”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Ja, vad kul med OS!!!

Jag kan ställa upp i "Snabbast undanmanöver för sten" och kanske om vi är på öppen yta nån accelerationstävling. Vi tränar ju på stranden så halvbloden bara ser röken av oss:)

Idag tänkte jag rida ut en sväng, det var så fint väder i morse, men nyss när jag tittade ut snöade det:eek: Det tycker nog pålle är roligt, då kan han hitta på mer att träna undanmanövrar för...

Kärlek i lera, hmm, låter som en roman. I synnerhet i denna tråd där alla hästar tycks älska lera...Dessutom skyller dom på oss när dom sedan fryser. Kan nog bli årets bästsäljare alla kategorier.

Susanne.

KL*

Lite råd tack!

Hovis kommer idag. Tänkte sko båda fram så man kan brodda senare om det blir halt. Brukar bara ha skor fram på min häst och sambons oskodd på sommaren.
Men eftersom jag kommer att försöka rida mer i vinter, så funderar jag på om jag ska sko alla 4 idag så jag kan brodda alla i värsta fall.
Eller ska jag chansa och ta bara fram?
Vi brukar egentligen inte ha så halt förräns runt jan-febr, men man vet ju aldrig.
Hur tänker ni?

well deere, onskar jag kan svara dig pa det...
jag gar barfota aret om, val mina pallar gor det men da har vi inte ridit sa dar mkt.. forstas.. men nar jag var liten/ung var pallar skodda runt om hela tiden och broddhal for vinter forstas.
jag ar snal, sa kan jag undvika att satta skor pa, sa gor jag..

Om du ska rida mkt och en del på vägar så skulle jag allt sko runt om ,inte roligt om de halkar och fläker sej.

Vi har låtit dem gå barfota oxå, men förra året så halkade sambons häst utanför stallet och slog i mulen, så efter det så har vi gärna skor på fram iaf.

Nu har jag ju tänkt försöka rida en del, så tror nog det får bli skor på alla 4 idag då.
Kostnaden tar jag, men är orolig att det ska bli mer tappskor :)

Här uppe klarar vi oss inte utan vinterskor och broddar... finns inte ens på världskartan....:D

Iaf, tänkte anmäla söta dottern till grenen" Distanslopp med endast vänster fot i stigbygel":cool: för det tränar hon å Skorpan reguljärt:eek:

och jag å Kamel har efter het debatt även kommit till en förlikning och beslut om deltagande i grenen" Trädslalom":angel: Ni kan ju tänka er vem som ville deltaga:eek: Jo, men han lovade att försöka se till att jag kom igenom med bägge benen:angel:

Vi bor ju på samma breddgrad o jag har alltid fullskodd med brodd o sulor , finns inget annat alternativ.

räcker med en halkning o de kan vara kört o mina hästar blir så spända i musklerna när de känner att de är halt under fötterna.

Har på alla år inte haft fler tappskor med vinterutrustning än på sommaren.

Förutom bus i hagar är tappskor enligt mig mer beroende på hovslagare än annat .

dags o sko om första dagarna o november o då är de full vinterutrustning med sulor o allt som gäller.

billigare o sätt i nya brodd än veterinär besök och ska du rida mer i vinter måste de kännas säkrare för dig o veta att pålle står på benen trots lite trix eller konster. eller hur:)

Vi hade tidigare guldskor med snösula på vintern - väldigt praktiskt att slippa brodda. Nu är det helskott (nuvarande blandflock är inte lika stabil), "manuell broddning" & snösula. Ofta är det "styltorna" som är värst.

Har aldrig haft problem med tappskor på vintern.

..//och jag å Kamel har efter het debatt även kommit till en förlikning och beslut om deltagande i grenen" Trädslalom":angel: Ni kan ju tänka er vem som ville deltaga:eek: Jo, men han lovade att försöka se till att jag kom igenom med bägge benen:angel:

Kanske denna kan hjälpa?
images

För mig och Kat:
054._Uppsittning_i_rustning.gif

Hmmm, kan funka... men..är det då så att ett ben fastnar i trädet när Kamel stryker sig är jag ju formligen R**K*piip*D och utsträckt till Jane Vänster/Höger Långljumske:eek:

Fast...... det GÅR inte att få långljumske med den på. Det blir hela du som tippar av - och om/när du gör det är du ju skyddad. Vilket gôtt ljud det bli när du (sk-)ramlar av!

Glöm inte denna gren heller (från förra tråden):

# 1949 Ponnytant
Ja, men det vore välan lajbans! Dressyren skulle må bra av att utvecklas lite! Varför inte giraffsväng, kameltramp och studs - avslutas med "kanonkulan" vilket innebär avsittning medelst bockning där man landar graciöst på "X" och bugar för domaren. Några av er har ju hästar som verkar vara begåvade på det området.

jotack, kan val anvanda hangnings saken till ngt.. harligt att bli uppflyft sa....
idag ingen bulle, skulle ju till stan och MRI migsjalv men ar fortfarande feverish och hostar, de ville inte ha mig dar.. dangit jag ar inte wanted anywhere..
i alla fall sa fick jag kopt ny morotter till bulle valdemar (kvallsmat 1 om dagen) och lite mat till mig.. nu skall vi ut och gora stall....

Fast...... det GÅR inte att få långljumske med den på. Det blir hela du som tippar av - och om/när du gör det är du ju skyddad. Vilket gôtt ljud det bli när du (sk-)ramlar av!

Ja jisses, både ljud och syn är nog värd en hel del för gudarna:D:D:D

Nej nej nej. Du får INTE delta i något du KAN. Det ska vara något du har jobbigt med.......

Men det är ju Kelly som kan. Jag är ju helt ute och cyklar mellan varven :o

Men jag kan väl ställa upp i distans då. Det är väl den grenen där man brukar få jogga bredvidhästen? Nu joggar ju jag viserligen bakom men det är väl ungefär sak samma.

Dax att åka till stallet och ta emot hovis. Tror ni han kommer?

Jo, jag tror att hovis kommer..... hoppas, hoppas, hoppas...:D INTE KUL å behöva vänta på nån som aldrig kommer....

Skor på alla 4 och broddar har jag ju tänkt, men det var väl mer frågan om jag ska slänga på det idag, eller vänta tills nästa gång han kommer.
Vi brukar inte få snö förrän nån gång i november, fast ska man gå efter förra året kan det ju bli rejält.
Tror det får bli idag för säkerhets skull.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2