Sv: Hästar+barn+sambo+ekonomi=hur går det ihop?
Tack för ditt svar.
men hur gör ni när barnet sover på kvällarna på vintern är det ju alltid mörkt om man ska rida vid den tiden?
Annars somnar ju vårt barn tidigt (18.30 tiden) så man har ju hela kvällen på sig egentligen men det är kolsvart ute och jag har inte tillgång till paddock/ridhus.
sen kommer ju ett problem till, man ska hinna ha egentid med sambon med
Efter många om och men så har jag och min sambo äntligen kommit överens om just denna fråga. Vi delar hus, liv och familj så därför anser vi båda att vem som betalar inte spelar någon som helst roll (säker självklart för vissa med inte för alla) okej, jag köper inte nya packningar till traktormotorn och han köper inte täcken till min häst men vi har förståelse för varandras intressen och hjälps åt med det övriga rent ekonomiskt.
Tidsmässigt så nu när jag är hemma så gör jag det jag hinner hemma och fixar med matinköp och planering, när vi båda jobbade turades vi om med detta eller hjälptes åt.
Vad gällande egentid så har vi fått in ett bra system som fungerar än så länge med bara ett barn (nr 2 kommer i januari då får vi nog tänka om) när gossen sover åker jag till stallet och han gör det han vill. Nu motionerar inte jag hästen varje dag och många ggr så fixar jag stallet på dagen, med eller utan son. Vi har kommit överrens om att familjen ska komma först och nu har båda rättat in sig efter det. Sonen går i säng runt 19 så fram tills dess umgås hela familjen.
Så här kommer det nog fungera även sen när jag börjar jobba igen, vi lägger barnen och sen tar vi egentid om vi vill. Sonen sover inne med babyvakten på som sambon alltid har med sig ut i garaget om inte jag är hemma! Han ser inga som helst problem med att ha babyvakten med sig kan tilläggas!
Men det har varit en halvtung process att komma fram till detta och få det att fungera, vet rätt väl vilken sits du sitter i, befann mig där själv för bara någon månad sedan. Hade vi inte kunnat lösa detta själva hade vi fått ta till professionell hjälp.
Lycka till!
Tack för ditt svar.
men hur gör ni när barnet sover på kvällarna på vintern är det ju alltid mörkt om man ska rida vid den tiden?
Annars somnar ju vårt barn tidigt (18.30 tiden) så man har ju hela kvällen på sig egentligen men det är kolsvart ute och jag har inte tillgång till paddock/ridhus.
sen kommer ju ett problem till, man ska hinna ha egentid med sambon med