Hemsk död

Sv: Hemsk död

Ja jag skulle definitivt vara tvungen att göra en polisanmälan i en sån situation sen får den som sparkat försöka övertyga polis o rätt om att våldet var befogat.
Den här tråden har blivit en ren hundtråd o jag har därför startat en liknande på hund.
PL
 
Sv: Hemsk död

jag skulle lugnt slå djuret! hade det varit mina hundar hade jag fan tagit soppbprsten och slagit till den med, vem kan tillåta att se på? fy fan så arg jag hade blivit, men det e så mkt svårare när kissen fortfarande var så liten, hade den varit fullvuxen stor, hade det nog varit skillnad, lider me dej!
 
Sv: Hemsk död

Montéryttare skrev:
Har vart med om liknande med kaniner...

En "rottis" (min kompis hund!) som tagit 2... sen kom jag på henne en gång på att "lurpassa" för att HOPPA över boxdörren, och in... men jag fick tag på henne.. HAR ALDRIG SKADAT ETT DJUR, men nu var jag rasade, skarkade faktiskt hunden!... så nu vågar hon inte sig in till kanin boxen längre...

Jag får en sån o-kontrollerbar ilska när nått orättvist häsnder, som ett djur som dödar ett försvarslöst djur eller en människa som skadar en annan eller en människa som skadar djur...

Hade det vart min hund hade den inte levt längre:(
Öh? varför inte? Även djur har väl rätt att göra fel? konstigt tankesätt tycker jag:mad:
Till trådskaparen: Det var INTE ditt fel... en OLYCKA kan hända när och hur som helst!

Om man vet om att ens hund inte går ihop med katter så ser man till att inte ha dem ihop. Svårare än så är det inte.
 
Sv: Hemsk död

Tycker man ska ha sån pli på hunden att den inte ska ha en tanke att ge sig på andra djur eller människor. Och om den ändå gör de så ska man få svar när man ber den att sluta. (Har sj två dobermannar)
 
Sv: Hemsk död

Montéryttare skrev:
Jag skulle kanske behålla den om jag tänkt o skaffa/träna fram en kamphund...

Annars skulle jag tagit bort den då jag inte anser att sånna hundar skall vara sällskaps hundar! Kanske vakthundar som bara springer o vaktar hus, utan att vidare ha som sällskap!

vilket tanke sätt....
 
Sv: Hemsk död

Montéryttare skrev:
Oj oj oj....

Råttisar, schäfer, blandras, Labbe, Collie, Pitbull/granddanois/golden/terrier av olika slag... Likväl har INGEN av dom vart mina!

Det vill säga att du har öht inte ägt en hund :smirk: :angel:
 
Sv: Hemsk död

Montéryttare skrev:
Slutar inte hunden efter en spark så lyder den mig inte för FEM ÖRE

En hund som du måste sparka på för att den ska "lyda" har noll och ingen lydnadsträning alls.

Jag har haft en terrier, som fick fånga min dotters tama mus när den var på rymmen och tro mig det behövdes ALDRIG tas till vare sig hårda ord eller våld för att få henne att lämna över den lille musen Skadefri till mig!!

Samma hund for som en furie efter möss och råttor ute i skogen och runt ladugården. Hon fångade även en hel hög av dessa och dom tog hon ihjäl rätt så snabbt och enkelt..
 
Senast ändrad:
Sv: Hemsk död

Knapplån. Jag har förståelse för att ngn som inte kommer på ngt annat sätt att hantera situationen sparkar i panik. Jag kan däremot inte acceptera de som propagerar för att det är ok att sparka. Det vittnar om okunnighet om vad en hund tål. I en bytessituation(el slagsmål) tål hundar ofta väldigt mkt smärta utan att reagera, det fungerar helt enkelt så att smärtupplevelsen mer el mindre stängs av. Detta innebär däremot inte att kroppen tål mer våld.
PL
 
Sv: Hemsk död

*Gotlandsrusset* skrev:
Tycker man ska ha sån pli på hunden att den inte ska ha en tanke att ge sig på andra djur eller människor. Och om den ändå gör de så ska man få svar när man ber den att sluta. (Har sj två dobermannar)

Håller med!

Har sagt mitt i den här diskussionen!

Alla handlar vi olika, och jag står för hur jag har handlat och skulle handla trots att jag älskar hundar o har dom runt mig från morgon 08 till kvällen kl 21... men inte har någon "egen" hund...
 
Sv: Hemsk död

Lånar knapp men svarar fler av Er.


Herregud!! :eek: Sparka hunden i huvudet, magen och dessutom använda sig att tilltyg för att kunna slå den. Jag är chockad!

Antar att Era katter får samma behandling när de tar råttor och möss i stallarna. :crazy: Eller? :smirk:

Hade jag sett en sådan hundmisshandel bara för att den gjort något för den fullt naturligt hade jag omedelbart gjort en polisanmälan.
 
Sv: Hemsk död

GaurdianAngel skrev:
Hade jag sett en sådan hundmisshandel bara för att den gjort något för den fullt naturligt hade jag omedelbart gjort en polisanmälan.

:bow: Jag med :bow:

Tycker många tar lätt på det övervåld som beskrivs i tråden :crazy: :mad:
 
Sv: Hemsk död

escodobe skrev:
kan det bero på att katter tar äckliga råttor och hunden bet ihjäl en söt kattunge????

Så det finns ingen som tycker om råttor??? Hunden ska inte ha någon anledning att bita ihjäl en kattunge. Sedan är katten ett mer självständigt djur som inte är lika beroende av människan som hunden- Det är svårare att lära katten att INTE ta råttor än att lära en hund att låta bli katter.
 
Sv: Hemsk död

GaurdianAngel skrev:
Lånar knapp men svarar fler av Er.


Herregud!! :eek: Sparka hunden i huvudet, magen och dessutom använda sig att tilltyg för att kunna slå den. Jag är chockad!

Antar att Era katter får samma behandling när de tar råttor och möss i stallarna. :crazy: Eller? :smirk:

Hade jag sett en sådan hundmisshandel bara för att den gjort något för den fullt naturligt hade jag omedelbart gjort en polisanmälan.

:bow: :bow:
 
Sv: Hemsk död

Ska inte ha någon anledning? För en hund som rovdjur ligger det i deras natur, precis som för katter, att jaga och döda andra djur. Förespråkarna här för våld mot hundar anser alltså att det är helt ok att misshandla och döda en hund för att den följt sin instinkt? Från när är det dags att avliva en hund som inte lyder, från det att den som valp kommit från tiken till det nya hemmet? :devil: För er som aldrig haft en egen hund så kan jag upplysa om att det tar TID att uppfostra en hund och det är inget som är medfött att lyda sin ägare!

Bunta ihop och slå ihjäl alla katter som tar småfåglar, alla hundar som jagar katter, alla hästar som sparkas och kastar av, alla getter och får som stångas? Fy f*n säger jag bara, är ni så sjuka som vissa låter i den här tråden borde ni inte få ha djur öht! :mad:
 
Sv: Hemsk död

Skickade faktiskt 120 kg:s baggen som stångade sönder min svanskota + lite till, på slakt :o Fast han fick leva över sommaren och betäckningperioden hos hans brudar innan dess ;) :angel:
 
Sv: Hemsk död

Visst, men du skickade inte honom när han var litet lamm och stångades. Vet du inte att du är ansvarig för att din bagge lyder blint utan att följa några som helst instinkter? ;) :crazy:
 
Sv: Hemsk död

:eek: Ohhh attans det hade jag missat :angel: :rofl:

(föregående inlägg var liiite oseriöst ;) Jag förstod att du inte menade som jag svarade..:) )
 
Sv: Hemsk död

Mia_R skrev:
Ska inte ha någon anledning? För en hund som rovdjur ligger det i deras natur, precis som för katter, att jaga och döda andra djur.

Nej, de ska inte ha någon anledning. Det är självklart upp till ägaren att se till att hunden inte kommer att bita ihjäl katten. Ska man ha katter och hundar ihop så är det ju ganska smart att se till att katten och hunden går ihop. Då slipper man problem med att hunden ger sig på katten. Sedan tycker jag oxå att det är upp till hundägaren att ha sådan PLI på hunden att den INTE skulle ge sig på katten. Man ska inte behöva sparka bort den för att få borten överhuvudtaget.

Förespråkarna här för våld mot hundar anser alltså att det är helt ok att misshandla och döda en hund för att den följt sin instinkt?
Ja, det tycker dem. Och det tycker jag är helt fel. Hunden blir som ägaren uppfostrar den. Inga djur föds onda.

Från när är det dags att avliva en hund som inte lyder, från det att den som valp kommit från tiken till det nya hemmet? :devil:
För er som aldrig haft en egen hund så kan jag upplysa om att det tar TID att uppfostra en hund och det är inget som är medfött att lyda sin ägare!
Självklart tar det tid, men för hundens eget bästa är det säkrast att man vet vad man håller på med. Då skulle man aldrig behöva avliva hunden sedan

Bunta ihop och slå ihjäl alla katter som tar småfåglar, alla hundar som jagar katter, alla hästar som sparkas och kastar av, alla getter och får som stångas? Fy f*n säger jag bara, är ni så sjuka som vissa låter i den här tråden borde ni inte få ha djur öht! :mad:
:bow: :bow:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 336
Senast: Lillefrun
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 548
Senast: Skjøldur
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 930
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 321
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp