Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ABC of the Horse är oslagbar!!täby hmm.... *undrar vem*
jag ska precis börja steg 2 på min utb. nu... å sitter med ångest deluxe över alla j*a muskelfästen, origo hit å insertio dit... *gaaalen*
kan du tipsa om ngn bra bok där alla origo å insertion står? gärna med BRA bilder!
ABC of the Horse är oslagbar!!
kolla på adlibris.se
ABC of the Horse är oslagbar!!
kolla på adlibris.se
står insertio och origo där?
Är det fortfarande 1a upplagan ute? Den innehåller massa! fel enligt en av mina lärare. Jag gjorde misstaget att köpa den.
/Maria
Är det någon här som är hästmassör? Trivs ni med yrket? Är du egen företagare? Gör du något annat vid sidan av för att få det att gå runt?
Vart är ni utbildade någonstans och är det någon som har nån uppfattning om framtidsutsikter för den branschen?
Hästarna älskar massage men tyvärr kan man ofta inte lösa hästens problem annat än tillfälligt eftersom de beror på andra saker i botten. Bästa situationen för dig som företagare är om du kan komma in på ett större travstall eller liknande, där ägaren ser att det finns pengar att tjäna på friskvårdsbehandling.
hur menar du då?
går axelssons bara igenom "skönmassage"?
inte punkter och djupmassage?
tråkigt att du blev sjuk/skadad av det
Vi hästmänniskor är tyvärr överlag lite så att man inte slösar pengar på att kolla upp en (till synes för oss) fräsch häst. Det är först när man märker tydliga bieffekter som man hajar till, t ex att hästen lägger till med olater eller inte kan utföra vissa rörelser eller blir markant sämre i sina rörelser och då har det ofta redan gått för långt för att en massör ska kunna rätta till hästens problem.
Jag blev inte sjuk av hästmassagen utan av mitt andra jobb.
Precis. Och som massör kan man inte göra mycket mer än att lossa på spänningarna och ge en rekommendation till ägaren att kolla upp t ex gallor eller annat som är onormalt som kan tänkas förklara rörelsestörningen som hästen har. Hästmassörer jobbar med friskvård , inte sjukvård, men hästägarna vill inte betala för friskvård, tyvärr.
Massage är bra men det löser inte alla problem, vilket säkert din massör är den första att hålla med om.