Sv: Hästen ute vid åska? livsfarligt!?
Min ton när jag skriver är inte på något sätt illa menad till någon men jag tycker att det är roligare och diskutera om det är lite krydda i tråden.
Förlåt, men...
Det här tycker jag sätter ribban
väldigt lågt. Väldigt omoget skrivet, tycker jag. "Jag säger att alla som inte gör som jag är dumma i huvudet, det är inte illa menat, jag vill bara krydda till tråden lite"
Hur kan man skriva att alla som inte gör som mig är dumma i huvudet, och det inte är illa menat?
Jag har sett olyckor i samband med blixtnedslag i stall, hästar som fått panik i stallet och fastnat i boxen etc. Därför väljer jag att låta mina vara kvar där de är när åskan börjar, jag bor dessutom alldeles för långt från stallet för att kunna åka dit och ta in/ut när det börjar åska. Åskan skulle vara flera mil bort innan jag var klar.
Jag håller med Lobelia och lämnar sedan den här tråden där argumentationen tyvärr blivit på dagisnivå. Åska är farligt och det är, som Lobelia säger, farligt att leva även för hästar.
Man kan inte skydda dem mot allt och alla har alltid sin åsikt om vad som är bäst. Inne/ute, med/utan hagkompis, med/utan träd i hagen, med/utan skydd vid ridning... Men är diskussionen på den nivån att jag skulle kunna höra den i en förskoleklass, då är jag inte intresserad av att delta.