Sandraaa
Trådstartare
Min medryttarhäst/delfodervärdshäst har under våren fått allt svårare att andas och blir lätt flåsig och det piper lixom i henne när hon andas. Detta har bara blivit värre och värre med tiden. Men nu på sista tiden har det blivit så pass dåligt att man knappt har kunnat skritta utan att hon får stora problem att andas. Så då hade vi vetrinären ute nu i veckan. Han konstaterade att hon var allergisk mot damm och småpartiklar. Men även att hon hade problem med luftrören. Hon äter nu medicin 2 grr om dagen som ska vidga luftrören. Men han sa också att dessa problem kommer hon få leva med, men att hon imellanåt skulle ha perioder då hon var nästan helt återstäld men att problemen skulle återkomma och för varje gång bara bli värre och värre... Altså sluta med att hästen mår så dåligt att hon kvävs till döds eller vad då.. Det finns inget annat att göra för henne än att ge henne den här medicinen som förhoppninsvis kan hjälpa henne lite i allafall, har inte märkt någon skyllnad än när hon ätit den i fem dagar men får väl hoppas på en liten förbättring snart i allafall. Tycker så synd om "min" lilla älskling att hon ska behöva stå ut med det här. Hon är ju trotts allt 25 år och inte så pigg sedan innan tyvärr, dels efter en vår full med skador och en operation och dels pga av åldern. Önskar ju verkligen inte att hon ska dö för vill VERKLIGEN INTE förlora henne, men frågan är hur mkt hon plågas av att ha det såhär igentligen. Om vetrinären säger att det bara kommer bli värre och värre och jag redan tycker det är på gränsen till att hon inte kan andas imellanåt Hon är ju också allergisk mot damm konstaterade han så nu ska vi byta från halm till spån i stället så det inte blir lika dammig. Någon som har något mer tips vad man kan göra för hästar som är känsliga mot damm? Eller någon som varit med om en häst i samma situation eller har några tips..?
Svammlar säkert massa i det här inlägget och vet kanske inte riktigt vad jag vill få ut med tråden igentligen...
Svammlar säkert massa i det här inlägget och vet kanske inte riktigt vad jag vill få ut med tråden igentligen...