J

juni_cool

hejsan jag undrar om vilka som gick hästgymnsium?
och jobbar med hästar nu eller gjorde?

Skriv tider,löner och hur mkt ungefär en vanlig stalldag

Sv: Hästjobb

jag har pluggat häst.

jag jobbar inte med det, har fått jobb i det men tackat nej.

Jag har gått hästskötarkurs, ej gymnasieutbildad inom häst.
Jag har jobbat på en ridskola under en period som "stallschef".
Kommer ej ihåg exakt lön, det var några år sedan nu, men den låg ungefär på samma nivå som en vådlön. Dvs. inte superbra, men man överlever. Arbetstiderna var vardagar 7-16. Ledig helger och röda dagar. Så det var helt ok. :)

// Anna

Jag praoade på ett stuteri i Halland förra våren, hästskötaren som bodde där då och jobbade, hade arbetstider mellan 7-16, men fick ALLTID jobba över till typ 18. Åt alla måltider med familjen på gården, men lunch var inte mer än spaghetti med lite pesto. Mocka, rida, borsta, sopa, kratta, fixa hagar och sådant var uppgifterna. Hon fick 3000 kr i månaden. :)

Just ja, hon fick välja mellan lördag och söndag att vara ledig på, men hade alltid tillgång till bil.

Gick pa finsa och har jobbat med hastar sedan jag gick ut gymnaiet, (naturbruk inriktning hastar) vilket ar 6 ar nu allt som allt.

For tillfallet jobbar jag i kina, tjanar 10 000 i manaden = fri bostad, resturangmat varje dag, frukost lunch och middag (el 7000 i konsumtion i klubbhuset)

Jag jobbar 6 dagar i veckan, ledig mandagar, 10 timmar om dagen.
7 - 12 14 - 18 4 veckors semester varje ar, vitt och med ett ordentlig visa.

Min lon ar javligt daligt sed ur svensk synvinkel, men ur kinesisk blir det ganska annorlunda. Men jag lagger undan halften varje manad och andra halften spenderar jag glatt pa sma semestrar och att upptacka kina.

Får du 10 000 + fri bostad m.m. eller är det bostad och mat som är värt det?

gick naturbruksprogramet inrikt häst
jobbat som hästskötare i ett travstall jobbade mellan 07,00 till 16,00
om det inte var trav då kunde jag jobbat till 02,00 om det var långt att åka
jobbade 6 dagar i veckan fick ut ca 12000/mån

Det beror alldeles på vart du jobbar o hur mkt skinn du har på näsan att kräva din rätt..

Lycka till!!

Vill du veta vad en avtalsenlig lön är ska du kontakta Kommunal. Hoppas du inte faller för frestelsen till slavjobb som många gör.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 448
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 096
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 056
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 109
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar