Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och här också. Har hänt mer än en gång.Kan säga att det är något liknande här. Dvs att det är stor sannolikhet att det personen vill är att jag ska bistå med gratis hjälp/rådgivning.
Mot den bakgrunden hade jag låtit det vara, faktiskt.Ja jag blir lite irriterad på att personen inte skrivit vad den vill. Denna person har jag alltså egentligen inget gemensamt med, och vi har för flera år sedan bara umgåtts med andra närvarande och när det funnits ett syfte typ en persons födelsedag, en hundtävling eller liknande. Vi har aldrig varit vänner i den bemärkelsen. Tidigare har personen endast hört av sig när den vill ha gratis hjälp med något.
Jag hade ringt och undrat vad det gällde.
att inte svara känns som att inte heja tillbaka om nån vinkar när man möts på stan.
Jag har inte haft bekymmer med att folk vill utnyttja mig - har inga sådana skills att de går att använda
Om det är något nån vill ha hjälp med överväger jag om jag vill hjälpa eller inte. Vill jag inte så säger jag ifrån.
Jag har aldrig blivit ombedd att utöva mitt yrke som en gratistjänst till någon. Möjligheten att det skulle ske känns som väldigt avlägsen
Edit: Men visst, jag gillar ju att knata runt i skogen och leta block. Får jag bara bensinpengar och tak över huvudet är jag inte omöjlig![]()
![]()
Nej, hade velat veta vad det handlar om först.En person (bekant, ej vän eller närstående) du inte träffat på minst 3-4 år, och inte heller pratat med under den tiden, skickar sms:et: Hej kan du ringa mig?
Hade du ringt?
Nix. Hade svarat i stil med "Hallå, kul att höra från dig. Hur är läget?"En person (bekant, ej vän eller närstående) du inte träffat på minst 3-4 år, och inte heller pratat med under den tiden, skickar sms:et: Hej kan du ringa mig?
Hade du ringt?
Hade gjort och skrivit exakt såJag som hatar att prata i telefon hade förmodligen svarat på smset istället. Något i stil med " har inte möjlighet att ringa just nu, var det något särskilt?"![]()
SjälvklartEn person (bekant, ej vän eller närstående) du inte träffat på minst 3-4 år, och inte heller pratat med under den tiden, skickar sms:et: Hej kan du ringa mig?
Hade du ringt?
NäEn person (bekant, ej vän eller närstående) du inte träffat på minst 3-4 år, och inte heller pratat med under den tiden, skickar sms:et: Hej kan du ringa mig?
Hade du ringt?
Om jag inte trodde det var en scam hade jag ringt upp. Man kan väll alltid säga nej i telefonen om det är något man inte orkar hantera?En person (bekant, ej vän eller närstående) du inte träffat på minst 3-4 år, och inte heller pratat med under den tiden, skickar sms:et: Hej kan du ringa mig?
Hade du ringt?
Flera gånger när någon tidigare bekant som jag inte haft kontakt med på flera år hör av sig så handlar det om att de inventerat sina gamla kontaktlistor och vill involvera (läs: profitera på) mig i något mer eller mindre obskyrt MLM-nätverk...![]()