helvete....

Red_Chili

Trådstartare
Jag vill inte vara med längre.

Nu ligger min vackra vita älskade diva på djursjukhus. Min fantastiska älskade Zala...

Jag har henne inte den här veckan. Jag var på kenneln i helgen och fick inte ta med henne igen, för hon skulle tydligen opereras. Juvertumör. (Dock var inte operationstid bokad, så jag förstår inte varför jag inte kunde ha henne tills tiden var bokad, jag bor trots allt nära dem...)

Nu har hon blivit biten.

Hon blev biten ikväll när hundarna skulle få mat. Biten i ett juver och det blödde tydligen väldigt mycket. Nu ligger hon på djursjukhus och de hoppas på att få hem henne imorgon.

VARFÖR kan jag inte få ha henne?! Hon slipper vara med om sådant där då... :cry:

Nu hoppas jag bara att hon blev biten där hon hade tumören så att de kunnat operera bort den på samma gång... och självklart hoppas jag även på att hon blir bra så fort som möjligt... Jag vill ha hem min älskade hund...

Tidigare idag har jag även fått veta att en högt älskad hund kommer få avsluta sitt liv nästa vecka...

Jag vill inte vara med längre. VARFÖR ska allt bli fel och varför ska allt ske samtidigt, samma dag?!
Min valp är deppig nu, hon märker ju att jag bara går här och gråter och gråter. Ramlade ihop vid toan förut när jag skulle snyta mig. Jag orkar inte.

Vad fan gör man?

Sv: helvete....

Tidigare idag har jag även fått veta att en högt älskad hund kommer få avsluta sitt liv nästa vecka...

Jag tror/anar vilken hund det handlar om och även här hemma går mina tankar till familjen :(

Ville bara skicka en cyberkram och hoppas allt löser sig med Zala

Hoppas allt går bra och att hon får komma dit hon hör hemma. Tycker uppfödaren verkar lite knasig faktiskt. Man är ju så hjälplös i den sisten du sitter i. Kram till dig och vackringen hemma, det behöver ni.

Jo, du vet vilken hund det handlar om...

Just nu känns allt bara så hopplöst. Inte blir det bättre av att min sovmorgon imrogon är utbytt mot en lektion i ett avskydd kurs med hemsk lärare och att jag fick påminnelse om att jag har ett jobbigt möte på skolan imorgonbitti.

Hur ska man orka upp ur sängen imorgon..? :(

Du måste ta dig upp för lilla valpens skull ..

Du måste vara stark och tro att Zala tar sig igenom detta..

Stor Kram

Jag har klarat av dagen hyfsat bra, faktiskt...

Zala är nu hemma igen.. Tydligen var såret inte så stort som det först sett ut att vara.

Nu ska det bara väntas 2-3 VECKOR på att de ska bestämma tid för juvertumörsoperation. (De vill kolla att hon inte blir skendräktig först).
Varför jag inte kunde ha henne tills att det var dags att bestämma datum förstår jag verkligen inte. Jag gör inte det... Nu får jag åter igen kämpa för att få hem "min" hund...
Jag blir bara så less...

Jag som trodde du tagit över den hunden nu?
Har du frågat varför du inte får ha henne hos dig?

Det trodde jag med... Eller ja, hon skulle opereras för juvertumör och när det var fixat skulle hon flytta till mig för alltid.
Jag var ju berädd på att lämna henne ifrån mig för operation, men nu ville de ha henne hemma tills operationsdatum blev bestämt - vilket tydligen inte ska bestämmas förrän om 2-3 veckor(!).
Jag förstår inte varför hon inte kan komma till mig, få den motion och så som hon behöver för att bli i bättre hull och kondis tills operationen, det lär ju inte vara dåligt för henne i vilket fall som helst.
Menmen, jag ska prata med dem idag och se hur det blir...

Nu har jag läst massvis med trådar om mamman till din hund... Vad är det för uppfödare eg? Låter ju minst sagt inte helt ok.....
Du behöver inte svara, förstår om du inte vill häna ut ngn.. men man undrar ju.

Hoppas nu allt blir bra med henne och klart de kan op. bort tumören även om det inte var där hon blev biten. Håller tummarna för att hunden kommer till din ägo sen...

Så trist så trist!! Var så glad för både din och hundens skull.
Hoppas, hoppas att du snart får hem din hund igen och att operationen går bra.

Oceane opererades för ett par veckor sedan!! Allt gick så bra :laugh:
och det var godartat hurra!!! :laugh:

Tänker på er och hoppas att allt ordnar sig... Se nu till att du får papper på att hunden är din!!!

På torsdag ska hon in till veterinären för att ta bort stygn.. Då ska de samtidigt kolla när man kan operera bort tumören. Jag hoppas att det blir snart... Som tur är så vet jag att den ena av hennes ägare (hon ägs av en man + hustru) vill att hon ska bli min på riktigt.. Så tja, bara jag kan pressa på lite och se till att hon blir opererad snart så lär hon bli min.
Kanske jag får henne i julklapp :p
Nu mår hon i alla fall bra, även om hon äter tabletter för att inte få infektion där hon blev biten... Det är det enda jag bryr mig om nu.

Valpis har gått och blivit halt. Eller ja, hon markerar på ena frambenet.
Varför ska jag ha sådan jäkla otur med hundarna?!

Hon fick vara lös häromdagen. Hon sprang ut på något som liknar en brygga, hoppade i full fart ut i vassen (och alla vet väl att vassbotten är sådant man sjunker igenom) och slog kullerbytta över en sten.
Hon skrek, skrek och skrek som om någon torterade henne fram till att jag lyfte upp henne och gick iväg en bit för att försöka ställa henne på marken.
Hon haltade på ena bakbenet och stödde inte alls på ena frambenet.. Jag trodde att det var brutet.
Kände igenom hela hunden och hon skrek ingenting då, sa inte ett ljud, så jag provade att gå med henne. Hon haltade ju som en jag vet inte vad (och jag började fundera på hur jag skulle få tag i tel nr till veterinär).

I alla fall så såg hon en fågel hon ville jaga :p Då var benen bortglömda och hon stödde på alla ben även om hon haltade lite när hon studsade runt i kopplet.
Vi gick hemåt (var som tur var nära hem) och efter 5 minuters promenad så haltade hon bara lite på frambenet.
I går markerade hon på benet och idag var det helt som det ska vara, även om hon såg ut att vara lite stel när hon var nyvaken. :)

Jag vill bara ha mina hundar hela, friska och glada...

Nu fick jag veta att personen som vill att Zala ska vara här blev skitsur förra helgen när Zala inte fick följa med hem... Det är tur att någon är på min sida i alla fall. Det känns skönt faktiskt.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 858
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Min tik opererades igår kl 15 för akut livmoderinflammarion. Den var tydligen nära att brista. Hon fick komma hem kl 20 igår. Igår...
2
Svar
37
· Visningar
4 324
Senast: Ratax
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 663
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 277
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka