Hej kan du ringa mig?

Tänker att ett sådant sms indikerar att personen vill resonera om något speciellt men inte vet dina rutiner och inte vill störa på olämplig tid utan när du har tid att prata. Jag hade ring vid för mig lämpligt tillfälle
 
Jag har fått det flera gånger. De första gångerna svarade jag nyfiket och tänkte att det kunde vara något spännande, men man ville bara utnyttja mina yrkeskunskaper eller sälja något.
Värst var när jag jobbade med familjerätt och man ville ha gratis juridisk rådgivning, helst skulle jag läsa igenom högar med handlingar. (har för övrigt hänt här också, och när jag faktiskt har svarat har jag inte ens fått ett tack). Alternativt att jag krävdes på svar om komplicerade ärenden från delar av socialtjänsten som jag aldrig jobbat med.

Nu svarar jag något i stil med att jag inte har tid just nu och frågar vad saken gäller. Jag väntar dessutom ett par timmar för det brukar göra att folk lugnar ner sig lite och kanske hittar lösningen på annat sätt.

Jag kan mycket väl förstå att man skickar ett sådant meddelande för att inte störa vid fel tillfälle, men jag kan inte förstå varför man inte är tydligare med vad man vill när det gäller någon som man inte har haft kontakt med på flera år.
 

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 207
Senast: gullviva
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 740
Senast: Sassy
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 484
Senast: lingonben
·
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
838
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp