Poison-heart
Trådstartare
Ja men precis. Jag trodde också att man bara kunde lägga ungen i vagnen och så låg den där tyst och snäll tills man ridit klart. Det blev jag snart varse om att så var inte fallet med min son. Många i tråden skriver här hur de har ridit medan barnet sover i vagnen. Första halvåret ville min son knappt vara i vagnen, nu sover han gärna i vagnen om man först promenerar ca 30 min. För mig har det alltså inte fungerat speciellt bra.Jag tänker att det i de allra flesta fall absolut går, men frågan är om man verkligen vill lägga den energin, tiden och pengarna det krävs för att få det att funka. Jag tolkar @Poison-heart som att det är det hon funderar på. Så sett har hon ju löst det hittills, men ställer sig frågande till om det är värt det.
Personligen var jag glad över att jag inte hade häst när jag fick mitt äldsta barn (nu 4,5). Han var rätt krävande och hade inte varit nöjd med att ligga i vagnen under ett ridpass. Jag hade fått vända ut och in på mig själv trots att hans pappa hade tagit honom på kvällar och helger. Det hade jag inte tyckt var värt det.