde ni inte få ha djur öht!