Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
man kan väl åtminstone skicka ett sms och inte ignorera en annan människa.
Haha jag hade liknande tanke. Har inte riktigt den typen av jobb som nån vill utnyttja gratis. Mer än att man kan få diverse mer eller mindre underliga frågor med inledningen "du som är biolog..." men det är inte så betungande. De kan för övrigt omfatta allt som eventuellt berör naturvetenskap. Å andra sidan får jag en del sånt via jobbet också när jag tänker efterJag har aldrig blivit ombedd att utöva mitt yrke som en gratistjänst till någon. Möjligheten att det skulle ske känns som väldigt avlägsen
Edit: Men visst, jag gillar ju att knata runt i skogen och leta block. Får jag bara bensinpengar och tak över huvudet är jag inte omöjlig![]()
![]()
Jag hade antagligen haft samma misstanke som du och önskar inte att jobba gratis för de som tar det för givet. Tycker egentligen inte om att prata i telefon så hade svarat med en ursäkt att jag inte hade tid just nu och frågat om det var något speciellt.En person (bekant, ej vän eller närstående) du inte träffat på minst 3-4 år, och inte heller pratat med under den tiden, skickar sms:et: Hej kan du ringa mig?
Hade du ringt?
Jag gillar att själv få välja lämplig tidpunkt för mig att ringa.Jag hade undrat varför personen inte ringer upp mig. Beroende på vem det var hade jag antingen ringt, skickat sms eller struntat i det och låtit personen ringa mig om det var viktigt.
Jag gillar att själv få välja lämplig tidpunkt för mig att ringa.
Jag ser därför ett sms som ett hövligare sätt att ta kontakt. Och en fingervisning om att det kan vara bra att sitta vettigt till när jag ringer tillbaka.
Det har, när detta har hänt mig, inte varit lämpligt med något i skrift.Ja, det hade varit vettigt med ett sms om det faktiskt innehöll nån info om varför personen ville att jag skulle ringa.
Har dödsbud förmedlats genom att de skickade sms om att du skulle ringa upp dem (och när du då ringde upp förmedlade ett dödsbud)?Det har, när detta har hänt mig, inte varit lämpligt med något i skrift.
Typ någon ur mitt tidigare liv som velat ha referenser på tveksamma hyresgäster/kunder eller för anställning. När jag bytte branch så hände det litet då och då.
Även dödsbud har förmedlats så.
Ja.Har dödsbud förmedlats genom att de skickade sms om att du skulle ringa upp dem (och när du då ringde upp förmedlade ett dödsbud)?
Jisses jag läste dödshot. Att du fick dödshot förmedlade så. Sorry. Lååååång dag.......Ja.
Det har ju givit mig möjlighet att prata vid ett tillfälle som passar mig.
Jag har även lämnat dödsbud så.
Det kan vara olämpligt att klampa in med sådant när människor är upptagna med annat.
Inte direkt så nej.Jisses jag läste dödshot. Att du fick dödshot förmedlade så. Sorry. Lååååång dag.......