Sv: HÄSTMASSÖRER se hit
Är det någon här som är hästmassör?
jag håller på att utbilda mig... så jag kanske inte är rätt att svara
än så länge är utbildningen VÄLDIGT intressant... man vill ju helst kunna allt igår
men ju mer man lär sig, desto mer intressant är det!!!
Min häst hade VÄLDIGA problem med spänningar i kroppen (efter galoppkarriären), så jag kom in på masserandet via hästen kan man säga
min massör gav mig "hemläxor" mellan massagetillfällena... jag lärde känna min häst mer å mer, och nu är jag rätt bra på att läsa min egen hästs dagsstatus, men henne masserar jag ju VARJE dag (ok inte hela behandlingar, men känner igenom å tar där det behövs)... men andras hästar är SVÅRT!!! men öva öva
jag frilansar som ljudtekniker, så jag har ju ett företag i å med det.. min revisor ska hjälpa mig att få in massagebiten där med.. blir väl två i ett antar jag.. kan inte sånt där... kan bara shoppa å fakturera
Gör du något annat vid sidan av för att få det att gå runt?
ja som sagt... är ju under utbildning
jag kommer definitivt fortsätta som ljudtekniker (älskar det och är utbildad till det)...
mitt andra jobb vet jag inte... beror ju på om MIN kropp pallar att massera ett gäng hästar å om jag får det att gå runt...
det är JOBBIGT att massera... efter första kurshelgen så satt mina axlar uppe i öronen och vissa senor i händerna gjorde ONT
gäller att lära sig göra rätt så att man inte skadar sig själv!
Vart är ni utbildade någonstans och är det någon som har nån uppfattning om framtidsutsikter för den branschen?
hos min massör... hon har en nystartad utbildning.
jag tror absolut det finns en framtidsutsikt! det har ju kommit massor senaste åren, å jag tror det blir mer och mer efter som fler och fler inser hur viktigt det är att ta hand om sin häst som helhet... bra mat och hovar är inte allt... även de bästa ryttarna behöver hjälp, så som massa ponny-ungar och hobbyhästar!
allt handlar ju om att ha RÅD med massör, men har man råd att INTE använda sig av det?
vem skulle skippa skoningen lixom?
1000 frågor men viktiga sånna
när det känns som om man verkligen kanske har kommit på vad man vill bli är det bäst att göra lite efterforskningar..
testa att gå med en massör en dag då?
fråga om du kan få testa lite å bli visad lite "grepp"...
på nybörjarnivå kan man ju inte direkt göra fel och skada hästen, mer att man kanske inte gör så mkt nytta
eller... nytta gör man ju, bara man är lugn och tar på hästen så släpper ju lite spänningar...
hoppas det hjälpte lite