Sv: HÄSTMASSÖRER se hit
Jag har hela tiden haft extrajobb men mkt pga min hälsa. Har inte orkat jobba heltid. Första året jobbade jag massor med massage och det var superkul, men allt eftersom hälsan rasat (av andra anledningar) har jag mest strömasserat stammisar och enstaka tillfällen.
En klasskamrat hade gått axelssons kurser innan men ville ha ut mer.
Utsikter.. Jag kan tro att det sitter i dig! Har du kvaliteer som egen företagare, kan du prata för din sak? Och har du känsla av att du kan bli bra? Det är en konst och kräver stort intresse att lära sig känna av hästens problem.
Många ägare är inte nöjda med att "bara" få hästen masserad. Man får bli lite av en konsult som kan lotsa vidare till lämplig behandlare eller tipsa om olika vägar till förbättring.
Men det är superkul!
I längden vinner den som med ödmjukhet inser sina begränsningar men ger ett varaktigt resultat med det man utger sig för att kunna
Många har välsmort munläder, tar dyra pengar men lyckas mindre bra med beh. De måste nog hitta nya kunder stup i kvarten.
Jag har enskild verksamhet o är utbildad "idrottsskademassör" och elektroterapeut på häst men även människa.Är det någon här som är hästmassör? Trivs ni med yrket? Är du egen företagare? Gör du något annat vid sidan av för att få det att gå runt?
Jag har hela tiden haft extrajobb men mkt pga min hälsa. Har inte orkat jobba heltid. Första året jobbade jag massor med massage och det var superkul, men allt eftersom hälsan rasat (av andra anledningar) har jag mest strömasserat stammisar och enstaka tillfällen.
utbildad hos Svensk terapeut utbildning. nu belägen i Kvänum, då i Sundsvall. Valde dem pga av att de begränsar antalet deltagare/kurs till ca tio st. och den var sammanhängande med mycket praktik och studietid med lärarna. Synd nog dyrast oxå! Men jag är nöjd!Vart är ni utbildade någonstans och är det någon som har nån uppfattning om framtidsutsikter för den branschen?
En klasskamrat hade gått axelssons kurser innan men ville ha ut mer.
1000 frågor men viktiga sånna när det känns som om man verkligen kanske har kommit på vad man vill bli är det bäst att göra lite efterforskningar..
Utsikter.. Jag kan tro att det sitter i dig! Har du kvaliteer som egen företagare, kan du prata för din sak? Och har du känsla av att du kan bli bra? Det är en konst och kräver stort intresse att lära sig känna av hästens problem.
Många ägare är inte nöjda med att "bara" få hästen masserad. Man får bli lite av en konsult som kan lotsa vidare till lämplig behandlare eller tipsa om olika vägar till förbättring.
Men det är superkul!
I längden vinner den som med ödmjukhet inser sina begränsningar men ger ett varaktigt resultat med det man utger sig för att kunna
Många har välsmort munläder, tar dyra pengar men lyckas mindre bra med beh. De måste nog hitta nya kunder stup i kvarten.