Om man har en två-åring på ständig jakt så kräver det ständig passning. Visst, man kan sätta ungen i koppel och binda fast den eller stänga in den i en box med leksaker. Några andra lösningar finns det ju inte om man inte vill att ungen ska skada sig eller försvinna. Vissa barn kan sitta stilla och leka i timmar, vissa kan det inte. Och då får man som förälder anpassa sig efter det och hur ens barn är. I några stall jag stått i har det funnnits barn som behandlats så och det har stressat mig enormt så jag har då alltid flyttat, förutom de som har lite äldre barn som får härja fritt bland hästarna, det är ju också ett alternativ som jag inte gillar.
På något sätt får du det att låta som om vissa föräldrar är överbeskyddande och neurotiska föräldrar som ständigt vill passa på sina dyrbara telningar, och visst, de finns säkert sådana föräldrar. Majoriteten är nog som vilka föräldrar som helst som försöker göra sitt bästa för sina barn utefter barnens personligheter. Mina egna ungar t ex skulle aldrig kunna hoppa i en hoppborg på en tävling om jag tävlade fast de är såpass stora. De skulle ha blivit less och roat sig med annat och hittat på annat kreativt att roa sig med.