Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förmodligen. TS har för övrigt tidigare startat en tråd på samma ämne.Vad är meningen med tråden? Klanka ner lite på kvinnor som gjort andra val än du?
Vad gör de egentligen om dagarna?
Jag menar nu de kvinnor som inte arbetar och har stora barn eller inga barn.
Jag ser några omkring mig och de verkar mest vilsna och uttråkade.
Förmodligen. TS har för övrigt tidigare startat en tråd på samma ämne.
Förbereda mig inför min vinter som "lyxhustru".Vad är meningen med tråden?
Förbereda mig inför min vinter som "lyxhustru".
Yngsta sonen är 15 nu och har börjat på gymnasiet.
Visserligen så driver jag eget företag men det känns ändå oerhört isolerat på något vis.
Ett arbete tillsammans med och bland andra människor ger så många intryck och upplevelser.
Andra har oftast inte tid med det, de jobbar har jag märkt.Umgås med vänner och utöka bekantskapskretsen, fika, ta en riktig långlunch,
Gå på föreläsningar kan jag inte, det är för långt bort.gå på föreläsningar, kanske köra någon enskild kurs på universitet bara för att det är kul.
Jag försörjer mig själv men kan inte direkt sprätta pengar omkring mig om jag inte arbetar också.Nu tar jag för givet att mannen har en inkomst som räcker,
Jag är det.Så kvinnor som har eget företag hemma är "lyxhustrur"?
Varför förminskar du kvinnor på det sättet?
Jo det skall jag göra.Åka ponny!
Hemma, borta, ensam, i grupp osv.
Jag är det.
Inte tar det så stor tid i mitt fall att det kan räknas som arbete.
Men det genererar en inkomst.
Varför undrar du inte vad pensionärer gör om dagarna, det är väl samma sak?Vad gör de egentligen om dagarna?
Att driva Leader-projekt är ett utmärkt sätt att fördriva tiden på landsbygden.Vad gör de egentligen om dagarna?
Jag känner mig ganska så fast i något som jag inte riktigt har valt själv.Jag fattar ärligt talat inte problemet,
När jag tittar på hemmafruar omkring mig så ger det då definitivt ingen ljus och ledning i det hela.eller varför du blandar in andra kvinnor i vad du anser som ett bekymmer.
Alltså, få saker irriterar mig så som när andra kvinnor riktar kängor åt andra kvinnor på det här sättet. Tycker man att det skulle vara så himla jobbigt att gå hemma, låt bli. Man behöver inte blanda in andra som gjort det valet och tala om dem i dömande termer för det, bara för att man själv inte trivs med livet.
Nej det gör jag inte.Att driva Leader-projekt är ett utmärkt sätt att fördriva tiden på landsbygden..... Vet du vad det är?