Hemsk död

Sv: Hemsk död

Om hunden har ordentlig jaktinstinkt så ÄR en kattunge ett naturligt byte sen är det ägaren uppgift att ta bort beteendet elle hålla hunden från kattungar.
PL
 
Sv: Hemsk död

Men Peter har du aldrig hört talas om "stålhundsrasen" :confused: De är som duracellkaninen; "bara går och går" :angel:
 
Sv: Hemsk död

De enda tillfällen jag känt skrapen av stål mot skalpellen är på hundar som tidigare varit buköppnade o hopsydda med stål men det kanske räcker:idea:
PL
 
Sv: Hemsk död

Jo men en "stålhund" behöver ju inte fara till veterinären för skador då dom håller för Allt..Lite bucklig blir de kanske,:idea: men det går ju att knacka till med kulhammaren nere i källaren ju :angel:
 
Sv: Hemsk död

Gnist skrev:
:eek: En spark är Aldrig en tillrättavisning.

Däremot, så kan det vara en avbrytande manöver i ett allvarligt läge, men det är enligt min mening endast berättigat med den typen av (över)våld mot djur, när fara för människa föreligger!

:smirk: på dig själv du :cool:

Våld kan behövas i vissa fall som tillrättavisning då bristen i uppfostran uppdagas. Jag uppfostrar ALDIG med våld!!! Men om jag får ett "färdigutbildat" djur som gör en HELT inkorrekt handling som att döda ett annat djur så väljer jag att ta till våld! Men det är MITT val...
 
Sv: Hemsk död

peter_lundin skrev:
Vidare så undrar jag vilka kunskaper du har om hur kraftigt våld som fordras för att allvarligt skada en hund?
PL

Ja inte har jag testat att skarka in skallen på en hund eller misshandlat ett djur till döds för att se gränserna... SUNT FÖRNUFT SNÄLLA DU!!!
 
Sv: Hemsk död

peter_lundin skrev:
Kalla det falskt eller vad som helst, anser du att mina åsikter är oacceptabla får du väl anmäla mina inlägg till moderator.

PL

Dom får väl läsa själv o se vad du anklagar mig för!
 
Sv: Hemsk död

Montéryttare skrev:
Ja inte har jag testat att skarka in skallen på en hund eller misshandlat ett djur till döds för att se gränserna... SUNT FÖRNUFT SNÄLLA DU!!!

Peter har nog via sitt yrke sett tillräckligt många svårt skadade hundar för att veta vad han pratar om :cool: Och han är nog en av de få här som vet vilka (små)krafter som egentligen behövs för att tillfoga en rätt så allvarlig skada.
 
Sv: Hemsk död

Gnist skrev:
Peter har nog via sitt yrke sett tillräckligt många svårt skadade hundar för att veta vad han pratar om :cool: Och han är nog en av de få här som vet vilka (små)krafter som egentligen behövs för att tillfoga en rätt så allvarlig skada.

Verkar då verkligen inte som det då han inte agerar om hans hund skulle döda eller attackera utan "det bara är en instinkt"... Hoppas jag slipper träffa hans hundar :smirk: och ännu mindre att dom tar ett spädbarn :eek: :eek: :eek: instinkt för hundar att döda ju enligt honom :cool: :cool: :cool:
 
Sv: Hemsk död

Usch vilken otäck upplevelse för er alla. :(

Jag har varit med om att en hund attackerat katt en gång och det var min katt, syrrans hund. Vi bodde ihop och katten och hunden var bästa vänner. Av inget skäl alls attackerade hunden katten, men jäklar i mig... syrran var blixtsnabb så käkarna hann aldrig slå igen över katten (hade de gjort det hade katten inte varit vid liv idag). Hon slängde sig helt sonika över hunden och högg honom i nacken, han lade sig omedelbart och sedan dess (5 år sedan) har han inte vågat göra något liknande igen.

Vad gjorde jag? Jag blev helt paralyserad, chockad... Jag hoppas jag inte reagerar på samma sätt om det händer igen. Kattslagsmål har jag avbrutit ett antal gånger, men jag har sluppit hundattacker *ta i trä*

Vad gäller att sparka och slå... visst, jag skulle säker kunna ta till den metoden för att sära på två hundar eller en hund och en katt, men om hunden man ger sig på inte reagear? Vid någon punkt måste man väl inse att hunden inte kommer ge sig, eller?
 
Sv: Hemsk död

Agera är en sak misshandla är en annan, du verkar inte ha skillnaden klar för dig! De hundar jag haft som haft mkt jaktinstinkt för övriga tamdjur har varit skitsnälla mot folk.
Hundar är rovdjur om du inte insett det, alla deras ursprungliga instinkter finns kvar, vad vi gjort under domesticeringen är att vi ändrat på tröskelvärdena för olika beteenden.
Jag skulle aldrig lämna NÅGON hund ensam med ett spädbarn som var nytt i familjen!
PL
 
Sv: Hemsk död

Montéryttare skrev:
Verkar då verkligen inte som det då han inte agerar om hans hund skulle döda eller attackera utan "det bara är en instinkt"... Hoppas jag slipper träffa hans hundar :smirk: och ännu mindre att dom tar ett spädbarn :eek: :eek: :eek: instinkt för hundar att döda ju enligt honom :cool: :cool: :cool:

Han har sannolikt tillräcklig koll på sina hundar för att se till att de inte hamnar i "olyckliga situationer". Ingen vettig människa lämnar väl en hund med ett spädbarn anyways, eller?

Vissa hundar är svårare än andra. Jag är uppvuxen med polarspetsar och vet att det kan ta tid att arbeta bort en del saker hos dem. Känner man sina hundar vet man vad de går för och vet man att de kan slita katter i stycken håller man dem borta från katter eller så har man munkorg på dem. Spädbarn ska hundar öht inte vara tillräckligt nära för att kunna hugga. Hundar är rovdjur och vi kan inte lita på dem till 100%, i synnerhet inte tillsammans med små varelser som barn eller mindre djur.
 
Sv: Hemsk död

Sol skrev:
Vid någon punkt måste man väl inse att hunden inte kommer ge sig, eller?

Självklart... JAG pratar om en eller två "markerings" sparkar... men som vissa här har tolkat som skoningslös misshandel tills man sparkat ihjäl hunden :smirk:

För det medta går en hund undan om ägaren skriker eller är på väg att sparka till hunden... Så allt är ju med "sunt förnuft" såklart...
 
Sv: Hemsk död

peter_lundin skrev:
Agera är en sak misshandla är en annan, du verkar inte ha skillnaden klar för dig!
PL

Du verkar inte veta vad misshandla är :cool:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 336
Senast: Lillefrun
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 548
Senast: Skjøldur
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 930
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 321
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp