Hemsk död

Sv: Hemsk död

man ska väl följa reglerna , du visste väl vad som kunde hända !? när din hund och katten möts?
men jag förstår att de var hemskt att se :( men fan stackar misse :cry: jag skulle inte ta med min hund om ja inte va säker på att de skulle gå bra
 
Sv: Hemsk död

Har vart med om liknande med kaniner...

En "rottis" (min kompis hund!) som tagit 2... sen kom jag på henne en gång på att "lurpassa" för att HOPPA över boxdörren, och in... men jag fick tag på henne.. HAR ALDRIG SKADAT ETT DJUR, men nu var jag rasade, skarkade faktiskt hunden!... så nu vågar hon inte sig in till kanin boxen längre...

Jag får en sån o-kontrollerbar ilska när nått orättvist häsnder, som ett djur som dödar ett försvarslöst djur eller en människa som skadar en annan eller en människa som skadar djur...

Hade det vart min hund hade den inte levt längre:(

Till trådskaparen: Det var INTE ditt fel... en OLYCKA kan hända när och hur som helst!
 
Sv: Hemsk död

Mitra skrev:
Hade det varit min hund så hade den fått stryk undertiden som den hade dödat katten.

Jag skulle ha skarkat hunden nå ohyggligt om jag fåt tag på den när det hände!
 
Sv: Hemsk död

Att ta bort en hund för att den dödat en kattunge pga ett misstag från ägarens sida vore väl ändå att ta i.
En kattunge är ett helt naturligt byte för en hund o om man inte har uppfostrat hunden så att den inte tar katter så är det knappast hundens fel. När vi hade polarhundar hände det ngn gång att ngn tog sig ut o skadade andra djur men inte kom vi på tanken att ta bort en hund för att vi gjort ngn miss.
PL
 
Sv: Hemsk död

OJ vad jag hade lagt mig i det bråket! Hade sparkat hunden i magen HÅRT eller t.o.m i skallen om det hade behövts. Stackars katt.
 
Sv: Hemsk död

peter_lundin skrev:
Att ta bort en hund för att den dödat en kattunge pga ett misstag från ägarens sida vore väl ändå att ta i.
En kattunge är ett helt naturligt byte för en hund o om man inte har uppfostrat hunden så att den inte tar katter så är det knappast hundens fel. När vi hade polarhundar hände det ngn gång att ngn tog sig ut o skadade andra djur men inte kom vi på tanken att ta bort en hund för att vi gjort ngn miss.
PL

Vad då ett naturligt byte??? Om man inte har en mer uppfostrad hund än så ska man låsa in eller ta bort den... Vad händer om ett spädbarn ligger på golvet?? .... Jag skulle aldrig våga lita på en sån hund något mer....
 
Sv: Hemsk död

peter_lundin skrev:
Att lägga sig i o hindra är självklart hur man ser på det i efterhand är ngt helt annat.
PL

I efterhand????

När jag var 13år var jag ute med en hund och mötte en bekants hund varpå "min" hoppade på hennes, jag gick rätt emellan o slet loss dom av rena ilskan!

Visst, jag blev huggen själv i benet... Fick åka akut till sjukhus... Men jag ångrar inget då jag kanske räddade en hunds liv!
 
Sv: Hemsk död

Precis!

Hundar idag ska väl vara så pass uppfostrade att de inte ser smådjur som "naturliga byten" eller så har man dem inte i närheten av dylika varelser.

Inte för att jag fördömer trådskaparens handlande, men hade det varit min hund hade han inte fått följa med in, framför allt inte lös..... Och skulle det ändå hända nåt liknande, skulle jag göra precis likadant, jag tänker inte på att jag själv kan skadas när det gäller.....
 
Sv: Hemsk död

:bow: :bow:

Klart att man ska försöka avbryta, men som sagt, det är inte hundens fel att den agerar instiktivt... För det gjorde den.
 
Sv: Hemsk död

peter_lundin skrev:
Du skrev att hunden inte levt längre om den varit din men det var kanske inte så allvarligt menat?
PL

Jag skulle kanske behålla den om jag tänkt o skaffa/träna fram en kamphund...

Annars skulle jag tagit bort den då jag inte anser att sånna hundar skall vara sällskaps hundar! Kanske vakthundar som bara springer o vaktar hus, utan att vidare ha som sällskap!
 
Sv: Hemsk död

Stackars katt! :cry:
Jag hade jävlare mig sparkat hunden i skallen och i magen och kastat mig emellan direkt!!

Fy fan....:cry: :cry:
 
Sv: Hemsk död

peter_lundin skrev:
Att ta bort en hund för att den dödat en kattunge pga ett misstag från ägarens sida vore väl ändå att ta i.
En kattunge är ett helt naturligt byte för en hund o om man inte har uppfostrat hunden så att den inte tar katter så är det knappast hundens fel. När vi hade polarhundar hände det ngn gång att ngn tog sig ut o skadade andra djur men inte kom vi på tanken att ta bort en hund för att vi gjort ngn miss.
PL
:bow: :bow:
 
Sv: Hemsk död

Att hundar som inte är vana vid smådjur klipper kattungar är faktiskt inte ovanligt. Hundar är från början rivdjur och det är en naturlig instinkt.

Har sett många råttjägare/mindre jakthundar som klippt kattungar som smågodis. Det är inte trevligt att se, men vill man inte riskera något så får man ju träna sina hundar att träffa smådjur (precis som man i vanliga fall måste vänja hundar vid häst).
 
Sv: Hemsk död

stackare, både dig och katten. påminner om en händelse några bekanta råka ut för:
De va ute och gick med kattungen i koppel på gården, mamman och hennes 2 repsektive 4 åriga barn. Då kom två lösa pitbullterrier och slet kattstackaren i stycken framför ögonen barnen:(
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 336
Senast: Lillefrun
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 548
Senast: Skjøldur
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 930
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 321
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp