Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan lägga till Welsh Partbreed. Det heter Partbred inte Partbreed. Även de som håller på med rasen (eller korsningen snarare) verkar veta hur det stavas.
Det där är dock också en sån där sak som har ändrats i språket. Diar har blivit något som djur gör medan bebisar ammar....och det gör inte bebisar heller. Mammor ammar sina bebisar, bebisar diar, likt andra däggdjur
Ååhh det finns många saker som passar in här
Det jag irriterar mig mest på är dock inte endast hästrelaterat, men syns ofta i hästannonser.
"Måste tyvärr sälja han, då jag..." Jag får exem över hela kroppen när hon/han används istället för henne/honom
Det där är dock också en sån där sak som har ändrats i språket. Diar har blivit något som djur gör medan bebisar ammar.
Hade något även med att göra att kalven diar och kon ger di. Man hade ingen motsvarighet till amma. Det var något om en handling man utför
Har tagits upp flera gånger i programmet Språket på P1. Men nu för tiden är det i alla fall okej att säga att barnet ammar (fast det egentligen är fel )
Whels Part breed?
(Den stavningsvarianten har jag sett i en annons...)
Hur kan du ha missat det?Men nä inte säger man väl att barnet ammar? Låter ju helt galet, har faktiskt aldrig hört det och hoppas slippa höra det i fortsättningen också
Men nä inte säger man väl att barnet ammar? Låter ju helt galet, har faktiskt aldrig hört det och hoppas slippa höra det i fortsättningen också
Helt galet, ja. Ett barn ammas.Men nä inte säger man väl att barnet ammar? Låter ju helt galet, har faktiskt aldrig hört det och hoppas slippa höra det i fortsättningen också
När nu ordet scope kommit upp så kan jag inte låta bli att undra är scopy ens ett ord eller har Lotta Björe hittat på det själv? Jag tittat på WC hoppningen och har nu hört Björe säga "en scopy (skopig?) häst" flera gånger
När nu ordet scope kommit upp så kan jag inte låta bli att undra är scopy ens ett ord eller har Lotta Björe hittat på det själv? Jag tittat på WC hoppningen och har nu hört Björe säga "en scopy (skopig?) häst" flera gånger