Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad gör svenskarna i väst? Vem gör de snygga?
Citatet försvann...Det var något om gör snygga väst svenskar. Jag har ingen aning heller, ijengklien.Och pratar vi väderstrecket eller klädesplagget?
Ordet kratsa finns belagt i skrift från 1500-talet och är synonymt med kratta, krafsa, rista och klösa.
Jag retar mig lite på att hästraser ibland skrivs med stor bokstav.
Har sett att många använder "grooma" i stället för rykta. Är det tuffare att använda engelska ord och försvenska dem än att använda redan befintliga välanvända ord?
Jag pratar alltid engelska med min häst för att han inte skall bli förvirrad när vi gör karriär internationellt!
Or not.
Vi har f.ö precis lärt oss att cantra.
hovskägg... dvs den lång håriga pälsen vid kotan.Jag fick berättat för mig en gång att när man rykar (ryktar) hästen så ska man passa sig för att borsta för hårt nere på håvskägget!?!?!?
när fan började man rykta håvar och sen när har dem skägg????
Jag tror det som skulle vara roligt med det hela var att det skrevs som det gjorde, håvskägg, dvs en håv (som man fångar typ fjärilar eller fisk med ), vad jag vet så brukar de inte ha skägghovskägg... dvs den lång håriga pälsen vid kotan.
jag vet vad hovskägg är men hon sa håvskägg, och detta va inget dialektalt uttal utan hon trodde det hette håvskägghovskägg... dvs den lång håriga pälsen vid kotan.
kanske lärt sig namnet av ngn med grov dialektjag vet vad hovskägg är men hon sa håvskägg, och detta va inget dialektalt uttal utan hon trodde det hette håvskägg
Helt säkert att det inte var kantra?