”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Jättekul:rofl:Skrattar så jag trillar ur soffan. Terrängritt jag??? Jag är glad om jag kommer runt knuten utan att stressa upp hästen. Nä skämt åsido, hästen fungerar bra som någon nämnde inga större problem där. Det är jag som måste coola ner mig. Lobell, synd vi inte kan rida tillsammans även du Ponnytant, men hoppa får du göra själv.

Okej...misstänker att det blir jag som får ställa upp i dressyren då eftersom jag har en gammal dressyrtant. Nu är det ju så att hon kan mer än jag någonsin kommer att lära mig i hela mitt liv men vi kan väl köra några volter, skänkelvikningar, framdelsvändningar och visa upp ridvägarna. Sen är reportoaren i princip slut :o

OS för fåntrattar tror jag det kallas. Hoppas man får extra poäng för utskjutande bogar :crazy:

Blev lite sur nyss för jag kom på att hovis kommer i morgon. Ska komma i morgon är väl rätta ordet. Undra om han dyker upp?? :confused:

Har en känsla av att jag kommer att vänta fördjäves även denna gång. Tiden är satt till kl 18.00. Sätt i gång och betta... Hur många tror han kommer alls och i så fall..hur mycket försent?

Här finns pengar att kamma hem för lågoddsaren, dvs att hovis faktiskt kommer 18.00 i morgon.

Hm, jag skulle kunna ställa upp i " 20 meter skritt ".
Kamouflerar man banan som en stallplan, så vinner jag grenen.
Eller " dopp i djupt dike "..

Voff, jag tror att hovis kommer 17.50. Han ställde om klockan ett par timmar fel, så råkar komma före utsatt tid, av misstag.

Jag kom på vad jag och Kelly kan göra i OS...vi kan ju vara underhållningen mellan grenarna. Hon visar hur man hänger upp sin ryttare i en björk eller hur man smidigast drar av matte byxorna :idea:

Gör man en OS-gren av hästhyss vinner Kelly och jag lätt.

Vi kan även ställa upp i "Snygga uppsittningar via pall" och "Snyggast joggstil i ridmundering efter häst":crazy:

Den sistnämda kan också kallas terrängritt utan häst.

Fy sjutton så jobbigt. Hade du för lite kläder på dig? Jag hoppas att du fått vakna idag och att det är en ny morgon och att värken gått och gömt sig. Kram!

Får man vara med på OS med en triangelmärkt dressyrarab? I så fall kan vi vara med, äggformade volter är vi speciellt duktiga på :)

Fy sjutton så jobbigt. Hade du för lite kläder på dig? Jag hoppas att du fått vakna idag och att det är en ny morgon och att värken gått och gömt sig. Kram!

Tack snälla du...å tack alla andra också för er omtanke... JA, är lite bättre idag... öm men mindre stel..idag blir det då ABSOLUT att klä sig ordentligt inför stallet....:cool:

OS...så vi ska deltaga:eek: Ok, då anmäler jag mig å Kamel till klassen "2 meter RUMPhopp" Vi har legat i hårdträning och chanserna ser förhållandevis goda ut...:D

Vi verkar ju bli en hyffsad trupp iaf, kanske Gubbtjyv och Röde Faran kan agera fanbärare:D

självklart ! Röde Faran med bihang tackar för hedersuppdraget som fanbärare för denna illustra församling i detta världens första OS FÖR TANTGUBBS i sann Os anda.:laugh:

Själva har vi gemensamt o i samråd efter moget övervägande beslutat att ställa upp i två grenar.

Dels fritt fall i krondike med dubbel skruv och två baklängessaltomortaler:o

Dels höga hopp i grantopp.

vi blir mycket besvikna om vi inte tar guldmedalj i dessa två grenar.

dock en undring var går evenemanget av stapeln och vid vilken tidpunkt????:eek:

God morgon... ser att ni ligger i hårdträning allihop inför det stora evenemanget... Underbar läsning så här på morgonkvisten... Ställer samma fråga som Gybbtjyven.... Var och när???

Själv kan jag ju ställa upp i grenen "Jag borde...." Och Lilla Loppan kan ställa upp i grenen "klättra över boxväggar" Även om hon börjar lägga av sig nu...

Idag vaknade jag till ett landskap helt inbäddat i vitt... Jepp... det har snöat här i södern... Det lovar gott inför kommande vinter.
Gick ut och tittade till damerna som gått ute under natten. De såg ut att trivas i högsta grad... Men båda tog tacksamt emot hötussarna jag spred ut i det vita.

Hinner inte pyssla så mycket med damerna som jag skulle önska. Det skyller jag på jobbet och att det även är andra sysslor som skall hinnas med hemmavid. Sen tröstar jag mig med att de är unghästar båda två och därför inte kräver allt för mycket träning och sånt....

Damerna får komma in en stund i stallet på kvällen och äta lite kvällsgott och tugga lite hö. Sen åker de efter en stunds grooming ut i hagen igen. Igår tog det emot att skicka ut dem i ruskvädret... Men jag tröstar mig med att hästar är hästar och de har en alldeles utmärkt och upplyst lösdrift att gå in i om det kniper. Dessutom har de fri tillgång till hö där inne om de vill.

Det sista har de nog inte upptäckt ännu...

Okej...misstänker att det blir jag som får ställa upp i dressyren då eftersom jag har en gammal dressyrtant.

Nej nej nej. Du får INTE delta i något du KAN. Det ska vara något du har jobbigt med.......

Kom på en gren till. Jag och tant Kat kan tävla i upp- och avsittning! Stilpoäng blir avgörande. :D

Då är jag direktkvalificerad till kategorin: "Snyggaste emottagningen med vä hand vid sadelgjordssläpp". Va säjer ni?? Nog får jag ta den??

KL

Jisses Amalia, vad skoj vi kommer att ha på OS!! Det vore en syn att skåda, kan ja tro!!

Vad ska jag och Zifra ställa upp då? Få se nu... jo, nu vet jag
!" Se upp! Nu kommer matte, bäst att dra längst bort i den stora hagen och rulla mig i värsta spaleran, gnugga in det ordentligt, tror att jag rullar mig en gång till för säkerhets skull"!!! Detta var delgren 1 som Zifra ska utföra.

Delgren 2 består i att: Svära jävla hästfan, nu kommer snart slaktbilen och samtidig dra fram slangen som givetvis har legat ute i kyla och fryst fast i marken!! Sedan inser man att man inte tog med sig hästfan utan hon står kvar i hagen och man kan ge sig den på att hon står och asgarvar åt en!! När man sedan går för att hämta den söta fina lilla pållen så halkar man i den väl ihoptrampade spaleran vilket får till följd att hästen drar!! När hästen vänder för att börja springa så blir det ett lersprut utan dess like och man sitter fint fast i en lerhög och får snällt invänta hjälp från någon vänlig själ som kan tänkas komma förbi.

Tror faktiskt vi skulle vinna detta...

Susanne.

Hi hi vilken perfekt början på dagen att läsa detta till kaffet.
Finns det en hyssgren platsar min busa. Ex. när man fastnade med stövlarna i leran och hon kom och gav en kärlvänlig knuff så jag satte mej på ändan,tur att man inte blev stoppad i ngn kontroll på hemvägen:o

av och pasitt ar min gren.. nu maste jag dock saga, jag kan fortfarande svanga benen upp och bakat och gora en klackspark BAKOM mig och sen hoppa av.. det ar mer PA som ar problemet.. men tack och lov for liten bulle dar jag kan kliva upp pa pallen och sen svanga ben direkt in i sadeln.. NEJ, jag vill inte prova ngn 175cm hast for detta.. stigbygeln med tillhorande lader skulle aldrig halla for min feta anda....

TID och PLATS for detta evanemang kan ju bli avslutningskvallen pa Skagern Runt, 4 june kanske?? Hur manga ar intresserade?? jag maste borja tanka pa bokningar snart, det verkar som en oerhort popular sak.. Och sista stallet vi skulle komma till har faktiskt ett ridhus, och banor pa utsidan.. Det vore ju kul om fler an 3 kunde komma..
Har vid torpet hander inget. -8C i morse, vattnet fruset i hinkar och nu skall jag bara ut varmvatten till baljor i hagen... de pratar ocksa sno i afton, hjalp jag har sommardack pa bilen annu... Men ved har jag, for en dag eller tva till. Sa det ar bara att ge sig ut dar och saga ivag... Pallarna verkar tycka om det har kalla dock, hungriga var de och snart skall de fa komma ut.. ja jag vet jag ar sen som vanligt.. ha en bra dag alla...

Nja ridhus passar väl inte kanske . Att döma av tävlingsgrenarna måste tillgång till krondiken , stora lerpölar , diverse grenar på olika höjd , öppna ytor , finnas, Lär bli omöjligt i ett ridus.

Mja tål att funderas på , inte många platser som uppfyller förutsättningarna.

Kanske blir tvunget o dela tävlingsplatsen på flera ställen. Har gjorts tidigare i OS sammanhang.:laugh:

Tävlingsklädsel skall vara den ordinarie klädsel ryttaren har i dagligen.
vilket omöjliggör bedömning och därmed poäng för stil. :laugh:

Extra puts o pyntning i alla avseenden ger kraftigt poängavdrag.:o

Absolut inte :mad: Tävlingsledningen är helt inställd på att det kan i ditt fall jämställas med doping och fusk.

Du får göra grenen men åt höger där har ovanstående tendenser ej kunnat påvisas:laugh:

Tyvärr tyvärr gren nr 2 stryks i ditt fall , Svordomar o öknamn är ej tillåtna på tävlingsplatsen :)

Tävlande skall uppträda med sportmanship o vårdat språk. :laugh:

Ni kan komma hit. Jag bor ju i mellansverige, så blir nära för alla :)

Här finns allt, djupa vatten / lerfyllda diken. stallplan, grenar som sticker ut, salix som vi kan klippa labyrinter i, öppna fält, lerfyllda hagar och inte ett ridhus eller paddock så långt ögat eller benen orkar nå.

Vi kan kalla det Eko-OS, dvs att alla banor ska vara byggda på naturlig väg.

Kom på i morse att hovis kommer idag, så ingen ridning hinns med :(
Typiskt, då det är sol och vindstilla och kallt så leran har frusit.

Du svär väl inte åt snälla lilla hästen? :mad::p
Har jag aaldrig gjort när jag suttit på nån av mina 2-timmars ridturer bakom hörnet på stallplan :)

Får väl göra det tyst då, risken är överhängande att man får en spark i r.., ööh, akterkastellet menar jag. ;)

Gubbtjyv! Ska vara tyst om de vääääl valda orden till lilla fina söta pålle, styks diskningen då?? (Flirtar våldsamt nu!!!:D)

Vilken underbar tråd!! Skrattar så jag kommer att magont sedan!!

Susanne.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2