”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Idag tänkte jag rida ut en sväng, det var så fint väder i morse, men nyss när jag tittade ut snöade det:eek: Det tycker nog pålle är roligt, då kan han hitta på mer att träna undanmanövrar för...

Det blev en skön runda, för snömolnet tog slut och sen kom solen igen:) MEN när vi är ca 30 meter från stallet, sitter på lång tygel så snubblar pålle i lilla nerförsbacken och går ner på knä i gruset:cry:

Foto0612.jpg

Får man ha knäskydd i OS:( ?

Nä men lilla pållen då! Det där ser ut att göra ont :cry:

Nej men gud vilka skrubbsår.
Stackars pållen.
Han måste glidit rejält på knäna.

Nu ska jag till stallet. Tänkte rida lite på ridbanan. Men det värsta är att vi har knappt ledsyn när vi rider. Finns EN dålig lampa till hela stora ridbanan... hmm, inte så roligt.
Ägaren till stallet rider alltid på fm så hon tycker inte det behövs fler lampor:mad:.
Får nog klä på mig för här är det kaaaallt.

Han gick normalt efter iaf, och jag spolade och kollade så gott jag kunde att inte det var grus kvar i såren. Vad mer kan man göra?:(

Plåsterspray kan nog funka.
Sambons häst fick ett sår på ett dumt ställe ovanför hoven, men med plåsterspray så höll det sig rent och läkte snabbt.

Aj vilken otur,kolla så att han inte behöver en extra stelkrampsspruta ,tar för givet att det inte behöver sys.Sen skulle jag ha på kompress som inte fastnar under ett bandage för att inte få in smuts i såret och ha koll på tempen.

Aj aj aj :cry: Det såg inte kul ut!

Hoppas det läker snabbt och fint. Ge pålle några tröstmorötter ikväll.

Jaha...då var jag hemma från stallet igen. Och hovis..?? ...NÄÄÄ!!:devil:

Drog iväg en sms när han var 25 min sen och undrade när han tänkte dyka upp. Fick inget svar. Efter en halvtimme var jag klar i stallet så då smsade jag att jag inte kunde vänta mer och så åkte jag hem.:mad:

Full snöstorm på utsidan stalldörren så jag kröp hem i 50-60 km i mörkret på mina sommardäck.

Nu ringde fanskapet och har bokat in mig på en ny tid. Han var mycket ågerfull att han missat tiden och missat ringa (hur svårt kan det va??) och lovade att komma 5 minuter tidigare nästa gång.

Jo jo..vi får väl se...suck!

Kan man anmäla sig?? jag skulle så gärna vilja hänga med. Vilket lyft för mig och mitt självförtroende det skulle vara. Och vilket fantastiskt mål att träna upp konditionen på både pålle och mig för.

Vad räknar du med för kostnader? Har du berättat mer om "spektaklet" någonstans.

Här blir det också snösulor och fullbroddat nästa gång hovis kommer i slutet av november. Jag skulle aldrig våga annat eftersom de vintrar det blir så pass att vi slipper leran är det allt som oftast blötsnö och vattniga isgator.

Vilken trist människa! Det blir vadslagning nästa gång också gissar jag ;)

Jag tycker att alla upptänkliga sorters skydd ska vara tillåtna i OS. Stackars Tage, det där såg inte det minsta skönt ut. Hur gick det för dig som satt ombord? Åkte du av?

Nej, han kom upp på benen igen och jag satt kvar. Men kom ju av illa kvickt för att kolla benen. Hade 30 meter hem till stallet:crazy:

Kan man anmäla sig?? jag skulle så gärna vilja hänga med. Vilket lyft för mig och mitt självförtroende det skulle vara. Och vilket fantastiskt mål att träna upp konditionen på både pålle och mig för.

Vad räknar du med för kostnader? Har du berättat mer om "spektaklet" någonstans.

Jag hade en notice ute om att pm mig med namn och email och sen har jag gjort en lista "off" buke sa vi inte kluddar ner traden med en massa som inte alla ar intresserad i.
So, PM mig och jag sander dig det forsta utskicket, mer kommer nar jag orkar.. Har jobbig tid just nu, och tja, long story men forsoker att fa min 93 ariga far att forsta att livet har andrats..Speciellt att jag inte ar 15 ar langre...
Och forstas ar du mer an valkommen att rida med. Dates och sant star i brevet..

ot
ajajaj spray plaster efter iodine tvatt.. checka for infection i morgon och ge en antitoxin shot.. om sant anvants i sverige.. (det ar en "mellan" vanliga tetanus shot shot). 10cc IM
Och om de blir ytinfection, tvatta bort men grav inte runt, de mindre du haller pa med det, det fortare laker det.. dock sprayplaster vid utgang och checka for "chillblaines", om det ar under fyspunkten..Lite exercise for att motarbeta stelheten som kommer att sattas in, Bojning av led forstas sa att han inte gar stel. travande pa lina?
ledsen att se det dar, men han och du kommer att flyga genom bygden snart igen...ta mer pics under laknings processen.. ser intressant ut och vill sanda bilder till min "mentor"person i usa..

kl

Idag är det helt vitt utanför fönsret. (lite härligt faktiskt)
Får nog åka till stan och köpa in broddar...
Brukar sko med snösula och 6 brodd i varje sko men hovis har precis varit här och jag hade inte räknat med vinter såhär tidigt.:)

Stackars stackars pålle...måste ha gjort redigt ont...:cry:

Här är det lugnt å stilla... har inte gjort nått med Kamel på ett par dagar..men nu kommer ju helgen å då jäklar:devil:

Men du Voff, är det inte dags å fimpa den där snubben:crazy: Hade nog blivit komplett galen om det vart jag:devil: Snacka om respektlös och dryg...:mad:

Här är oxå snö idag. Suck, lite väl tidigt.

Jag och hovis var överens igår att snön inte kommer på minst en månad, och mina broddar kommer från Börjes nästa vecka :p

kl - såren var torra och fina idag på morgonen, han är inte svullen och han går normalt. Håller tummarna för att det bara är "skrapade knän".

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat