Helt vansinne eller en möjlighet

Sv: Helt vansinne eller en möjlighet

Ho Ho, finns du kvar i tråden som du skapade Mirre?

Hade varit kul att höra dina reflektioner :)

Jag har för mig att det stod i hennes tråd på Senior att hon hade BF beräknat till idag. Bebis kanske är en punktlig person. :)

TS: jag hade inte skaffat en valp nu. Kanske en lugn äldre omplacering som första hund? Och när ekonomin är lite stabilare? Vår hund blev dålig i september och det var bara att åka till djursjukhuset för operation. Som tur var tog försäkringen det mesta, men det blev ju ändå ett antal tusen att betala. + all eftervård man får hålla på med och de är bra ynkliga om de är dåliga. Kan vara jobbigt med två små barn också kanske. Eller om något av barnen blir riktigt dålig och det blir svårt att 'klona' sig för att valpen behöver ut och kissa stup i kvarten osv.
Mitt råd är att skaffa en äldre hund, men du gör ju som du vill :)

Om vi glömmer ekonomin en stund, så kan det även vara roligare med hund då båda barnen är i en sån ålder att de kan delta i hundens skötsel och skolning också.

Spara hunden tills ekonomin är tryggad, ts. Det är inte kul för någon ifall det inte finns tillräckligt med pengar.

Jadå jag är kvar, har inte varit inne och läst bara. :p

angelwings: BF är på söndag men jo det får gärna vara en punktlig bebis.

Det blir ingen hund nu i alla fall, först måste vi få ordning på allting annat, få jobb osv. Sedan får vi se hur det blir.

Just nu har sonen här hemma väldigt svårt att låta bli katten, så känner att en liten valp inte är så lämpligt. Är nog bättre ändå att skaffa det när barnen är lite större.

Men visst, ibland när man är själv hemma och sådär, så vore det lite skönt med en hund i huset.

När bebis är född och ni har landat så kanske du kan bli dagmatte åt någon hund? Det finns ju massor av hundar som behöver en dagmatte och jag tycker att det är ett bra sätt att testa om man verkligen har tiden och lusten varje dag att ha en egen hund. Innan jag skaffade min första egna hund så var jag dagmatte åt en liten tik och det var verkligen jättebra. Dels så fick jag och barnen känna på hur det var att ha hund utan att ha hela ansvaret. Dels så tjänade jag en slant och den slanten gav oss en fin guldkant på tillvaron. Att jag sedan blev mer och mer stark i min övertygelse att skaffa en egen hund gjorde ju att jag verkligen kunde börja planera för det på riktigt.

Lycka till med förlossningen och bebisen nu och hoppas att hen är punktlig ;)

Det blir ingen hund nu i alla fall, först måste vi få ordning på allting annat, få jobb osv. Sedan får vi se hur det blir.

Just nu har sonen här hemma väldigt svårt att låta bli katten, så känner att en liten valp inte är så lämpligt. Är nog bättre ändå att skaffa det när barnen är lite större.

Men visst, ibland när man är själv hemma och sådär, så vore det lite skönt med en hund i huset.

Fast en hund kan lika gärna skrämma upp dig om du är själv hemma... :angel: Svägerskans tik är hopplös på att stå och gruffa på små saker när det är mörkt ute och är man själv då lite fundersam på om det rörde sig runt huset så kan man skrämma upp sig själv.... Våran kan oxå få för sig att så och moffa åt ljud, vilket våran förra aldrig gjorde...

Liknande trådar

Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 128
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 468
Senast: Hermelin
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
610
Senast: Lillefrun
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 640
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V