Hej kan du ringa mig?

Ja jag blir lite irriterad på att personen inte skrivit vad den vill. Denna person har jag alltså egentligen inget gemensamt med, och vi har för flera år sedan bara umgåtts med andra närvarande och när det funnits ett syfte typ en persons födelsedag, en hundtävling eller liknande. Vi har aldrig varit vänner i den bemärkelsen. Tidigare har personen endast hört av sig när den vill ha gratis hjälp med något.
Mot den bakgrunden hade jag låtit det vara, faktiskt.
 
Jag hade ringt och undrat vad det gällde.
att inte svara känns som att inte heja tillbaka om nån vinkar när man möts på stan.

Jag har inte haft bekymmer med att folk vill utnyttja mig - har inga sådana skills att de går att använda ;)

Om det är något nån vill ha hjälp med överväger jag om jag vill hjälpa eller inte. Vill jag inte så säger jag ifrån.

Jag har aldrig blivit ombedd att utöva mitt yrke som en gratistjänst till någon. Möjligheten att det skulle ske känns som väldigt avlägsen :D

Edit: Men visst, jag gillar ju att knata runt i skogen och leta block. Får jag bara bensinpengar och tak över huvudet är jag inte omöjlig ;) :rofl:
 
Jag har aldrig blivit ombedd att utöva mitt yrke som en gratistjänst till någon. Möjligheten att det skulle ske känns som väldigt avlägsen :D

Edit: Men visst, jag gillar ju att knata runt i skogen och leta block. Får jag bara bensinpengar och tak över huvudet är jag inte omöjlig ;) :rofl:

Ibland är det bra att det inte är så lätt att maila över materialet som jobbet handlar om. :idea:
 
Det florerar just nu meddelanden på Messenger (eller är det sms, minns inte...) där nån man känner ber om ens telefonnummer. Det låter som om de glömt ens nr eller nåt sånt. Fast det i själva verket är nåt helt annat som inte alls kommer från personen i fråga. Så, jag hade blivit misstänksam över ett meddelande av ett så svävande slag. Men så är jag också extremt misstänksam numera (efter att ha fått hela datorn nedstängd för evigt av ett Spyware, sedan jag min idiot öppnat ett infekterat meddelande med mitt namn på....).

Så jag hade sms:at tillbaka och bett om en hint kring vad det gällde.
 
En person (bekant, ej vän eller närstående) du inte träffat på minst 3-4 år, och inte heller pratat med under den tiden, skickar sms:et: Hej kan du ringa mig?

Hade du ringt?
Om jag inte trodde det var en scam hade jag ringt upp. Man kan väll alltid säga nej i telefonen om det är något man inte orkar hantera?
 
Det hände mig ganska nyligen. Personen är egentligen bara en bekant. Då var det att hen behövde hjälp med nytt boende efter separation och undrade om jag visste något.
 
Jag hade nog svarat via sms något i stil med "Vad gäller det? När passar det att jag ringer?" och sedan anpassat mig efter svaret. Dvs en slags dubbelkoll att personen i fråga verkligen ville just mig något och att man får en liten hum om vad det gäller.
Hade det varit en person jag har kontakt med i dagsläget hade jag ringt upp så fort jag hade möjlighet.
 
Nej jag hade inte ringt, jag vet inte ens om jag hade bemödat mig med att skicka iväg ett "vad gäller det"-meddelande. Är det något viktigt får väl personen i fråga faktiskt ringa.
 
Jag hade självklart ringt upp. Med tanke på hur sms:et är formulerat och omständigheterna kring det, hade jag utgått ifrån att det kan vara något viktigt och brådskande. Blir faktiskt lite beklämd att det finns personer i tråden som har svarat att de inte skulle svara alls, man kan väl åtminstone skicka ett sms och inte ignorera en annan människa.
 
Flera gånger när någon tidigare bekant som jag inte haft kontakt med på flera år hör av sig så handlar det om att de inventerat sina gamla kontaktlistor och vill involvera (läs: profitera på) mig i något mer eller mindre obskyrt MLM-nätverk... :meh:

Någon som vet hur gdpr, nix, telefonförsäljningslagen etc gäller vid MLM?
 

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 207
Senast: gullviva
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 740
Senast: Sassy
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 484
Senast: lingonben
·
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
838
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp