Hemsk död

Sv: Hemsk död

Vad hemskt, jag skulle sparkat hunden hååårt. Nej jag slår inte djur annars.
 
Sv: Hemsk död

min hund skulle aldrig döda en katt .. men hon skulle flyga på den de har hänt , katten flög på henne först men när jag skrek till åt henne stanna hon och katten stack.. de är naturligt för en hund de är ett rovdjur naturens gång , jag tog med min hund till stallet men hade henne under sikte hela tiden .. om hunden inte kan hantera smådjur på ett vänligt vis så ska den nog tränas en aning innan man låter den gå lös med kattungar i närheten :crazy:
jag tycker hemskt synd om den lilla kattungen ..
om man avlivar sin hund för den dödat en kattunge då älskar man inte sin hund , jag veet inte va jag skulle gjort om min hund gjort så hade iaf inte sparkat henne i huvet eller kicka henne gul&blå.. herre gud vilka människor det finns:devil: :crazy:
 
Sv: Hemsk död

Vad hade du gjort då för att försöka förhindra förloppet?
Du är ju ledaren, du måste markera att betendet inte är önskvärt.
 
Sv: Hemsk död

Vissa av beskrivningarna ovan passerar klart gränsen till djurplågeri!!
Det finns gränser vad man får göra även i en sån situation!!
PL
 
Sv: Hemsk död

Håller med :crazy: Jag vet inte vad jag skulle göra i en sådan situation. Men eftersom jag vet var jag har min hund behöver jag inte ens fundera på saken. Aldrig att jag skulle sparkat honom.
 
Sv: Hemsk död

För att försvara ett liv så ger jag mig på hunden med det våld som krävs för att hunden ska släppa.

Om hunden får hjärnskakning eller är öm i kroppen några dagar efter är det värt. Och om den inte skulle släppt av att bli bankad på så skulle det förmodligen vara fel i huvudet på den och jag skulle starkt överväga att ta bort den.
Men för att förebygga problemet och se till att det inte händer kan man antingen dressera sin hund eller undvika att ha den där den kan utgöra en fara för andras liv!
 
Sv: Hemsk död

peter_lundin skrev:
Vissa av beskrivningarna ovan passerar klart gränsen till djurplågeri!!
Det finns gränser vad man får göra även i en sån situation!!
PL
håller verkligen med dig , hon har egentligen bara sig själv att skylla ..
 
Sv: Hemsk död

peter_lundin skrev:
Vissa av beskrivningarna ovan passerar klart gränsen till djurplågeri!!
Det finns gränser vad man får göra även i en sån situation!!
PL

För att dra en paralell så samma hund följde med ut när jag red... och ett tag vallade hon hästarn=ok... men sen försökte hon börja jaga/bita/attackera... Så när hon följde efter märkte jag att hon börja gå över gränsen för vallning. Hästen börja "taxera in" vart hunder var, så när den PRECIS gick till attack så så sa det "SMACK" rätt i buken sparka hästen hunden så den flög minst 4 meter! Jag var övertygat om att den blitt skadad, men hon sprang hem till stallet på 2-röda...

Aldrig mer att hon jagade hästar! Fast hade jag var ägare hade jag tagit bort hunden, då den var sammahund som tagit kaninerna och hon tydligt hade flertalet skruvar lösa!

Så att uppfostra hunden är något man skall göra INNAN den går till attack för annars måste du säga ifrån så mycket hårdare...
 
Sv: Hemsk död

Kan du avgöra var gränsen går mellan hjärnskakning/öm i kroppen o allvarliga inre skador? Jag skulle i så fall inte dra mig för att göra en djurplågerianmälan även om orsaken var som ovan.
PL
 
Sv: Hemsk död

Det innebär inte att du inte kan orsaka en allvarlig skada även med en måttlig spark mot buken på en hund.
PL
 
Sv: Hemsk död

Nej det kan jag inte. Jag hade gått till veterinären efteråt med både hunden och katten för att checka av så att allt var okej.
En fråga: Om man ska försvara ett barn; får man göra likadant i fråga eller är det ändå att betrakta som grovt djurplågeri?
Varför isåfall?
Hunden blir ju lika skadad i båda fallen.
 
Sv: Hemsk död

Hunden kanske inte kände katten (därför tog den katten) om den hade känt katten så hade den levt!

Katter kan vara taskig mot hundar också, de kan riva dem i ögonen så att de blir blinda, de kan bitas..skyll inte så mycket på hunden även om den gjorde fel (hunden har faktiskt jaktinstinker)

Jag är mer kattmänniska än hundmänniska, men man måste se det från bådas ögon och se hur de ser det, hunden ser det5 narturligt att ta ett "byte" och katten kämpar men måste ge sitt liv.

tänk om nån skulle sparka på oss om vi var ute o skjutit älg? Hur skulle det sluta;)

Det är väl trist att ett djur dör men sånt är livet...

Ha det bra
 
Sv: Hemsk död

När jag var hos en hästförmedlare och jobbade så hade han tre hundar. En liten som en jack russel, en boxer och en grand danois.De stora hoppar på den lilla och tar i hennes nackskinn och de ristar henne runt och runt. Hunden skriker som bara den:( Men jag börjar skrika på dom och sparkar till den ena, så tar min kompis tag i den ena hundens koppel, så jag får på något vis bort den lilla hunden från dom som tur väl var. Men dessa djur gjorde det av avundsjuka, jag och min kompis gosade lite med den lilla på gården:mad:
 
Sv: Hemsk död

Vet att du inte svarade till mig.. men:

Jag ser det inte som djurens fel i något fall, det är människan som har brustit i sitt ansvar.
Naturligtvis gör inte hunden såhär för att den är "elak".

Och det sista du skrev låter otroligt smaklöst nonchanlant i mina öron när det handlar om ett djur som dött en plågsam död och att trådskaparen uppenbarligen har tagit väldigt illa vid sig av händelsen! :mad:
 
Sv: Hemsk död

Även om du råkat sparka ihjäl hunden?
Det fordras ingen häftig spark för att bli livsfarlig för hunden.
Att sparka är inget bra sätt att avstyra en sådan här situation, det ingen marginal mellan en spark som bara hetsar upp hunden ytterligare o en livsfarlig spark.
PL
 
Senast ändrad:
Sv: Hemsk död

peter_lundin skrev:
Det innebär inte att du inte kan orsaka en allvarlig skada även med en måttlig spark mot buken på en hund.
PL

Om hunden inte lyder mig när jag säger ifrån, och ännu mindre om jag skriker så sparkar jag om det handlar om liv o död... För tillfället skiter jag i vart det träffar... (visserligen har jag aldrig sparkat en hund illa, bara tiken lätt men hon hann undan*smart nog att inte stanna när jag blev arg*, när hon jagade kaninerna) Jag tar aldrig till våld i vanliga fall, men ibland måste man säga ifrån ORDENTLIGT när hunden inte lyder...

Förstår att du ser det som djurplågeri, men det är ett relativt ord!
 
Sv: Hemsk död

Men herregud! Hur tror du hundar gör med varandra?
Det är inga små marsvin de håller på med! :crazy:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 336
Senast: Lillefrun
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 548
Senast: Skjøldur
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 930
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 321
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp