...hästpratare...

Sv: ...hästpratare...

Ja det var ju lite lagon luddigt...

Värk som flyttar sig och ont i njutrakten:cool:

Min åsikt är att det är '"hittepå" alltid, det handlar bara om att säga rätt saker...

Jag menade att frågan från början var negativt ställd.
Att du tror att folk ljuger det får stå för dig.

Hade du haft en hästpratare hemma hos dig ?

Är du forskare ?

Om det första döm ej andra om du var besviken.

Om det andra kan du ju tex. göra ett formulär och komma med lite frågor istället. Det kunde va intressant.

Som jag sagt tidigare så finns det saker vi ej kan bevisa eller förstå
kanske kan vi det i framtiden lite mer angående detta med hästpratare och telepati vi får väl se.

Om vi visste allt så finns det ju faktiskt inget att forska på eller hur
sen om folk är intresserade av att veta mer om det eller tror att det överhuvudtaget går att forska på det är en annan sak.

Vad finns det för metoder att tillgå tex om man skulle göra ett försök att göra en undersökning tex ?

Men problemet är lite att när ni troende ska bevisa att telepati finns så blir det "känslor" och "tro".

Det finns inget ni kan peka på konkret. Bevisa att det funkar.

Fram tills dess att det bevisas så tror jag att människor är människor och hästar är hästar.

Vi kan kommunicera med hästar, men på deras villkor. De har sin hjärna och sin verklighetsuppfattning. Den är mycket mer annorlunda än våran. Vi måste hantera hästar utifrån deras verklighetsuppfattning. Kan vi det, så har vi trevliga hästar.

Hästar har en liten hjärna, och förstår mest här och nu. De kan inte tänka abstrakt eller i känslor. Men om jag gör så här så blir det en här konskekvensen.

Allt annat är människors drömmar om att förmänskliga sin häst.

Norrland

Knapplån
Jag ringde en "hästpratare" idag faktiskt. Antar att jag till viss del är "troende"...och desperat! ;)
Hur som helst tar h*n inte betalt, h*n tror då att förmågan försvinner så jag hade ju inget att förlora....och blev dessutom lite mer troende bara pga av detta...

Svaret jag fick var:

"Han har problem med höger framknä, vänster bakknä och vänster bog framåt-uppåt. Han har varit stel i vänster bog och inte fått fram vänster framben och det har fortplantat sig i vänster bakknä. Höger fram var inte så farligt/mycket."

Han ÄR halt i höger bak....

Hade ju gärna velat ha en Halleluja moment, men så blev det ju inte, han kunde inte "se" något i höger bak fast jag till slut frågade.

Jag känner ändå att jag är "tvungen" att följa hans råd: Laser höger fram, ett svagt blister bak och massage vänster bog. Det är ju hur som helst inget han kommer att bli sämre av, och hältan KAN ju komma diagonalt. Först därefter kommer jag att tycka något om "min" "hästpratare" (även om jag är lite besviken nu).

Kanske bäst att tillägga: Jag har varit till ATG klinik oxå ;)

Svar till dig och ett annat inlägg.

Jag vet inte om nån kan bevisa detta genom de diskussioner vi för här. Men du kan ju prova några övningar så får du se själv hur det kan gå till och du kanske lyckas själv. Börja med nån kompis och träna med och se om ni kan skicka en enkel bild tex en bild av en boll eller en bild av en maträtt eller tex enbart en färg till varandra. Du kan ju låna en bok i ämnet och kolla vilka övningar etc som finns ex på och lite instruktioner hur man kan börja.

Det är väl det lättaste sättet helt enkelt.

Angående ett annat inlägg. Det går heller inte att bevisa att folk här på forumet som säger sig se bilder etc från hästar att de skulle ha fel eller att de ljuger. Det kan ju faktiskt visa sig att det är sant och att det går att skicka och ta emot bilder. Även om det är svårt att bevisa det i dagsläget i en diskussion som här tex.

Så att säga att folk ljuger det tycker jag är att gå för långt.

Man kan tycka att folks berättelser låter orimliga etc det är helt ok så klart att tycka det. Men man få väl ändå ha en viss recpekt för folk.

Något konkret exempel jag kan ge tex är följande.

Jag hade fått en bild på en orm vid ett tillfälle och tyckte det var läskigt slog det i från mig kom sen på att det kunde va en bild från hästen som befann sig på bete 200 mil bort från mig.

Ringde då min kinesiolog och frågade om hon kunde se och känna in något på distans alltså.
Hon svarade ja mellan frambenen finns ett stort sår en knöl.

Jag ringde sen då innackordering och ba dem kolla detta. Dom svarade mig lugnande att hästen inte var svullen eller så men det fanns ett märke.

Några veckor senare när jag själv kunde kolla så konstaterade jag att mellan frambenen fanns en stor knöl där efter ett sår.

Detta är ju inget bevis på något sätt men ett ex på hur det kan gå till med bildöverföring och hur det kan användas. Hästen skickar en bild på vad som händer har hänt tex.

Jag tror att hästar har den här förmågan intelligensen sinnet eller vad vi vill kalla det.

Att de tex ber om hjälp berättar saker genom att visa, titta här.
Basic alltså.

Andra bilder jag fått var ex en bild på fästing.

Hade du haft en hästpratare hemma hos dig ?

Är du forskare ?

Om det första döm ej andra om du var besviken.

Om det andra kan du ju tex. göra ett formulär och komma med lite frågor istället. Det kunde va intressant.

Som jag sagt tidigare så finns det saker vi ej kan bevisa eller förstå
kanske kan vi det i framtiden lite mer angående detta med hästpratare och telepati vi får väl se.

sen om folk är intresserade av att veta mer om det eller tror att det överhuvudtaget går att forska på det är en annan sak.

Vad finns det för metoder att tillgå tex om man skulle göra ett försök att göra en undersökning tex ?

Ja, jag har haft en hästpratare ute hos min häst (för ca 10 år sedan). H*n tror jag är en av pionjärerna inom "hästprateriet" och har även skrivit böcker i ämnet. Jag tror inte att h*n "ljuger" men jag tror inte heller att h*n telepatiskt kan prata med hästar. Däremot - tror jag att h*n har ett osedvanligt öga för hästar och för människor. Det jag fick ut av h**s prat med min häst var för mig inga nyheter men jag kan inte säga att jag var besviken (visste nog inte riktigt vad jag hade förväntat mig).

Ja, jag är forskare och jag har redan ställt en massa frågor som jag aldrig får svar på. Den grundläggande tycker jag är denna: Varför kan/vill en häst kommunicera med en människa mha bilder? Jag tycker den är grundläggande med tanke på att hästen mentala kapacitet är en helt annan än människans och hästen är att betrakta som ett bytesdjur och människan som ett rovdjur. Jag tycker inte att det går ihop! Tycker du att det går ihop??

Min poäng med det tidigare inlägget (onödigt ärligt kanske..) var att det inte finns någon neutralitet i våra åsikter.

Ja, detta är verkligen sant. Vi vet mycket men det är också mycket vi inte vet.

Jag är tveksam till om det ens går att "bevisa" att telepatisk kommunikation mellan häst och människa fungerar, eftersom det är svårt att sätta upp ett sådant experiment så att det blir replicerbart (alltså kan upprepas) och möjligt att kontrollera fullt ut.

Däremot kan man ju försöka lista anledningar/faktorer som talar för eller emot att det fungerar. Och i det fallet tycker jag nog att det finns en viss övervikt för de faktorer som talar emot..

Jag svarar mig själv....

Ringde "trolltoken" i går vid 9-10 tiden...

Ringde en travtränare igår på em, han är "känd" här i trakten som en som kan "rätta till" hästar som är sneda eller låsta här o där....vet fortfarande inte vad jag tror om det heller (Här griper man varje halmstrå och jag har ju btw själv gått hos massör/kiropraktor) men jag ringde iaf och fick tid i morse kl 8.

Han klämmer o känner åsså säger han: "-Den här hästens stösta problem sitter i vänster bog :eek: Jag har aldrig ens tänkt på vänster bog!! Ja, han har varit svårare att rida på volt i höger varv, men jag har ALLTID trott det har kommit från höger bak, där det finns dokumenterade problem/skador... Men nää, han har tydligen varit stel i vänster fram hela tiden och därför tagit kortare steg där, vilket ju så klart märks mer i höger varv....Det är i princip exakt samma ord som trolltoken sa....:eek:

Jobbigt! Jag HAR verkligen lite problem med att tro att någon kan "zooma" in en alldeles specifik häst o tala om dess fel...fast tydligen ändå inte!! (Eftersom jag ringer till en :rofl:) Eller är det så att 90% av alla hästar är stela vänster fram? Att det är som att säga: "-Jag ser att du är lite stressad!" Som typ stämmer in på hela befolkningen?

Ställer mig fortfarande med ett ben i varje bås iaf...

Jag har båda fötterna på ena sidan;)

Det kan en men bra ögon se, utan att snacka med hästen. Sen är det inte helt ovanligt att hältor sitter diagonalt......

Ojdå! Svarar mig själv igen!! Såg NU att TS mer ville höra åsikter än erfarenheter...så går det när man inte läser ordentligt!!

Jag tror (är säker på ;))att det finns ett fåtal rediga hästkarlar kvar.....med låååång erfarenhet, ett orubbligt lugn och ett bra "öga" som vissa gånger kan "se" mer än tex en veterinär.

Ungefär som indianerna som sas kunna prata med både växter o djur så var det väl kanske mer så att dom LEVDE i HARMONI med växter o djur och med mer öppna sinnen. Dom HÖRDE fågeln som sjöng/pratade med dom och dom KÄNDE doften av blomman....

Vilket jag tror att dagens virrpannor (läs människor) har svårare att göra.

Angående telepatiska "hästpratare"....Hmm, ja då var det ju det där med vänster bog:confused:....återkommer med den åsikten...:idea::idea:

Ja alltså på kroppen en bit nedanför bringan mellan frambenen.

Vi kommunicerar med hästen på alla möjliga sätt.

Hästen kan visa oss en skada genom att lyfta fram benet typ titta här tex för att ta ett eget exempel på vad min häst har gjort.
Hästen lyfte ena bakbenet rakt åt sidan ut i luften och visade insidan där det fanns ett blodigt sår.

Då ville hästen visa detta. Då ville den kommunicera med mig. Då tog hästen initiativ till det.

Våra hästar som lever inhägnade är ju beroende av vår skötsel och att vi ser till att det finns mat etc. Så våra hästar har ju en del att vinna på att visa på problem tex. Det finns nog många ex på vad hästar gör för att få uppmärksamhet mm tex. Det är ju kontaktsökande det också.

Vill man veta mer om detta med vilda hästar just kanske man kan kolla på indiankultur som nån annan föreslog tex.

Ett exempel på vad min hund gjorde hon lyfte ena tassen upp
vände den och höll kvar den länge tillslut tittade jag under tassen och in i mellan satt en pytteliten fästing.

Djuren visar oss saker men vi får va uppmärksamma.

Många lär sig ju hästens, hundens och kattens språk för att kunna förstå dem bättre osv.

Din fråga om hur djur som är bytesdjur gör om de har nåt att vinna
på kontakt med människor tja inte med jägare direkt va.

Kanske dom kan känna av olika.

Men våra hästar har nog en del att vinna på kommunikation när vi sköter dom och ger dom mat etc.

Klart skämt å sido en häst kanske vill meddela jägaren att den inte är en älg ja skojar lite nu men det blir så väldigt ja whatever.

Det blir funderingar ju.

Jag försöker ta konktreta ex i stället som jag nämnt tidigare.

Min häst har visat konkret titta här på sår. Den har skickat bild på fästing, på orm, på ena hoven alltså mest såna saker.

Saker den vill att jag ska veta och uppmärksamma och hjälpa den med.

Saker den vill att jag ska veta och uppmärksamma och hjälpa den med.

Ja. Min häst brukar lyfta på bakbenen för att jag ska komma åt att klia honom... Kollar efter ormbett, fästingar och sår gör jag varje dag iallafall, så min häst kanske inte känner att han måste påminna mig om det... Hästen visar också tydligt när det är dags för mat... han visar när han är trött, frusen, "glad", pigg, uttråkad, ryggöm, godissugen...
Men är det verkligen telepati??

Din fråga om hur djur som är bytesdjur gör om de har nåt att vinna
på kontakt med människor tja inte med jägare direkt va.

Kanske dom kan känna av olika.

Men våra hästar har nog en del att vinna på kommunikation när vi sköter dom och ger dom mat etc.

Men en varg då? Kan hästen skicka bilder till en varg? Kan en varg uppfatta en hästs bilder?

Tveklöst kan hästen vinna på vår omsorg och en god kommunikation.

KL

En djurkommunikatör räddade livet på min kompis lille shettis.
Men i övrigt är jag kluven.

Ja, precis! Hältor är ofta diagonala och ett vant öga eller/och vana händer ser eller känner det utan snack...:laugh:...förutom min veterinär då...:crazy:

Anledningen till att jag står lite bredbent nu är väl att "hästprataren" sa i princip exakt samma sak igår...utan att varken sett mig eller min häst...Och hur nu detta gick till ska jag grunna vidare på :)

Hm, funderar lite på vad några skrivit om hur telepati fungerar eller inte....och inser att för mig är det ett mysterium hur helt vanlig telekommunikation kan fungera så jag ska får nog verkligen grunna ett tag...:banana::banana::rofl::rofl:

KL.

En häst jag kände hade mycket allvarliga skador. Enligt en hästpratare var dessa skador helt utläkta (hur fan nu det skulle ha gått till) och hästen var istället lite stel i bogen. På grund av detta fick hästen gå och ha väldigt, väldigt, väldigt ont i många år innan han äntligen fick sluta sina dagar (lida till döds, han avlivades väl nån timme innan han hade självdött)
Jag vet inte hur mycket jag har förbannat all världens hästpratare för det här, jag fattar inte hur f*n man kan säga sånt här till en hästägare när man inte vet ett skit om vad man snackar om. Självklart borde också hästägaren i såna fall veta bättre än att ta hästen en hästpratare, och ta hästen till klinik istället.
Ja, jag vet att det här bara var en hästpratare och att det antagligen finns andra som kanske är bättre, men fan.. jag får än idag en jäkligt bitter smak i munnen när jag hör talas om hästpratare, det kan jag inte hjälpa. Tack o lov lider inte den hästen längre i alla fall, och det är en stoooor tröst.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
830
Senast: Tuvstarr
·
Träning Jag har rätt nyligen (i våras) fått en ADHD-diagnos, som vuxen (snart 30). Jag hade aldrig ens tänkt tanken att jag kunde ha ADHD förrän...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 904
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 093
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 382
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix